Mijn geval staat in een kudde van 10 paarden, de oudste is een merrie van 30 en de jongste een merrie van 5.
Als ik Pablo er later bij zet gaat hij iig in volle vaart richting Lightning (arabier, ruin), Dalton (macho ruin, onbestemd ras) en Gentil (ruin, iets ouder, rijgedrag=tank, weigedrag =lief schatje, volwassen ruin).
Als Lightning iets grappigs ziet en daar naar toe draaft rent Pablo meteen mee om ook even te kijken. Lightning gaat dan voorop om het te showen.
Dalton en Pablo zijn samen de macho's van de wei en vinden zichzelf heel wat

De stalbuurvrouwen van Pablo zijn Priscinia, Petrouschka en Scarabee en dat zijn tevens de enige merries die op zijn graasstukje mogen komen. Leeftijdgenoot maar merrie Manhattan Girl hoefft het niet te wagen in de buurt te komen. En oudje Pepper ziet hij zogenaamd niet

Als ik in de wei kom om parden van de wei te halen mag niemand meneer Pablo's stukje betreden. Hij valt met ontblote tanden de paarden aan. Maar wat mij super verbaasde is dat als enige Gentil wel in de buurt mag komen. Gentil mag echt alles: hij mag Pablo helemaal besnuffen, hij mag mij besnuffen, hij mag proberen een grasproet uit Pablo's mond te trekken, als ik Pablo een stukje wortel geef om hem mee uit wei te halen maar Gentil ook een stukje van mij krijgen. Pablo is dan niet eens jaloers. Terwijl normaal gesproken een paard dan al de tand/hoefafdrukje geprint zou hebben ontvangen. Echt bizar. Die 2 mogen elkaar zo graag.
Als er op wei iets te beleven valt (lees de kudde heeft iets gezien en gaat in galop ergens heen) dan is opeens iedereen bij elkaar. Dan zie je Pablo in het midden er tussen piepen:Oe oe er gebeurt wat, ik moet erbij, laat me erbij, oe oe spannend, lachen man!
En als de rust weer is teruggekeert gaat een ieder zijn eigen kant weer op.
Aan Beau en Manhattan Girl haaft Pablo zo een hekel dat die 2 dames niet eens bij het hek durven te staan als meneer er aan komt. Maar dat vind ik niet zo raar aangezien Pablo echt gemeen kan doen. Als er iemand bij een hek staat en Pablo denkt dat er wat te krijgen valt gaat hij in volle galop met ontblote tanden naar het paard bij het hek toe, draait zijn kont er naar en jaagt ze dus weg. Vervolgens draait hij zijn oren naar voren en stapt rustig richting hek. Zo heb ik dus gezien dat mensen hem gewoon gras staan te voeren en hij poeslief zich staat uit te sloven maar als er een ander paard in de buurt komt wordt die hardhandig weggejaagd om dan weer poeslief te doen tegen de grasvoerder. Totdat hij bedenkt dat het maar gras is en hij dat zelf ook wel kan grazen en meneer verveelt wegstapt en Gentil het over mag nemen.
Eenmaal op stal worden buurvrouwen Priscinia en Petrouscka met een warm laag gehinnik begroet maar ze mogen niet te dicht bij zijn stal komen want dan gaan de tadjes bloot. Ga ik Pablo poetsen naast de stallen van de dames dan staat Pablo ze te klieren dooor de tralies heen vinden de dames dat gewoon goed.
Echt grappig.
Naast Pablo's wei is een wei vol met pony's. En die zijn altijd ruk. Dan rent die weer even met het laatste nieuwtje naar die en dan brieft de volgende het wel weer over. Het is echt een drukte an jewelste op die wei. Staat de ene even rustig te grazen dan begint aan de andere kant wel weer een groepje te geinen (is ook een hele grote wei).
Op een andere paardenwei heb je een merrie van middelbare leeftijd die echt denkt zich te kunnen verschuilen achter een groet paard. Zodra ze een eigenaar ziet gaat ze snel achter een groter paard staan en daar verder grazen. Af en toe kijkt ze dan over zijn rug naar de uitgang: jullie zien me lekker toch niet! En het frustrerende is is dat die grote ruin haar ook echt beschermd. Als je haar wilt pakken komt hij er opeens heel toevallig tussen staan