Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vinden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoep

Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 19:51

Is het bij jullie ook zo moeilijk een goeie verzorgster te vinden?
Hier is het geen doen. Ja ,wel meisjes van 12 met 4 jaar poets ervaring etc.
Of een die dan wel komt maar liever bij haar vriendje zit en er dus weinig tijd in steekt.

Ik begrijp het niet, ik liep vroeger de benen uit mijn lijf, was erg precies etc.
Laatst bijgewerkt door Sim op 19-01-06 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:05

Misschien op een manege gaan kijken?
Of een advertentie op marktplaats/bokt/ed zetten.

monsera

Re: hoe vind je een verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:29

Ik begrijp precies wat je bedoeld.Ik heb vorig jaar ook een verzorgster gezocht ik had liever dat mijn pony 2 keer als 1 keer per dag uit zijn box kwam.Ik rijdt er namelijk zelf ook op en ga elke dag naar stal.Ik heb 2 meisjes laten komen en was niets de ene liet hem bijna tegen de trekker oplopen zonder op te letten Die heb ik dus meteen verteld dat dit niet was wat ik zocht..De andere heb ik nog een paar weken laten komen maar was niet geschikt had te weinig ervaring ik wilde haar wel les geven maar ze kwam bijna nooit meer nou ik ben er klaar mee en zoek niet verder meer.Ik woon in Friesland en hier is het echt heel lastig komt mss ook omdat ik een pony heb en daar dus alleen jonge meiden op reageren.Ik had best een meisje van 12 met 4 jaar poets ervaring willen hebben maar zelfs die zijn hier niet Ik wilde er best wat tijd in steken als ze maar regelmatig zouden komen maar ja.

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:30

Ik heb er 1 via via gevonden Ze verzorgde een pony die overleed en toen heb ik haar gevraagd, is een 12 jarige met genoeg rij ervaring (ze hoeven van mij geen Z te rijden) ze blijft zitten op de pony en heeft verantwoordelijkheids gevoel.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:59

Goed zoeken. Ik ken het probleem, ik heb een verzorgstertje voor me shet lopen en ik vraag me soms af. Hoe kun je dat nou doen? Ik ben altijd heel zorgzaam, precies, netjes en zorgde altijd dat mijn verzorgspony lekker naar buiten kwam, minimaal een uur gepoetst werd, uurtje aan de hand grazen, rijden en stappen. Spaarde al mijn geld bijeen om wortels of zemelen te kopen, jatte de fruitmand thuis leeg voor haar enz. Ik vraag me ook af, waar de echte meiden zijn met een hart voor paarden.

monsera

Re: hoe vind je een verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:17

Ja ik had vroeger ook een verzorgpony en deed daar alles voor idd ook de fruitschaal leeg halen en aan de hand grazen en lekker los laten veel poetsen enz enz.Was er bijna elke dag en vond het geweldig nu had ik die kans voor iemand maar niemand gevonden dus.Soms willen ze een verzorgpony voor 1 dag per week ik was elke dag bij de pony dat is er volgens mij niet meer.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:54

zo was ik vroeger ook echt, helemaal!!
zou het zijn dat de kids van nu het te druk hebben?
sport muziekles huiswerk msn..
(zelfs dan hoor, ik had ook muziekles en huiswerk in elk geval maarja)

maar hier op bokt is er een plek voor he waar je je verzorgpony kan aanbieden (nog niet gekeken of je daar gepost had)

Sily

Re: Vind je het ook zo moeilijk een goede verzorgster te vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:56

Ik heb het ideale verzorgmeisje voor mijn shetlander gevonden (enige nadeel is dus dat ze al twee keer voor mijn neus weggekaapt werd )

Eerst drie maanden laten zien dat ze een toch wel grotendeels voor haar zelf pony wel waard is, uitmesten, poetsen, wandelen, tutten, longeren, balkjes wandelen, zo gek als te doen valt, alles heeft ze gedaan.

Ze komt drie dagen in de week, beestje heeft ondertussen bijna iedere keer een nieuwe manenstand
Ze mest zijn stalletje en verzorgt er nu een ander paard bij, maar hij krijgt nog steeds de meeste aandacht, wordt door en door verwend en begint al heel erg aardig te hechten aan haar, ideaal, ze is betrouwbaar, stipt en doet precies wat je zegt wat wel en niet kan.

Ondertussen mag ze dus onder mijn begeleiding op hem rijden, hij moest nog ingereden worden en ook dat gaat zonder problemen.

Ze heeft alleen bij mij op stal dus ook al 2 andere paarden aangeboden gekregen, wat ze dus beide niet gedaan heeft.

