. 2 maanden geleden merkte ik na een springwedstrijd dat hij niet helemaal 100% was. Hij was slecht voorwaarts en had moeite met de overgangen. Ik dacht dus gelijk aan zijn rug. Ik mijn fysio bellen omdat ik het niet vertrouwde. Ze heeft en gecontroleerd en merkte dat hij vrij heftig op zijn linkervoorbeen reageerde. Na een buigproef was het duidelijk kreupel de checkpees boven in het onderbeen was niet goed. Hij bleek overbelast. We zijn toen gelijk begonnen met ultrageluid en massage van de pees. Ik had daar goede ervaringen mee gezien en omdat we er optijd bij waren zag het er goed uit. Dit was hij na 2 weken al duidelijk zat en moesten we hem op vetranquil zetten ook trucjes verzinnen om ze zorgen dat hij zijn been een beetje heel liet. Meneer is niet echt zuinig op zijn benen. Gisterenavond was het dus eindelijk zover.
Eerst wat muisjes (vetranquil) gegeven want ik neem geen risico bij die gek van mij. Met het zadel erop leek hij wel drachtig zoooo verschrikkelijk dik. Om het nog te verergeren gebruik ik nu even mijn springzadel
die oogt ook nog eens klein. Toen erop hij was zooo braaf liep lekker maar wel wat kort. Eerst beide handen lekker gestapt en toen een rustig drafje. Nou meneer wilde wel gelijk hoofd helemaal naar beneden met zijn neus door het zand. Ik had hem een slof omgedaan en ik merkte gelijk dat hij diep ging lopen dus los dat verschrikkelijke ding. Iedere keer 1.5 rondje gedraft en dan weer even stappen want hij raakte dan wat gespannen en dat voorkom ik liever even. Hij liep wel erg kort maar met alle benen even erg. Niet zo raar eigenlijk na 2 maanden stappen met een paard met toch al een slechte achterhand heeft. Ik mag voorlopig alleen rechtsom draven behalve als ik in de grote bak kan omdat ik daar meer ruimte heb. Maar omdat ik geen rem en draaing heb kan ik dat beter doen wanneer het rustig is
. Ik kon na een paar rondjes merken dat hij wel weer blij was oortjes erop en lopen maar. Na het rijden heeft de fysio hem nog gecontroleerd maar er was geen reactie
. Vanavond gaat karin erop en gaan we weer hetzelfde doen. Zaterdag komt de fysio weer en gaan we kijken of hij reageerd ik hoop van niet. En zo hopen we iedere keer wat meer te kunnen doen. Dan kunnen we lekker gaan opbouwen voor ALMELOOOOO. Ik ben blij dat ik er weer op heb gezeten en hij denk ik ook. Al had ik door de dikte niet het gevoel of ik op leys zat
. Ik zal vanavond wel even foto´s maken van zijn buik. Hij lijkt nu echt op Ironique van Naz }> (maar dan dikker echt dikker
).Dank je wel fysio en aanhang voor de hulp tot nu toe
. Ik weet dat ze af en toe meeleest.

. Verder is het al een behoorlijke stro vreter dus dat is hij nu meer gaan doen.
. Wel ideaal! Tot ie op een avond door omstandigheden lang buiten had gestaan, was z'n been ineens helemaal strak en koud