KWPN Select Sale 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

KWPN Select Sale 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:08

Ja hoor, de lijst is weer bekend! Wat een irritante pdf-files en die filmpjes moet je ook eerst een keer afdraaien voordat ze goed gaan, maar daarna is het prima.

http://www.kwpn.nl/selectsale/2006/paarden/index.html

Ik vind het een beetje tegenvallen, heb er een aantal paarden tussenuit gepikt. Verder geen fan van longe, maar ja (heb alleen de dressuurders gedaan )

* Walzer --> San Remo x Balzflug
Stap zozo, draf heel mooi, mooi voorbeengebruik, galop niet veel balans.

* Wilco D --> Flemmingh x Metall
Stapt niet zo best, maar draf heeft veel souplesse, galop wel redelijk.

* Wedding --> Rhodium x Zirkoon
Mooi ontwikkeld paard al, staat nog iets op de kop (mag van mij iets meer front, schoft), maar heeft goede stap, mooie draf en machtige galop (heeft ie van zijn vader). Echt een superleuk paard.

* Wrigley --> Son de Niro x Rhodiamant
Meer van verwacht, springt er niet uit. Wel bloedmooie kop en mooi exterieur.

* Walther --> Rousseau x Havidoff
Lijkt erg op zijn vader, maar loopt niet zo! Wel mooie houding, maar stap is zeer matig, draf wel ok maar galop mag meer afdruk en gedragen.

* Welcome Sir --> Sir Sinclair x Fruhling
Op stand niet echt indrukwekkend maar in draf veel souplesse (net als zijn halfbroer hierboven). Galop wel ruimte maar mag wat meer gedragen. Stap overigens goed.

* Wittelsbach D --> Rhodium x Jetset-D
Wat een prachtig paard! Mooie hals, al mooi gegroeid. Stap ok, draf vooral mooie afdruk als ie op gang komt, galop mooi, maar mag wat meer gedragen. Wel mooie houding.

* Watteau --> Jazz x Houston
En weer een combi van Jazz maal Houston, mooi exterieur niet zo ielig maar juist wat zwaarder. Hij heeft niet zoveel zin om te lopen, stap is goed, draf ok, galop ook. Niet echt een shower maar wel goede basics. Leuk dier.

* Wodan --> Riverman x Troublemaker xx
Qua exterieur niet de mooiste, hoog in het kruis, wat lang in de rug, maar wat een potentie! Als deze jongen nog wat in de hoogte gaat met de schoft wordt dit een heel leuke! Goed commercieel kleurtje ook. Veel knie in de galop.

Mijn top 3

1. Wedding --> Rhodium x Zirkoon
2. Wodan --> Riverman x Troublemaker
3. Welcome Sir --> Sir Sinclair x Fruhling

Wat vinden jullie?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:51

Eigenlijk ben je Wild Dancer vergeten...Dat is óók een dressuurpaard al moet ik zeggen dat hij me niet meevalt in z'n bewegingen

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:18

Wedding - Rhodium x Zirkoon: super mooi paard, gefokt door me vader zijn vriend echt super leuk om hem weer eens te zien, echt super mooi geworden:D
Walther -- Rousseau x Havidoff: mooie ontwikkelde hengst, weet niet hoe zijn beweging is.
Wodan - Riverman x Troublemaker: Als ik het geld had, kocht ik deze, houw wel van Riverman - Goodtimes bloed, het lange heeft ie van goodtimes, maar ik vind het wel bij het paard passen.
Watch Out P - Emilion x G Ramiro Z: mooi ontwikkeld springpaard, hals komt wel wat diep uit het bord, maar verders wel goed ontwikkeld gebruikt de hals mooi op de sprong.
Wild Dancer: hou niet van de kleur, maar mooi model, beweging niet super.
Whisper - Celano x Faust Z: jammer genoeg zo klein, maar mooi model.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:59

ik vind het het echt irritant dat dat pdf files dr opstaat, wrom niet gewoon zoals vorig jaar, op de foto klikken en dan dat dan alle info komt

Suzanne F.

Re: KWPN Select Sale 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:18

Ligt het aan mij of is de Rhodium x Zirkoon een gruwelijke hakkentrekker?? Hij trekt het achterbeen volledig achter de massa omhoog ipv onder de massa te brengen.
Wel leuk model en mooi voorbeen maar ik denk dat Anna42 dit absoluut geen evenwichtsmodel vind met een slecht lendenmechanisme.

Vind de San Remo x Balzflug wel leuk, mooi voorbeen maar wat slap achter. De Obelisk is een prachtig dier maar vind hem wat kort voorbeen en hebben en wat weinig uit de schouder, niet echt apart en galop weinig balans.
Osmium x Balzflug vind ik leuk, echt weer zo´n Balzflug voorbeen maar weer iets slap.
Bontje is leuk om te zien maar stapt te weinig uit de schouder, wel goed galopperen, leuk knietje in draf maar weer te weinig uit de schouder.
Rousseau x Havidoff is prachtig dier vind ik zelf, wel overbouwd. Stap valt wat tegen, draf en galop wel goed.
Rhodium x Jet set vind ik in draf erg imponeren! Goed paard!

