Wie kan mij wat vertellen over het spookpaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:41

Jetalito scheen geschrokken te zijn van een helicopter en toen is zij er af geknald met ik geloof haar keel op de bakrand. Een paard zal in de eerste instantie met zijn hoeven slaan maar niet in de keel bijten.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:43

Vind het ook een beetje belachelijk dat een hengst meteen maar gecastreerd moet worden omdat hij een beetje bijt. Ze hadden er nooit echt problemen mee gehad, toch? Er zijn wel meer (dek)hengsten die continu happen en bijten, maar dat is ook geen drama, toch? Iglesias bijvoorbeeld, bijt ook continu, maar daardoor is het nog geen kreng dat gecastreerd moet worden! En zijn nakomelingen bijten ook niet allemaal, dussss.....

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 11:04

Ik heb weleens een interview met haar vriend/man gelezen (ik dacht in de BIT) en die zei dat het bijtverhaal niet waar was. Ze is in de beugel blijven hangen met haar voet en toen tegen een steen gevallen. Degene van de Telegraaf die het betreffende artikel geschreven heeft, heeft het geval zeer opgeklopt en weigerde rectificatie. De vriend heeft alle paarden na het ongeluk verkocht, dus ook de hengst. Hij loopt nu nog steeds als hengst rond en dat zegt dus wel iets. Trouwens, als het paard gebeten zou hebben, er zijn nu eenmaal paarden die bijten, en hij wist echt niet (als hij het gedaan zou hebben) dat het een dodelijke beet zou zijn. Paarden in de wei doden elkaar ook niet, zelfs hengsten niet. Dus dan was het een 'dom' ongeluk geweest. Geen reden om hem af te maken. Ik ben ook weleens 'per ongeluk' door mijn paard in het gezicht geslagen, geen reden om hem af te maken hoor, hij heeft het nooit weer gedaan.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:04

Sunny schreef:
Ik heb weleens een interview met haar vriend/man gelezen (ik dacht in de BIT) en die zei dat het bijtverhaal niet waar was. Ze is in de beugel blijven hangen met haar voet en toen tegen een steen gevallen. Degene van de Telegraaf die het betreffende artikel geschreven heeft, heeft het geval zeer opgeklopt en weigerde rectificatie. De vriend heeft alle paarden na het ongeluk verkocht, dus ook de hengst. Hij loopt nu nog steeds als hengst rond en dat zegt dus wel iets. Trouwens, als het paard gebeten zou hebben, er zijn nu eenmaal paarden die bijten, en hij wist echt niet (als hij het gedaan zou hebben) dat het een dodelijke beet zou zijn. Paarden in de wei doden elkaar ook niet, zelfs hengsten niet. Dus dan was het een 'dom' ongeluk geweest. Geen reden om hem af te maken. Ik ben ook weleens 'per ongeluk' door mijn paard in het gezicht geslagen, geen reden om hem af te maken hoor, hij heeft het nooit weer gedaan.


Ja klopt, dat verhaal van haar vriend stond idd in de bit, 2 jaar geleden geloof ik. Er is destijds in de media idd veel ophef over geweest. Paarden zijn bang van de geur van bloed en dood (denk maar aan de kadaverbakken en klinieken/slachthuizen), dus als hij haar al doodgebeten zou hebben blijft hij dar niet triomfantelijk rondjes omheen lopen.
En gezien het feit dat er 1 laars uit was denk ik ook dat ze er gewoon ongelukkig vanaf geklettert is, kan iedereen gebeuren.

Blijf het een gaaf beest vinden en heb heel veel respect voor de vriend die hem in leven heeft gelaten..

Viv

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:41

pniekepnak schreef:
Vind het ook een beetje belachelijk dat een hengst meteen maar gecastreerd moet worden omdat hij een beetje bijt. Ze hadden er nooit echt problemen mee gehad, toch? Er zijn wel meer (dek)hengsten die continu happen en bijten, maar dat is ook geen drama, toch? Iglesias bijvoorbeeld, bijt ook continu, maar daardoor is het nog geen kreng dat gecastreerd moet worden! En zijn nakomelingen bijten ook niet allemaal, dussss.....


Ik zei ook als...ik geloof (nu ik ook de berichtjes heb gelezen die na me zijn gepost) ook niet dat is gebeurd zoals de Telegraaf omschreef. Er stond overigens ook nergens dat het paard geen rare fratsen had. Het komt nu eenmaal voor dat hengsten in de nek bijten, dus het had best goed gekund. Als een hengst zulke fratsen heeft, dan zou ik hem laten castreren. Mijn paard hoeft het in ieder geval nooit te flikken }> Haha!

