wie reed vroeger in de manege in Borger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kainda

wie reed vroeger in de manege in Borger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 10:31

Vroeger, zo'n 30 jaar geleden ben ik begonnen met pony rijden in de manege in Borger.
De manege was toen van Mevr. Smeenge.
Ted Haanappel en Piet Bakker waren de instructeurs.

Ik heb veel herinneringen aan deze manege, maar helaas geen enkele fotó's.

Wie heeft vroeger ook op deze manege gereden??

_Dunja_

Re: wie reed vroeger in de manege in Borger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:54

Ik zal even temmen deze vraag hoort bij manegepraat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:48

VMR --> MA

Bayazo

Re: wie reed vroeger in de manege in Borger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:49

Hoi,

Wat leuk dat je de de manege van mvr Smeenge nog kent.
Was het niet Manege de Hondsrug ?

Mijn partner heeft in zij jeugd in Borger gewoont en kent de manege vanaf ongeveer 1960.
Dat is dus nog zeker 15 jaar eerder !!
Toen hij daar voor het eerst als ponykampkind kwam !
Hij woonde toen overigens nog in Den Haag.Later dus borger.

Hij heeft daar ook op stal gewerkt,les gegeven en gekregen.
En paarden gereden en buitenritten voorgereden.

Genoeg "gespreksstof" dus.

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:52

In de zomer ga ik naar het Hunzedal in Borger, ben nog van plan om een keer te gaan rijden. Is deze een aanrader?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:05

De manege bestaat niet meer op die plek. Ik heb weleens gehoord dat hij is afgebrand. De opvolger is manege De Rietweg in Bronneger.http://www.manegebronneger.nl/
Het is een hele goede manege met kleine lesgroepen, de mooiste bodems die ik ooit heb gezien en keurig netjes, maar erg gericht op ruiters met eigen paarden. Ik ben daar ook lid van de vereniging De Hondsrugruiters. Er zijn 6 pony's en 5 paarden en de lessen zijn allemaal vaste groepen. buitenritten worden er niet gemaakt. Er zijn dus geen mogelijkheden voor een leuk buitenritje in de vakantie.

Voor een vakantiebuitenritje kan je naar Buinen gaan, les cheveaux http://www.leschevaux.nl/ of naar Gasselte, http://www.manegegasselte.nl. In Buinen zijn ze vaak wat voorzichtiger/rustiger dan in Gasselte maar beide is een goed adres.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:52

Ik rijd op de Manege in Bronneger, ik rijd daar nu 5,5 jaar op een manegepony. Het is een hartstikke leuke manege, en idd goede bodems! Ze hebben 6 manegepony's en 4 manegepaarden. Ook hebben ze 1 pensionpony, 11 stallen dus. Er zijn 3 bakken, 2 binnen 1 buiten. De zogenaamde 'nieuwe bak' is super groot, en ook de buitenbak is heel erg groot. In de lessen komen max. 7 kinderen. Je hebt dressuurles (alleen eigenpaarden/pony's), springen (eigen) en je hebt echte gemixte lessen, met springen en dressuur. Deze zijn vaak, niet altijd, ligt aan de instructrice, gemixt met manegepaarden/pony's en eigenpaarden/pony's.

Sorry voor de heeeel erg late reactie, maar ik zie het topic pas net, en ik vind het leuk om er wat over te vertellen.

fthies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:22

We zijn bezig om mensen te zoeken die vroeger bij Manege de Hondsrug in Borger hebben reden. Ik zag jou vraag van vele jaren terug, doch geef alsnog antwoord. Voor meer info ga de de FB pagina:
===Paardensportcentrum " De Hondsrug" manege Mevrouw Smeenge in Borger.====

fthies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:26

kainda schreef:
Vroeger, zo'n 30 jaar geleden ben ik begonnen met pony rijden in de manege in Borger.
De manege was toen van Mevr. Smeenge.
Ted Haanappel en Piet Bakker waren de instructeurs.

Ik heb veel herinneringen aan deze manege, maar helaas geen enkele fotó's.

Wie heeft vroeger ook op deze manege gereden??

We zijn bezig om mensen te zoeken die vroeger bij Manege de Hondsrug in Borger hebben reden. Ik zag jou vraag van vele jaren terug, doch geef alsnog antwoord. Voor meer info ga de de FB pagina:
===Paardensportcentrum " De Hondsrug" manege Mevrouw Smeenge in Borger.====