Heb jij iets tegen koudbloeden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Heb jij iets tegen koudbloeden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:48

Hallo Bokkers,

Ik hoor veel mensen nogal vaak zeggen, dat een IJslander, Haf of Fjord, neem nu even wat rassen, niet kunnen op wedstrijd. ik vind dit persoonlijk onzin.
Of mensen die ze niet mooi vinden of iets dergelijks.
Hebben jullie ervaring of heb je dit zelf?

Groetjes Kimmy

r0dY

Re: Heb jij iets tegen koudbloeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:50

ik heb er niks tegen, ben zelf M2 met mn haf *super trots*

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:57

Ik heb er niks tegen, maar ik heb er ook niks mee. Lekker doen wat je leuk vind hoor. Maar dan ook niet zeuren.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:59

ik vind dat het zeker moet kunnen waarom niet?

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:00

@margeet: IDD!!
Mij maakt het niet echt uit op wat voor paard/pony oid iemand rijdt, als hij/zij er plezier in heeft, vind ik het prima.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:01

Wat is er mis met koudbloeden, ze zijn hartstikke lief en het zijn ook paarden en pony's.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:02

oke!
Ik heb ervaring dat ik commentaar naar mijn hoofd geslingerd krijg dat ik met die knol (ijslander) wil gaan starten!
Heb vandaag ook een heel leuk compliment gekregen, dat ze goed loopt voor een ijslander en goede gangen heeft.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:06

Mij maakt het echt niet uit waar een ander mee rijdt, maar zelf zou ik zeker nooit voor een koudbloed kiezen omdat ik die gewoon niet mooi vind (smaken verschillen ).
Ik kan me wel enorm ergeren aan mensen die zeuren dat ze geen punten krijgen van de jury omdat ze op een ..... rijden, lager geplaatst worden dan een (pak-hem-beet) Donnerhall, of zeuren dat ze met hun paard geen GP kunnen halen. Tja, daar zijn ze niet op gefokt. Zelfs maar een enkel dressuurgefokt warmbloedpaard zal het ooit halen.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:07

Urielle schreef:
Mij maakt het echt niet uit waar een ander mee rijdt, maar zelf zou ik zeker nooit voor een koudbloed kiezen omdat ik die gewoon niet mooi vind (smaken verschillen ).
Ik kan me wel enorm ergeren aan mensen die zeuren dat ze geen punten krijgen van de jury omdat ze op een ..... rijden, lager geplaatst worden dan een (pak-hem-beet) Donnerhall, of zeuren dat ze met hun paard geen GP kunnen halen. Tja, daar zijn ze niet op gefokt. Zelfs maar een enkel dressuurgefokt warmbloedpaard zal het ooit halen.

ja daar heb je helemaal gelijk in!
En daarom is het voor mij een uitdaging.
Maar het zijn nou eenmaal meestal geen echte sportpaarden.

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:16

Ymmik schreef:
Urielle schreef:

ja daar heb je helemaal gelijk in!
En daarom is het voor mij een uitdaging.
Maar het zijn nou eenmaal meestal geen echte sportpaarden.

Meestal niet, maar ze worden wel steeds sportgerichter gefokt. Mijn haflinger heeft veel knie-actie en ruime gangen. Persoonlijk vind ik niks aan de doodgewone KWPNer. Een KWPNer moet in mijn ogen wel iets heel bijzonders in zijn uiterlijk of bijzonder goede gangen hebben. Ieder paard heeft zijn of haar zwakke punten en daar moet je gewoon goed mee omgaan. Vaak is bij haflingers de galop een zwak punt. Dan train je dus extra de achterhand.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:19

@Beloved: Ik vind die KWPN ook geen bijzonder paard hoor, vind hem eigenlijk niet eens zo heel mooi.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:21

Ik vind het juist wel gaaf als er een lekker stevige tinker tussen van die slankere paardjes loopt.

