Hoe kun je je ouders overhalen voor eigen paard?+HET GESPREK

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 21:40

JAAAAAAA!! Het mag waarschijnlijk van mijn moeder!! Ze heeft nog geen "ja" gezegd, maar aan haar doen te merken, mag het wel... ze zei in ieder geval dat ik het paard dan zelf moest betalen, maar bij de aankoop zouden mij ouders dan wel een deel bijbetalen (het deel dat ik dan niet heb) en dan kon ik dat (zonder rente Haha! ) terug betalen.

Het "ja"woord komt nog wel (dat hoop ik dan tenminste!) En mijn ex-instructrice gaat me helpen om een (goedkoop) paardje te zoeken

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:45

Tinne schreef:
JAAAAAAA!! Het mag waarschijnlijk van mijn moeder!! Ze heeft nog geen "ja" gezegd, maar aan haar doen te merken, mag het wel... ze zei in ieder geval dat ik het paard dan zelf moest betalen, maar bij de aankoop zouden mij ouders dan wel een deel bijbetalen (het deel dat ik dan niet heb) en dan kon ik dat (zonder rente Haha! ) terug betalen.

Het "ja"woord komt nog wel (dat hoop ik dan tenminste!) En mijn ex-instructrice gaat me helpen om een (goedkoop) paardje te zoeken


Ik hoop ook voor je dat het ja woord komt...
Maar zoals ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat het richting ja ging en toch weer werd teruggedraaid...
Ik hoop het echt voor je, want ik weet hoe het is Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:32

Tinne schreef:
.....een vriendin van mij verkoopt haar zadel voor f125-, (BR-springzadel, rijd ik nu ook al op en rijd echt keifijn!!)


Nou maar hopen dat dat zadel ook keifijn op je pony past Scheve mond !

Ga nu alsjeblieft niet een pony kopen die goedkoop is, om het "goedkope", zoek er één die bij je past!!!! Liever een (paar) maandje(s) wachten (sparen Knipoog !) en de "juiste" kopen, dan een "goedkope" pony waar je niet mee terecht komt! Ik wens je iig veel succes Lachen !

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:39

enkele tips:

- maak een lijstje met spullen die je moet aanschaffen bij de koop (zadel *past dat wel?*, hoofdstel, dekens, dekjes, maar ook ledervet, hoefvet, borstels, halster, touwen, longeerlijn, zweep... euh...
- hou er rekening mee dat er iedere maand OF wel iets kapot gaat, Of dat je iets nodig hebt... Of iets moet hebben omdat je paardje iets "mankeerd" *bv een reperatie van het hoofdstel, een extra touw... of zo of dat je paard een zalfje nog-wat hebben...
- iedere 2 maanden hoefsmid en wormenkuur
- jaarlijkse enting
- lesgeld, verenigingsgeld..

En reken gewoon... dat je per maand meer geld uitgeeft dan dat je uitrekend! Haha!
*shampoo dit,... extra halster... *

Ik heb me ouders laten zien dat ik een paar dkon verzorgen.. heb me gewoon 24/7 met paarden bezig gehouden... Praat vooral veel over paarden in het bijzijn van je ouders (ga bv een uitgebreid verslag doen van de les... ook al luisteren ze niet Haha! )
Zoek alle sites af... lees alle boeken *doe alsof je echt allleeeeeeeeeeen maar voor paarden leeft (extra overdreven laten merken!)
Neem ze mee naar een manege en vertel ze heel de tijd door alles wta je weet (vooral erg interesant doen, dan raken ze onder de indruk! Schijnheilig )
Mij is het zo ook geluk om ze duidelijk te laten merken dat ik de verantwoording, de kennis en het doorzettiongsvermogen had voor een eigenpaard!
(ik bezocht al een jaar iedere dag Pienke, die ik "alleen" *voor mijn geen probleem, ik miste het niet* kon verzorgen en knuffelen (tja, een jaar oud) Ze zagen wel in, da ik ook me eigen pony iedere dag zou kunne verzorgen!

Wat ook help, print een advertentie uit, van een pony die je wat lijkt, en die niet te duur is en leg die bv opvllend in de keuken...

En betrek je ouders bij je paardenleventje...

Ennuh, mijn punten zijn alleen maar hoger geworden! Sinds dat ik Tos heb!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:16

Mooi hoor nou nog eff hopen dat ze ja zei.

nog een tip voor je dat werkte bij mij ook paardjes op het internet uitprinten die jij leuk vind met foto en die over al laten slingeren en er maa over praten. heeft bij mij ook gewerkt ik kreeg opeeens het woord "ja".

oja en een begroting maken. ik wil je best helpen met een begroting hoor. dat je het een beetje kan vergelijken je lijstje met een ander die een paard heeft. je moet maar pben als je het wil.

nou echt wachten op het woord ja

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 12:55

jaaaaa, dat komt vast door dat geduim van mij!!!!! Haha!
En ik ga nog wel effe voor je door hoor! Net zolang totdat je een echte JA hebt gekregen!!!!! }>

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 19:49

hahaha...ja thanx voor het duimen! Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:44

krijg je nou een paard dan?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 17:24

pniekepnak schreef:
krijg je nou een paard dan?


Nou kreeg ik maar een paard...nee ik moet het paard helemaal van mn eigen centjes betalen (dus moet ik nog hard gaan werken, maar dat heb ik er wel voor over!! Haha! )

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 18:18

maar je hebt nu dus het JA woord?

Ik hoop het zo voor je, ...

Na al dat verdriet de laatste tijd, ...

Ik duim zeker voor je!
Hoop het zo!

SUPER VEEL SUCCES
X

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 14:21

Ethelate schreef:
maar je hebt nu dus het JA woord?

Ik hoop het zo voor je, ...

Na al dat verdriet de laatste tijd, ...

Ik duim zeker voor je!
Hoop het zo!

SUPER VEEL SUCCES
X


Thanx, maar het JAwoord is al gevallen...maar dan moest ik het wel helemaal zelf betalen zei mn moeder er gelijk bij! Knipoog Maar dat heb ik er maar al te graag voor over!!

wendy_steinvoort
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 14:37

hoi,
ik hoop voor je dat het lukt met je eigen paardje. Zo te horen heb je in ieder geval al wel een perfect plekja voor hem/haar en nog gratis ook. En wat betreft school. Bij mij werkt het zo dat ik veel meer "zin" heb om aan school te gaan werken als ik daarvoor lekker ontspannen bij de paarden ben geweest. Schijnheilig eg waar.

grtzz wendy Party!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 17:22

Tinne schreef:

Thanx, maar het JAwoord is al gevallen...maar dan moest ik het wel helemaal zelf betalen zei mn moeder er gelijk bij! Knipoog Maar dat heb ik er maar al te graag voor over!!


Ah geweldig nieuws voor je!
Echt supergaaf!
Ik hou mn ogen open voor je!
Wat voor een paardje zoek je precies?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 18:24

Clautje schreef:
Ah geweldig nieuws voor je!
Echt supergaaf!
Ik hou mn ogen open voor je!
Wat voor een paardje zoek je precies?


Ik zoek een merrie (t liefste een merrie dan...) tussen de 5-7 jaar, die verkeersmak en makkelijk in de omgang is. En het mag ook niet meer kosten dan €2750...Er hoeven geen papieren bij te zitten, die interesseren me niet zo, als ze maar braaf is met rijden (en dan vooral in het verkeer)

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 22:35

GEFELICITEERD!!!! echt leuk voor je hoor!!!!

ennuh... als je je eigen paardje hebt gaan we een keer meeten ok?!

Xibra
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:39

Lachen hoi hoi Knipoog

Ik ben nieuw hier! Zelf wil ik ook een paardje net als jij. Die krijg ik over twee jaar. Als ik naar deurne ga als het mag! Pling Pling Pling Pling Pling

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:59

Maar ik dacht dat jij al een paard Ivanka had? of ben ik echt zo blond Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:01

Oud topic Boos!

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:16

ik ben dus echt blond


*slotje*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:29

Heb ik eindelijk een van mijn ouders overgehaald, kom ik er achter dat ik beter nu geen paardje kan nemen, omdat ik niet zoveel tijd heb met school...

Maar wat je wel kan doen (doe ik nu ook):

Sparen voor een paard! Dat doe ik ook, dan hoef je dat later in ieder geval niet meer te doen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:49

JOEHOE! Knipoog
Tinne heeft inmiddels al een paard, pas een jaar ofzo hoor Haha!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:51

Haha ik zatr ook al wat vreemd te kijken Knipoog Tinne heb je nav dit topic Ivanka gekocht?

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:40

Ja, En inmiddeld al meer dan een jaar Lachen

Marjolein

Berichten: 11638
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:44

oud topic
tinne heeft ondertussen al een paard.
Als jullie allemaal niet meer hadden gereageerd maar gewoon gewacht hadden tot hij naar beneden zakte (of een pb naar een mod) dan was hij nu allang weggeweest.