Ja Riverman x Troublemaker is echt DE favoriet voor mij. Wat een knol! Dit wordt denk ik de veilingtopper! Wat een draf, wat een mega galop en wat een mooi typje!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:42

kimberley12 schreef:
ik vind het het echt irritant dat dat pdf files dr opstaat, wrom niet gewoon zoals vorig jaar, op de foto klikken en dan dat dan alle info komt

ben toch niet de enige die dit verschrikkelijk vind

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:59

Doe mij maar Wrigley en/of Wedding...zijn wel aardig _/-o_

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:46

Graag jullie mening van alle hengsten?

Tango40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:41

@ Sjappie: Wat leuk dat je de Rhodium op nummer 1 zet! Ben ik het helemaal mee eens! Maar ja dan ben ik ook bevooroordeeld ( paard is van onze stal)

Groetjes Karen

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:01

Haha, dan ben je zeker bevooroordeeld! Maar als ik eerlijk ben vind ik de naam niet zo....:S Haha. maar ja, What's in a Name (ook leuk trouwens ).

Ik vind eigenlijk de Riverman gaver lopen, alleen zijn exterieur vind ik iets minder, dus daarom heb ik de Rhodium op 1. Maar ja, zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:03

Ja Sjappie, en daarom ga ik juist voor de Riverman, ik ga voor de beweging! maar dat wist je al. Wodan wordt de veilingtopper veel potentie!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:33

Suzanne F. schreef:
Ligt het aan mij of is de Rhodium x Zirkoon een gruwelijke hakkentrekker?? Hij trekt het achterbeen volledig achter de massa omhoog ipv onder de massa te brengen.

Dat vond ik ook bij het zien van het filpmje, dus het ligt niet alleen aan jou .

Citaat:
Ja Riverman x Troublemaker is echt DE favoriet voor mij. Wat een knol! Dit wordt denk ik de veilingtopper! Wat een draf, wat een mega galop en wat een mooi typje!!

Eveneens zelfde mening, wat een heerlijk paard om te zien .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:50

Ben blij dat het toch niet helemaal aan mij ligt dan...

Ja de Riverman wordt de topper! Wat een knol!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:06

Inderdaad een voorbeentopper.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:08

Wodan heeft qua bouw veel weg van z'n vader, maar lijkt op die pdf document nog overbouwd.
Ik ga er trouwens wel vanuit dat dit paard ook kan springen, ben benieuwd of het kwpn dit ook wilt.

Rhythm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:43

Ik mis nog commentaar over "Wings of Kay" (jazz x bentley) en "Windsor" (Rousseau x Goodtimes) ben benieuwd wat jullie commentaar daarop is..

emilysissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:33

Ik ga absoluut voor Wittelsbach D, nou ben ik toch wel een beetje bevooroordeeld omdat ik helemaal weg ben van Rhodium, maar deze hengst vindt ik zeker beter lopen dan Wedding. Sterke achterhand, goede gangen.

Wodan loopt super; goed voorbeen gebruik, maar achterhand blijft wat achter in de beweging. Exterieur vind ik niet bijzonder.

Wild Dancer; hiermee zullen veel fokkers blij zijn; het werd weer tijd voor een bonte, iets waar het KWPN waarschijnlijk rekening mee heeft gehouden, want qua beweging is ie helemaal niet bijzonder; het oogt een beetje stram.

De rest ga ik zo meteen bekijken.

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:20

Mensen bekijk die Riverman maar eens van dichtbij.... Heb hem op de eerste bezichtiging gezien en hij kan giga veel lopen betreffende zijn voorbeen maar kwa type en achterbeen wordt je er niet blij van.En als je dat paard recht op je af ziet komen lopen wordt je ook niet gelukkig.

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:25

dat paard zit toch totaal niet aan elkaar...... lange rug, hoog in het kruis etc nou lekker het ideale dressuurpaard.

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:31

ik vond hem ook wat hoog achter...

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:39

ik vind die rivermen maar niets.. veelste lang.
de redford beweegt wat gewoon maar heeft een lekker snel achterbeen... vooral aan de longe kun je dit goed zien, maar soms mist hij daar nog net wat kracht voor.
en die san remo zal wel heel spectaculair zijn onder het zadel...
maar hij is wel wat slap achter.
de rest van de paarden vind ik maar niets...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:51

Natuurlijk zit er een aantal goede bij, maar eerlijk gezegt vind ik de meesten wat missen. Als ze niet in hun beweging tekort komen dan missen ze wel wat qua uitstraling...en waar gaat het KWPN weer de fout in....de achterhand!!! Begin het allemaal een beetje gebrekkig te vinden zo langzamerhand bij het KWPN...

arie53

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:53

joop007 schreef:
Mensen bekijk die Riverman maar eens van dichtbij.... Heb hem op de eerste bezichtiging gezien en hij kan giga veel lopen betreffende zijn voorbeen maar kwa type en achterbeen wordt je er niet blij van.En als je dat paard recht op je af ziet komen lopen wordt je ook niet gelukkig.

Goed gezien Joop een voorbeenflopper zoals de meeste zgn dressuurhengsten.

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:55

ik snapte toen ik het lijstje zag uberhaupt al niet wat dat dier daar moet doen....

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:56

maar iedereen zit weer op een voorbeen te geilen.... echt fout.