Security Horse Patrol, zaterdag een kennismakingsgesprek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 11:17

Sando schreef:
Ja, ik ben nu ook wel benieuwd, je bent dus al op het gesprek geweest en het was dus niet Desiree, wat jammer, maar misschien dat napoleon met betere info op de proppen komt, kun je alsnog een tweede gesprek aangaan.


Daar zit idd wel wat in! En als het me niet bevalt dan ben ik bijdehand genoeg om te zeggen dat ik veel negatieve geluiden omtrent deze opleiding heb gehoord! en of ze deze kunnen weerleggen Haha! Ik ga er nog steeds onbevooroordeeld naar toe ik ga namelijk niet snel van iemand anders zijn bevindingen uit, wil het allemaal zelf ondervinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:20

Als ons maar wel op de hoogte houdt, dan is het goed! Maak van te voren je vragenlijstje op, en ik hoop dat jij fatsoenlijke antwoorden krijgt. Vraag in wat voor beveiligingsbranche je terecht komt; surveilleren in de winkel of de straat, of meldkamer, of in het donker, betaalt het goed, en wat verstaan zij onder een goede betaling, kunnen ze bedrijven aanraden om te werken waar ze connecties mee hebben? Daar kreeg ik geen goede antwoorden op, ze bleven te vaag.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:28

te vaag om een goed betaalde baan voor op te zeggen....
iemand die net van school komt, nog thuis woont en geen vaste lasten heeft, heeft het voordeel echt het werk te kunnen gaan doen want ze leuk lijkt. zonder naar het salaris te kijken en baangarantie. Het is in iedergeval een ervaring. Wij, jammer genoeg, kunnen niet zomaar aan die opleiding beginnen....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:29

te vaag om een goed betaalde baan voor op te zeggen....
iemand die net van school komt, nog thuis woont en geen vaste lasten heeft, heeft het voordeel echt het werk te kunnen gaan doen want ze leuk lijkt. zonder naar het salaris te kijken en baangarantie. Het is in iedergeval een ervaring. Wij, jammer genoeg, kunnen niet zomaar aan die opleiding beginnen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:32

De opleidingen kun je volgen op zaterdagen. dus daar hoef je je baan niet voor op te zeggen. En als je dan geslaagd bent, dan kun je op zoek gaan naar een baan in de beveiliging.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 11:38

ja, maar heb je dan zekerheid ? nee
heb je dan net zo`n goed betaalde baan ? denk het niet.
Je zou de opleiding kunnen gaan doen, en fulltime werken bij je huidige baan, zoals nu, maar je wel inzetbaar stellen voor bv festijnen enz...
dat is dan weer wel leuk, zo verdien je op een hele leuke manier extra...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 12:28

Precies Sando, dat is leuk. MAar is de opleiding in verhouding daar niet te duur voor? ik geloof iets van 600 euro.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:40

Maar daar maar 2710 euro van, zonder de horsepatrol module die ook nog eens 500 euro kost.

Alles wordt namelijk apart berekend maar je hebt het wel nodig om het eerste diploma te halen.

Sorry, foutje gemaakt, ik zie net dat dit inclusief horsepatrol module is.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 21:46

Dan nog, nog is het veel en veels te duur. Je kan beter de opleiding volgens de LOI of NTI gaan doen, dan krijg je precies hetzelfde diploma.
Best Alert, dat mogen ze van mij echt veranderen in Worst-Alert. Bleh, wat een bende daar.
Ik moet zeggen dat wij met zijn 30-en in een klas zaten, en er werd dus alleen maar voorgelezen wat er in de klapper stond (ja jongens, klappers en geen echte boeken?!?) Sorry, maar ik heb ook op de kleuterschool leren lezen, dus dat kan ik thuis ook wel.
Ik woonde er op een redelijke afstand van, ca. 30 km, dus ik vond het niet zo erg om elke keer op en neer te rijden, maar please, volg deze cursus niet, en anders via de hierboven genoemde instanties.
Vraag ook eens bij beveiligingsbedrijven na wat de salarissen zijn, dan schrik je volgens mij ook best erg.
Mocht je persoonlijk nog iets willen weten over ze, dan mag je altijd even PB-en, ik zal eens zien of ik mijn beveiligings-certificaat ergens boven water kan toveren, eens kijken wat er ook al weer in staat...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:53

Ik denk dat ik er dan toch maar van af zie....

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:07

hoe is het gesprek geggaaan?? ben wel beniewd

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:00

Ja idd, hoe is het gesprek gegaan....
ben ook wel benieuwd....
Maar wat is het duur zeg....

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 15:27

Klinkt te mooi om waar te zijn, die Horse Patrol.
In Amerika zal dit best 'normaal' zijn. Ik denk dat dit een stunt is om mensen te trekken voor die opleidingen. Eerst een basisopleiding, dan dit en dan dat.
En als het allemaal echt zou zijn, waar bestaat dan je werk uit?
Bij de bereden politie worden per normale dienst 2 of 3 paarden pp gereden, dressuur, oefenen en buitenrit. En die werken 8 uur. Dus hebben ruim de tijd en wordt niet commercieel betaald. Het is wel onderhand de duurste post van politie.
Hoe gaat dat dan in de beveiliging? Je kan gewoon niet 8 uur met je paard (die van jezelf is makkelijk, maar kan eigenlijk niet, hoort ook niet) bezig zijn. Het is vast maar voor een paar uurtjes per maand ofzo.
Maar....suc-6, we horen het wel.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 18:01


carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 19:31

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!! Super zeg! Veel succes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:07

Ze zeggen bij Best alert dat zij de eersten zijn die een dergelijke opleiding surveillance te paard zijn. dat is al gelogen, want in Helmond deden ze al jaren geleden een dergeljke cursus. Het lijkt mij inderdaad ook ontzettend leuk om te doen. MAar een te dure investering waar ik te weinig uithaal. Maar de opleiding lijkt mij inderdaad ook heel interessant.