Het is alleen even flink zoeken, maar ze lopen er nog wel want haar moeder klaagt ook over de snel slinkende fruitmand.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:27

Ze zijn er inderdaad, maar je moet goed zoeken. En af en toe wat water bij de wijn doe, want anders vindt je nooit iemand is mijn ervaring. Er is namelijk niemand die jou paard net zo goed als jijzelf verzorgt.
Maar tot nu toe is goed verzorgers/bijrijdsters vinden me aardig goed gelukt.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:40

bij mij ook hoor ik heb sinds kort weer een verzorgpaard naast me eigen erbij.

maar de paarden gaan bij mij echt zowat voor alles!
Voor me vrienden
school
Weet ik wat

als ik ergens mee bezig ga dan ga ik er ook 100% voor en dan neem ik het ook serieus en zet me er voor in

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:42

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik heb al 3 oproepen ververst van markplaats en het staat op elke mogelijk site...We zoeken al ongveer een jaar.

De meesten laten het afweten als het iets kouder word, of ze krijgen vriendjes enze...

Misschien een idee om een speciaal ruiters en verzorgers onderwerp aan te vragen bij de modateurs
Net zoals er een vraag maar raak is zeg maar.

Zou dat geen goed idee zijn?

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:43

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:51

toen ik een advertentie zette reageerde er heel snel al 5 mensen, heb er een paar gebeld en de tweede die is komen kijken is gebleven en ben er erg blij mee. ze is 22, dat maakt waarschijnlijk ook het verschil.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:51

Ik ben verzorger van een Tinker x Warmbloed. Dit ben ik sinds 27-3-05 en het bevalt me nog steeds heel goed.

De eigenaresse van het paard is nu een week terug bevallen, waardoor ik vaker naar stal moet...

Mijn nieuwe vriendje gaat of mee.. of hij blijft lekker thuis.... Ambertje komt haar stal uit en wordt GOED gedaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:01

Tsja ik snap wat je bedoelt heb ook verschillende advertenties geplaats op i-net manege`s winkels e.d Maar ik een wat ouder iemand omdat luck nogal ondeugend is.. Maar nu heb ik iendelijk iemand gevonden! Ze staat bij mij op stal met ook een eigen paard maar op de woensdag had ze tijd over en sinds deze week rijdt ze luck!

Olle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:10

Tja ik weet niet hoe het zit met de verzorgsters van tegenwoordig.
Ik heb sinds vorig jaar een hele leuke verzorgpony en ben er nog steeds heel blij mee.
Ik heb al op drie verschillende stallen gestaan en betaal ook een bedrag per maand. Op het moment zit het rijden er eventjes niet meer in, door omstandigheden met het paard, maar daar heb ik geen problemen mee.
Als ik een eigen paard zou hebben zou ik er ook voor moeten betalen en als hij ziek is dan ook niet kunnen rijden.

Misschien komt het ook door de mentaliteit, ik ben namelijk nu wel 20 en weet dus wel zeker dat ik mijn afspraken moet nakomen. Ik bespreek ook vanalles met de eigenaresse en doe geen dingen waarvan ik weet dat zij het niet leuk vind.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:31

ik denk als je je advertentie een beetje aanpast, met het volgende; gezocht een oudere verzorgster voor mijn paard/pony
Ik ben zelf 35 en vond het echt best lastig om op advertensies te reageren, want daar werden toch wel meisjes gevraagt van de eigenaars eige leeftijd. Heb nu een schat van een bijrijpaard en ben er helemaal gelukkig mee. En de eigenaar en ik schele zo,n 12 jaar. Daarvoor deed ik het paard van een 18 jarige , die had ook geen probleem met de leeftijd. Denk dat oudere verzorgsters meer verantwoording hebben (geld niet voor alle jonge verzorgsters hoor!!)
Wij zijn de leeftijd al gepassert van het uitgaan, vriendjes school ect. Maar hebben meestal dan wel weer een baan of gezin

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:38

pff ik moet er nog maar even niet aan denken dat ik zelf opzoek moet naar een verzorger/bijrijdster...

Ik heb zelf jarenlang verzorgpony's en later bijrijpaarden gehad... mijn eigen ervaring is als volgt: je hebt twee soorten verzorgers; de ene is heel verantwoordelijk en steekt er erg veel tijd in, maar zal na verloop van tijd ambitie krijgen om een eigen paard te hebben én de tweede zullen daar nooit aan beginnen omdat ze het zo wel best vinden en het prettig vinden dat ze inprincipe zomaar zouden kunnen stoppen.

Ok, dit is erg zwart/wit... maar ik was van het eerste soort. Vanaf een bepaald moment kreeg ik de paarden aangeboden... (zo ben ik in ieder geval aan de laatste 2 bijrijpaarden gekomen). Ik stopte met een bijrijpaard omdat het niet meer zo goed boterde tussen mij en de eigenaresse, en de volgende dag vroeg iemand al of ik haar paard niet wou doen. dat paard heb ik drie jaar verzorgt, tot dat ze helaas ingeslapen moest worden. Een paar weken daarna werd ik door iemand gebeld die dat via via had gehoord, en vroeg of ik haar paard niet wou verzorgen...

