manege in de buurt van landal duc de brabant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chita

manege in de buurt van landal duc de brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 11:12

Ik vroeg me af of iemand weet of er een manege in de buurt is van het park duc de brabant van landal greenparks.
Ik zit erover te denken hierheen te gaan, maar wil graag mijn paardje meenemen. Dus weet iemand of er een manege in de buurt zit? En zo ja, graag wat meer info over de manege.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:05

ff denken hoor, die zit aan de weg voorbij esbeek he
ik kwam er iig altijd langs als ik de lange route naar de bokkenrijder nam
(dara moet je echt wel heenrijden met je paard als je die meeneemt, paard kan je daar vastzetten en zelf heerlijk eten&drinken daar in landgoed d'Utrecht en superdichtbij vanaf landal duc de brabant!))
maar meot ff heel goed denken welke stallen er dicht in de buurt zitten...moet t op fiets afstand zijn of mag t ook met de auto?
anders zit je denk ik in esbeek wel goed, daar heb je pensionstallen en de manege

ik ga nu ff werken en naar de paarden, zal ondertussen even denken welke stallen ik verder nog weet daar in de buurt en welke er het dichtste bij is!

adres van duc de brabant is Westelbeersedijk 6, 5087 TK, Diessen
diessen zelf heeft ook een manege iig pensionstal als ik me niet vergis
misschien dat de goudengids of de telefoongids al wat stallen in de buurt opleveren?Duc de brabant zit trouwens niet ín Diessen zelf, maar vlakbij baarschot en westelbeers
middelbeers en diessen, en ook oostelbeers zijn qua afstand goed te doen voor een stal

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:11

http://www.detelefoongids.nl/tginl.dll? ... e=homepage

klik ff op 'kaart' en dan op 'regio'

dat rode stipje is Duc de Brabant, als je dan naar t plaatsje Hoogeloon kijkt eronder, dat is amper een kwartier met de auto dus dan weet je in welke straal qua reistijd je kan zoeken

klik je bij het kaartje op 'stad' dan zie je dat duc de brabant tussen baarschot&westelbeers ligt

manege Soethout ligt ook niet al te ver weg(in oostelbeers) en verder manege de Broeksie in Esbeek en de rets ga ik nog over nadenken

Chita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 17:32

Hey dank je wel
Ik heb ook al iemand van stoeterij de hoef gebeld, die belt nog terug.
Het mag gewoon met de auto hoor, en dan max een kwartiertje. Het liefst echt bij de bossen dat ik niet over echt drukke wegen hoef. Ik kijk er nu al naar uit, lekker door de bossen crossen!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:42

de bossen daar zijn super zeker de bossen die aan duc de brabant grenzen! mooie lange paden met maar weinig zijpaden zodar je gerust vol gas kan gaan en dan bij de bokkenrijder ff uitrusten enzo, is echt super daar!
kan je denk ik t beste een stal zoeken of een particulier die vlak bij duc de brabant zit, of iig aan dat bos grenst(bossen bij esbeek/baarschot zijn dat) dan hoef je geen wegen over te steken en heb je een superbos(dat bos+bokkerijder is zo leuk dat ik er zelfs vanuit hoogeloon helemaal naartoe ga )

welke periode wil je naar duc de brabant gaan? in juli/augustus heb je vrij veel last van dazen, ik rij dan niet buiten omdat ik zelf lekgeprikt wordt en daar krijg je mega grote harde pijnlijke bulten van, al gaat het bos bij de bokkerijder een stuk beter dan de bossen bij vessem/hoogeloon en ook beter dan t natuurgebied waar we doorheen moeten, als we dat stuk gehad hebben en we zijn in t stuk achter duc de brabant richting bokkerijder dan gaat t beter met de dazen

hier zit btw de bokkenrijder, ook leuk voor mensen met honden/kinderen of die graag in t bos wandelen en wat willen eten&drinken dus wete niet of er nog iemand met je meegaat, die kan zich daar ook vermaken terwijl jij aan t boscrossen bent
Café In den Bockenreyder
Dunsedijk 3
5085ND Esbeek

zit echt precies achter duc de brabant
voor kaartje zie link (de gele weg rechts van de rode stip daar halverwege zit duc de brabant, en stal Veldhof, zie onderaan mn berichtje, zit net boven de letter E van Esbeek) http://www.detelefoongids.nl/tginl.dll? ... e=homepage

wat dus misschien ook handig is dan is een stal in esbeek, dan zit je in t bos bij duc de brabant, en hoef je ook geen wegen over te steken

Manege de Broeksie
Groenstraat 11
5085ED Esbeek
Tel: 013 5166077

of, en dat is mijn persoonlijke favoriet Stal veldhof in Hilvarenbeek
Veldhoven 15/a
5081 NK Hilvarenbeek
013-5051595
die zit in t buitengebied van hilvarenbeek aan de rand van esbeek, ook dicht bij het bos, dicht bij duc de brabant en dicht bij de bokkenrijder

http://www.detelefoongids.nl/tginl.dll? ... partnerid=
voor het kaartje, kies vd Broek met straatnaam Veldhoven 15/a

die stal is superluxe en mooi, en het zijn ook nog eens echt hele aardige mensen, en ik denk dat je daar gerust voor een weekje mag staan, omdat ze ook overnachtingen hebben voor ruiters+paarden die bv op trektocht zijn, dus daar kan je paard vast voor een weekje terecht
www.stalveldhof.nl voor info en foto's etc
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 28-01-06 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:46

is de broeksie niet erg id buurt, manege van esbeek?

edit: spuit 11 je was me al voor renske

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:49

haha ja pcies jordy
maar weet niet of je daar voor een weekje terecht kan, en ben meer weg van stal Veldhof, is nog geen 5 minuten verder en naar mijn mening een mooiere en betere stal

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:50

stal veldhof is idd echt een mooie stal! kom je zeker goed terecht

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:51

ja ik ben er niet zo bekend iig, was het eerste wat in me opkwam

KatrienVB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:39

Dat is inderdaad een hele leuke omgeving om te gaan rijden en de Bockenrijder is zeker aan te raden!

Ik sta zelf bij de stal hoef in diessen, ik las dat je die al gebeld had.
Dat is een hele fijne stal, ik denk vijf minuten rijden van duc de brabant. Je paard wordt daar goed verzorgt en kan ook elke dag naar buiten. Van daar uit kun je de bossen in en ook langere ritten maken.

Verder idd de broeksie, dat is behoorlijk groot en manege soethout in oostelbeers kun je ook goed uitrijden, maar ik vind de stallen daar minder.

Wel is het middenin de zomer niet echt prettig om door de bossen te rijden ivm de dazen

Chita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:54

Heb stal Veldhof gemaild. Wow, ziet er erg goed uit!
Wil rond maart/ april, dus nog geen last van dazen dan

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:02

dan zijn er idd nog geen dazen, mei gaat ook goed en juni ook nog wel
veldhof kende ik eerst helemaal niet, tot ik er wat onderlinge wedstrijdjes heb gereden, en heb toen natuurlijk meteen ff alles uitgebreid bekeken echt super daar!

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:25

VMR - MA