koud weer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babsie_Jana

koud weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:11

Heey!
Het word deze week weer erg koud en de bak is bij mij al bevroren dus k kan niet in de bak rijden en de bermen buiten zijn ook hard en hobbelig doordat het bevroren is.Wat doen jullie zoal met je paard in dit koude weer?

Gr.

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:12

Sorry verkeerde topic hoe krijg ik het hier weg?
Gr.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:20

Even temmen.

Zorgen dat de bak glad getrokken is. Ik kon vandaag gewoon rijden, ondanks dat hij hartstikke bevroren was

En anders kun je gaan wandelen of stappen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:24

Vermoedelijk ga ik stevig bokken met dit koude weer. Maar dat bedoelde je denk ik niet

Gewoon doen wat je altijd doet, desnoods op de weg cq zandpaden en dan evt galop weglaten? Ik ga met flinke vorst ook gewoon het bos in. Zolang het niet glad is, kan er veel.

Mirkim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:27

Gewoon op de weg rijden, weet niet of jouw paard erg fris is met dit weer...

Pff, wat ben ik blij met mijn binnenbak

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:08

Topic hoort hier niet, ik tem even.

Jooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:10

Dit probleem heb ik ook! Als de bak dan zo bevroren is blijft het bevroren zand onder de hoeven van mn paard zitten waardoor ze na een kwartier al op plateauzolen staat Ik probeer meestal toch maar een beetje te rijden of buiten wat te stappen als het niet koud is en anders lekker losgooien natuurlijk

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:17

Probeer eens zout te strooien in je baan, dat schijnt te helpen!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:07

RT -> PP

Merr

Re: koud weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:47

Wanneer de bak bevroren is rijdt ik altijd heen en weer door een lange zandweg, dat gaat wel prima. Maar dan doe ik geen galop. Zo krijgt Jolly toch beweging

Nutcase

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:23

Wat dacht je van een manege? daar kun je dan toch heen om te rijden? Is voor jezelf en het paard misschien wel zo prettig rijden. En niet op zo'n keiharde bevroren ondergrond. haha..en als je dan valt...dan komt het ook niet zo hard aan in een bak waar de grond niet bevroren is... (natuurlijk is het niet de bedoeling om eraf te vallen...maartoch...you never know)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:59

wandelen, over het terrein en op de weg... een stukkie buitenrijden, op de stenen is dat goed te doen en voor de rest lekker vertroetelen en wat extra hooi te eten geven, zodat zezichzelf goed warm kan houden buiten( waar ze zo', 14-15 uur per dag staat)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:12

Nu heeft het geen zin meer, maar zodra de berichten komen dat het gaat vriezen zowel 's nachts als overdag, bak goed vlak slepen. Eventueel proberen de bovenlaag losjes te krijgen. Door de vorst droogt de bak ook weer, dus met een beetje mazzel en niet te strenge vorst kun je nog behoorlijk lang in je eigen bak rijden.

Wel meteen de bak na het rijden weer slepen. Om de bak (bovenlaag) wat losser te houden zou je voor het rijden ook nog even kunnen slepen. Wij zelf doen het nu met een weidesleepje.

Ik moet er eerlijk bij zeggen, de mijne vond het gisteren geen doorslaand succes om in een stevige bak te moeten rijden. Maar zij staat ook op blote voeten, ons andere paard, met 4-kant op ijzers, gaf nergens om.

Een ander voordeel is dat je na de vorst periode weer snel in je bak kunt als hij vlak is.

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:04

Ik kan op dit moment ook niks doen..
Ik kan naar een binnenbak gaan maar daar moet ik voor betalen. Nou is dat voor 1 keer niet zo'n probleem maar wel voor 4 a 5 keer in de week .

Wel ga ik buitenrijden en de meeste stukken stappen af en toe kun je nog een beetje draven maar niet galoperen .

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:07

Poetsen.. wat extra aandacht geven op stal.. losgooien is bij ons ook niet mogelijk nu.. dat vidn ei altijd geweldig..

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:14

Ik ga gewoon in het land rijden, zodra er geen gaten zijn kan het wel!!
En ik ga wel ff aan mn vader zeuren of we naar de binnenbak kunnen