Inmiddels heb ik dus mijn eigen paard... die is pas 3,5 dus vind ik die nog te jong voor een tweede ruiter... een verzorger voor poetsen, wandelen, knuffelen zou van harte welkom zijn, maar DAT zal wel niet te vinden zijn Met een bijrijder wacht ik nog een paar jaar.

romanzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:54

waarom zoeken na een verzorgster kunnen jullie niet gewoon zelf voor je paarden/pony's zorgen? Ik heb al 23 jaar eigen paarden/pony's en ik heb altijd gewoon zelf er voor gezorgd alleen als ik heel erg ziek ben of op vakantie ben dan zorgen goede vriendinnen ervoor.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:06

Hmm bij ons zijn ze er ten overvloede denk ik. Meisjes van een jaar of 14, kunnen best pittig rijden en willen er ook veel voor doen.
Je kan ook niet van die kids verwachten dat ze alles goed doen, zolang ze maar leren willen.. dat vind ik het belangrijkste.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:27

romanzo schreef:
waarom zoeken na een verzorgster kunnen jullie niet gewoon zelf voor je paarden/pony's zorgen? Ik heb al 23 jaar eigen paarden/pony's en ik heb altijd gewoon zelf er voor gezorgd alleen als ik heel erg ziek ben of op vakantie ben dan zorgen goede vriendinnen ervoor.

Ik zou nog steeds 7 dagen per week naar mijn paard gaan; maar die van mij vind het helemaal niet erg om nog een beetje extra aandacht te krijgen!

En in geval van ziekte of vakantie heb ik nu ook al voldoende backup. [ik ben trouwens ook niet zoekende, omdat ik hem voorlopig lekker voor mezelf wil hebben ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:48

romanzo schreef:

]Ja ik ga 9 weken blokstage lopen in Roosendaal en het OV is nogal onbetrouwbaar. ik heb liever dat iemand anders dan luck verzorgt dan dat hij wegkwijnt. We zijn nou niet allemaal perfect

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:57

Precies de reden waarom ik geen verzorger/verzorgster wil Ik ben ook nogal moeilijk hoor, alles moet perfect naar mijn zin verlopen Ik ga elke dag zelf, minstens 4x per dag (staat vlakbij huis en moet dus ook zelf voeren). Als ik het écht niet red wegens belachelijke lessenroosters op de unief valt de eigenaresse van de pony die bij haar staat weleens in om haar te voeren en stal wat bij te strooien, maar dan kom ik er dus vaak om 22u ofzo nog aan om uit te mesten. Dan moet je Mushy's blik zien
Gereden wordt er door niemand anders dan ik, door verschillende negatieve ervaringen in het verleden... Ik ben té kieskeurig.

Ik heb de indruk dat de overenthousiaste verzorgstertjes niet meer zo dik lopen als "in mijn jonge tijd" (ben er 23 ). Toen ik Memuska nog gewoon verzorgde (heb haar 6 jaar verzorgd voor ze van mij werd) was ik dolgelukkig als ik een dagje extra mocht, fruitmand plunderen komt mij ook heel bekend voor.

En nu... Tja, ik rijd een aantal paarden bij op de stal waar Mush vroeger stond. Twister heeft vorig jaar 4 maanden verplichte stalrust gehad (peesblessure), Passim een maand of 3 (dito), en hun eigenaars vonden het héél bijzonder dat ik dan ook nog kwam op "mijn" dagen, hoewel ik niet kon rijden. Ook al kan ik "maar" alleen poetsen en aan de hand stappen (uitmesten wordt er voor je gedaan), ik zou het niet kunnen verdragen dat die beestjes op "mijn" dag 24 uur moeten in hun box staan zonder iemand te zien Nog steeds beetje Penny

Maar goed... Ik denk dat je idd best duidelijk in je advertentie zet wat je verwacht, evt op zoek naar een wat ouder iemand? Proefperiode en duidelijke afspraken zijn volgens mij wel een must!

Veel succes en hopelijk vind je snel de perfecte verzorgster!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:05

Ach..dat vind ik eigenlijk geen penny. Een paard moet gewoon de verzorging krijgen die die nodig heeft, of hij nou kreupel is of niet.

Ik ben aan mn bijrijdpaarden gekomen doordat ik ze dan een keertje ging rijden op een dag dat de eigenaar niet kon..en 1 keer werd 2 keer..enz..en nu rij ik de meeste gewoon op vaste dagen in de week.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:07

O dat is echt een drama! Heb eindelijk weer een goede, en die heeft van mij direct een jaarcontract gekregen hoor!