Maargoed, was gewoon een tragisch ongeluk...jammer, maar als het dan toch moet gebeuren vind ik wat er daadwerkelijk gebeurd is toch fijner...niet voor de amazone, helemaal niet, maar eeh...jullie begrijpen wel wat ik bedoel, toch Verward

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 13:16

sorry foutje
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 25-04-02 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 13:21

Desiree"]
Jetalito scheen geschrokken te zijn van een helicopter en toen is zij er af geknald met ik geloof haar keel op de bakrand. Een paard zal in de eerste instantie met zijn hoeven slaan maar niet in de keel bijten.
[/quote]

Ja, dat is zeker zo, maar ik denk dat als een paard niks anders meer kan doen dan bijten, hij echt wel bijt... Als hij dus niet kan slaan, om de een of andere reden....

[quote="Sunny schreef:
Hij loopt nu nog steeds als hengst rond en dat zegt dus wel iets.


Hoezo zegt dat wel iets? Of is dat een heel domme vraag?

Citaat:
Paarden in de wei doden elkaar ook niet, zelfs hengsten niet.


De halsslagader van een paard is wat moeilijker te bereiken dan de halsslagader van een mens, omdat de huid van een mens, vooral op die plek, heel veel dunner is...

Citaat:
Dus dan was het een 'dom' ongeluk geweest. Geen reden om hem af te maken.


Daar heb je wel gelijk in, het is zeker geen reden om hem af te maken, maar dat beweert hier volgens mij ook niemand...
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 25-04-02 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 13:28

Code
"Hij vertoonde dat typisch bijterige hengstengedrag al van jongs af aan. Hij beet als 'ie in een kwaaie bui was naar alles wat in zijn buurt kwam. De meeste mensen waren daarom als de dood voor hem en durfden niet in zijn buurt te komen. Larissa kende zijn agressieve nukken en was er absoluut niet bang voor. Als hij hapte, gaf ze hem gewoon ongenadig op zijn donder," aldus de Haarlemse Annet Matron, een van Larissa's vroegere bijrijdsters.



Citaat:
Er stond overigens ook nergens dat het paard geen rare fratsen had.


Stond in de telegraaf, beter opletten XoNo

Citaat:
Maargoed, was gewoon een tragisch ongeluk...jammer, maar als het dan toch moet gebeuren vind ik wat er daadwerkelijk gebeurd is toch fijner...niet voor de amazone, helemaal niet, maar eeh...jullie begrijpen wel wat ik bedoel, toch Verward


Dat wel, het zal je maar gebeuren dat je doodgebeten word door je eigen paard...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 14:50

Erg overdreven allemaal, vind het wel een grappig paard overigens.
Het is toch vreselijk wat er is gbeurd, maar als hij echt had gedaan wat beweerd word, leefde hij echt niet meer...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 15:17

Ik vind hem er wel een beetje als een 'spookpaard' uitzien met dat witte hoofd... Vind hem niet zo heel mooi, maar wel apart...

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:29

Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken, ik denk niet echt dat ik het helemaal geloof dat dat paard gebeten zou hebben. Maar buitendat vind ik het wel een grappig paard om te zien!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 00:30

Ik heb dus nog nooit gehoord van een paard die een persoon zijn nek grijpt. Ja, ik kan me best voorstellen dat een paard in je hand hapt, doet DC trouwens ook omdat ze denkt dat ze vreten krijgt. Krijgt ze dus wel een klap op haar nek als ze me zoiets flikt. Ik vind het een heel onwaarschijnlijk verhaal als je het mij vraagt. En inderdaad, paarden hebben een ontzettende angst voor bloed! Natuurlijk zullen we het nooit echt weten wat er met haar gebeurt is en het is een heel triest gebeuren. Het is gewoon heel jammer dat de media er altijd zo'n zooitje van moet maken. Ik vind het trouwens een heel leuk paardje!

Horsy4ever
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 11:40

Jet heeft aan de vrouw geroken.
Hij snapte niet waarom ze zo stil lag.
Een gerucht gaat dat Jet schrok van een Helicopter.
Is er van door gegaan en de vrouw is er af gevallen met haar net op de bakrand.
Waardoor ze haar nek brak.
Ik heb gehoord dat haar man de hengst heeft verkocht aan een handelaar.
Die heeft hem weer aan iemand in Lyon verkocht en vandoor uit is hij naar texel gegaan

anderea2

Berichten: 148
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Scharnegoutum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:24

Ik heb Jetalito jet set zelf gekend toen hij een tijdje in friesland stond. De nieuwe eigenaren hadden hem om dezelfde stal geplaatst waar ik mijn pony toen de tijd had staan. Ik heb regelmatig bij dit dier in de stal gestaan en selfs in de bak mee gespeeld!

Een hengst bijt sneller dan een merrie, dat is algemeen bekend, maar deze zal zeker nooit iemand dood bijten. het is nooit bewezen en de agent die het stel in de bak heeft gevonden heeft zomaar wat rond zitten te brabbelen (hij was natuurlijk geschokken)

Het is gewoon een heel naar ongeluk geweest en met het paard is niks aan de had. Hij is echt super lief!!!

Groetjes,
Anderea2

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:28

Heel erg oud topic Vandaar een slotje