Vorige week is het paardje waar ik vroeger in de manege op reed ook gestorven aan tetanus. Bij haar kwam het wel door een wondje.
Ik vind het heel erg dat ze zo is gestorven, want het was geen pijnloze dood voor haar en ze had na al die jaartjes in de manegeles wel een mooier einde verdiend.
Ik vind het heel erg voor je en ik hoop dat je pony niet te fel heeft afgezien.
Je voelt je altijd schuldig, maar je hebt gedaan wat je dacht dat goed was. Het is toch normaal dat je je DA vertrouwt en niet meteen een andere laat komen als je paardje diarree heeft. Je moet je dus echt niet schuldig voelen, als je het geweten had, had je een andere laten komen, maar je wist het niet. En je kan ook niet zeker weten dat die andere DA het dan zou gezien hebben.
'Als ik dit en dat gedaan had', dat zeg je altijd achteraf, maar je kan nu eenmaal niet alles weten en je kan het ook niet ongedaan maken.
Ik leef met je mee en denk er maar aan dat ze nu ergens op een mooie zonnige groene wei rondgaloppeert en aan jou denkt.
Ik ben er zeker van dat ze weet dat je voor haar het beste wou en dat je dit nooit gewild hebt.
Laatst bijgewerkt door Jakary op 24-01-06 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt