heb er een springpaard bij!
Vanmiddag was ik om 1 uur thuis en zette zoals gewoonlijk de Gribaldi hengst in de wei,
het was wel een beetje onrustig op ons terrein want ze zijn een bron aan het slaan zodat we zometeen gebruik kunnen maken van grondwater.
Maar ik zag geen problemen, ze waren tenslotte bij de stallen bezig en de wei is aan de andere kant en ook vrij 'diep'.
Hij keek ook nergens naar en begon gelijk te vreten.
Dus ik lekker naar binnen om even wat te eten, zit net lekker en ja hoor:
"DING DONGGGG", de deurbel....
Mijn moeder deed open en ik hoorde wel iets over paard en hek...
Toen had ik hem al zitten, zeker een paard door het lint gerend

Ik weer naar buiten, voor het gemak even snel de klompen van mijn moeder aangedaan (2 maten te klein) om even snel dat paard te pakken zodat ik weer kon verder eten.
Zie ik opeens de hengst in de wei van de buren voorbij galopperen

Op zich niet zo'n heel groot probleem, de koeien staan gelukkig nog op stal, maar ik durfde hem ook niet 1 minuut onbeheerd achter te laten omdat daar achter wel alles met prikkeldraad is afgezet.
Dus moest ik op de te kleine klompen, zonder jas, met een halfgaar en te kort halstertouw met de hengst helemaal over het terrein van de buren, dan weer een heel stuk over de straat om weer thuis te komen.
Lekker dan....
Hij was op straat gelukkig heel braaf, beetje hinniken naar de pony van de overburen maar hij hield me wel in de gaten.
Eenmaal thuis heb ik me met mijn zere voeten naar zijn eigen paddock gesleept (1.80 hoog }> ) en daarna gelijk even ander schoenen aangetrokken.
Ik heb net nog even gekeken maar het lijkt erop dat hij niet uit nood over het hek gesprongen is, dan zie je vaak slipsporen en die zijn er nu niet.
Je ziet 2 heel bescheiden afdrukken op de perfecte afzetplaats.
Nou ja, weer een dressuurpaard wat misschien in de springring ook niet misstaat!

Hier ongeveer het beeld wat ik zag toen ik thuis de deur uitstapte, alleen liep hij dus aan de verkeerde kant van het hek