Zep schreef:Ik werk wel met weekschema's, maar nooit met oefeningen-schema's omdat ik nu eenmaal het nut er niet van in zie om maar domweg een beetje oefeningen te gaan oefenen.
Een beetje rare redenatie naar mijn mening. Als voor jou het rijden van een schouderbinnenwaarts domweg een oefeningetje rijden is......
En een volte 10m, middendraf, verzamelde galop, uitgestrekte stap, stap-galop, galop-stap, halthouden achterwaarts, keertwending, travers etc..... Allemaal oefeningen die in mijn schema staan. Iedere (domme?) oefening heeft zijn rijkunstige waarde dus is het zeker van belang om die oefeningen in je werk op te nemen anders blijf je hangen in rondjes rijden, beetje lager instellen, beetje hoger instellen. Ik ben daar in het verleden nooit zo bewust mee bezig geweest met die oefeningen maar het bevalt mij erg goed. Door het schema voorkom ik dat ik te veel nadruk leg op sommige oefeningen (trainingsonderdelen) die ik makkelijk vind en daarnaast de moeilijke voor het gemak maar even vergeet. Het zorgt er voor mezelf voor dat er veel meer lijn in mijn training zit, juist door de oefeningen zodanig in het schema te zetten dat er een logische volgorde in zit.
Ik ben toch wel benieuwd wat er dan in jouw week-schema staat Zep.