Wanneer noem je een paard 'pittig' ??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:51

orri schreef:
Pittig denk ik aan electriciteit dat je kunt voelen bij iedere kuit aanleg...

ja dat vind ik dus ook, pittig hoeft niet te zijn dat je paard elke seconde wegschiet of zoiets. als je paard gewoon snel is en goed reageert en oplettend is, dan noem ik het pittig.

mijn verzorgpony is ook zo, maar je kan er wel elke ruiter opzetten (nouja als ze diegene mag dan.. want is dat niet zo dan gooit ze je dr geheit(of zowiets) af!)
maar bijvoorbeeld vertelde de eigenaresse (ja ik heb het nog niuet meegemaakt maar ze schijnt het te doen) dat ze soms omdat ze zo'n zin heeft om te lopen van blijdschap gewoon omhoog komt. nouja snap je ze is echt braaf maar toch pittig (vind ik) en ze is echt super snel en bij haar voel je dus ook echt als je je kuit aanlegt zo'n soort elektriciteit..

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:44

Steef schreef:
Ik denk dat et heel erg aan je eigen capiciteiten ligt. Met een goede ruiter zijn de meeste paarden redelijk te rijden, met een minder goede ruiter kunnen et draken zijn. Je hebt natuurlijk altijd paarden die net iets lastiger zijn maar meestal ligt et aan de ruiter.

Ik geloof ook niet echt dat er veel paarden zijn die onhandelbaar of gevaarlijk of gemeen zijn, vaak zijn zulke paarden niet goed behandelt, bv ze zijn verwend, bang oid,


Ik ben het hier volledig mee eens Haha!