joyce B schreef:Maar zelf een tweede paard kopen... Dat durf ik nog niet aan. Bang om dat het nieuwe paard, wat een sportpaard zou worden, ook wat gaat mankeren...
Mijn sportambities richt ik dus voorlopig op paarden van andere eigenaren, dan blijven risico's en bijbehorende kosten en moeilijke keuzes mij bespaard...
dat is zo herkenbaar! helaas zijn er bij mij ook nog eens 2 bijrijdpaarden afgemaakt 
heb nu bijna een jaar geleden mn laatste bijrijdpaard gehad, geweldig gaaf paard, had M1 gelopen en was 6 jaar, ik mocht van die mensen naar les(hele goede maar dure les, op hun kosten en ze brachten ons er heen etc) startkaart was aangevraagd en ineens wilde hij niet meer linksom lopen en iedere dag met 1e keer aandraven bokte hij me er gruwelijk vanaf
toen had hij een hoefzweer, na een maand sukkelen daarmee gingen de eigenaren hem longeren en zou ik weer kunnen rijden later die week
hij wilde absoluut niet lopen aan de longe, alleen rechtuit, en leek aan 4 been kreupel, opgeladen en naar de kliniek gegaan vrijdags, zware artrose in de hals, zenuw klem en 2 wervels compleet verlseten
ze hebben mij toen gebeld naar ik heb hun telefoontje gemist en zag pas zondagavond dat ze gebeld hadden en besloot maandag terug te bellen ipv op zondagavnd
toen ik belde was hij net geslacht 
maar dat was denk ik beter, ik hem hem het laatst gezien terwijl hij dus een hoefzweer had, superlief op stal mee staan knuffelen(hij likte je jas altijd af, en zo'n schattig koppie heeft ie!) maar ben er toen met een goed gevoel weggegaan, en afscheid nemen en weten dat het de laatste x is dat je hem zal zien, daar ben ik niet zo goed in, dus ben achteraf blij dat ik te laat was met terugbellen om nog afscheid te kunnen nemen
maargoed dat was de druppel voor mij, 2 afgekeurde paarden en 2 afgemaakte bijrijdpaarden en nog het nieuws dat een paard van ene vriendin die ik weleens reed ook afgekeurd was(ook artrose in de hals) en een paard dat ik maandenang gereden heb voor mn instructeur, die inmiddels verkocht was en ook afgemaakt was, nee ik had het helemaal gehad met de sport en met het rijden en alles
had op het moment dat mn laatste bijrijdpaard afgemaakt werd Wisteria al wel, en hoop dat zij 100% gezond is en dat altijd zal blijven
mocht dat niet zo zijn, dan omt er voor mij geen ander paard meer denk ik...zie er ook tegenop om haar op de foto te zetten voor ze zadelmak gemaakt wordt, bang dat ze toch iets vinden op de foto...
en het meest kromme van alles: het paard van mn moeder kochten we als 16 jarige, zonder klinische of rontgen. keuring, beest is nu 21 en mankeert niets! nooi kreupel of wat dan ook!
oke ze hoest weleens, stofallergie maar staat veel buiten en in stal op rubber matten dus dat gaat nu super
en die van mij alle2 klin+rontgen gekeurd bij aankoop en beide afgeleurd inmiddels...