Maar kijk eens naar Taco, ook een fjord, maar kan toch leuk lopen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:21

heb eer ook niks tegen want heb zelf een haf

plutolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:25

Urielle schreef:

tja je hebt daar wel een beetje gelijk in. MAar je moet ook begrijpen dat er ook jury's zijn die gewoon zijn hoofd omdraaien omdat het een haflinger is (heeft me vriendin namelijk mee gemaakt) Maar wij mensen met een koudbloed horen niet te klagen want we komen er heus wel.

Want guusje (een fjord) die rijdt op grand prix niveu

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:35

Klopt, er zijn jury's die niet graag een Haf, of Fries, of Tinker of Ijsje, of whatever in de ring zien, een heel klein deel. Maar grotendeels heeft het toch te maken dat die paarden net even minder elastisch zijn dan de dressuurtoppers. Bij die jury's rijd ik me er met een simpele KWPN-er ook niet gemakkelijk bij hoor, dan moet ik toch echt een paard meenemen die ook naar de PAVOcup had gekund oid
Ik vind het alleen wel typisch dat sommige mensen de waarde van hun pony/paard af laten hangen van wat hij in de ring doet. Wanneer je een dergelijk ras koopt, kies je niet voor de gemakkelijkste weg op dressuurgebied maar doe je dat omdat je je paard sowieso geweldig vindt, ook al kom je er de B nooit mee uit.
Wanneer je het echt belangrijk vindt om met een paard hoog te gaan scoren in de dressuurring zoek je normaal gesproken toch een ander type. Ook geen simpele KWPNer net zoals ik onder mijn kont heb

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:37

Afbeelding

Hier dan Guusje tussen die koudbloeden!
Sorry het moest even.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:47

je bedoelt guusje tussen warmbloeden

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:49

Nannes schreef:
je bedoelt guusje tussen warmbloeden

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:50

Ik vind koudbloeden wel mooie paarden! Vooral hafs

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:51

Urielle schreef:
Klopt, er zijn jury's die niet graag een Haf, of Fries, of Tinker of Ijsje, of whatever in de ring zien, een heel klein deel. Maar grotendeels heeft het toch te maken dat die paarden net even minder elastisch zijn dan de dressuurtoppers. Bij die jury's rijd ik me er met een simpele KWPN-er ook niet gemakkelijk bij hoor, dan moet ik toch echt een paard meenemen die ook naar de PAVOcup had gekund oid
Ik vind het alleen wel typisch dat sommige mensen de waarde van hun pony/paard af laten hangen van wat hij in de ring doet. Wanneer je een dergelijk ras koopt, kies je niet voor de gemakkelijkste weg op dressuurgebied maar doe je dat omdat je je paard sowieso geweldig vindt, ook al kom je er de B nooit mee uit.
Wanneer je het echt belangrijk vindt om met een paard hoog te gaan scoren in de dressuurring zoek je normaal gesproken toch een ander type. Ook geen simpele KWPNer net zoals ik onder mijn kont heb

Friezen zijn warmbloeden

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:53

Het ging even om de gediscrimineerde rassen in het algemeen
Ik weet 'sinds Bokt' dat het warmbloeden zijn

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:54

Urielle schreef:

Ik wist ook niet dat het warmbloeden zijn!

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:00

Er zijn natuurlijk uitzonderingen en haflingers etc. die op hoger niveau lopen, maar over het algemeen is het gewoon zo dat ze net wat minder elastisch zijn, minder goede gangen en hoofd-hals houden etc etc. hebben.
Verder stoor ik me er absoluut niet aan als er een koudbloed tussen rijd, maar ik zou het zelf niet doen denk ik.
*Maar ik spring zelf ook met een arabier, dat zie je ook niet zo heel veel.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:02

Urielle schreef:

Ok, dan ist goed .

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:03

je hebt mensen die het niets vinden ( koudbloeden ) en die dat ook sterk laten merken, maar dat weetje van te voren ( nou wil ik niet stom over komen heb zelf een tink nl. ) en je ziet gewoon minder koudbloeden daar heeft iedereen gelijk in ik heb er zelf ook HEEL veel moeite mee om mijn paard een beetje normaal te laten lopen ze is gewoon niet elastisch genoeg
maar ik vind het heel stoer van mensen die zich niets van al dat gepraat aan trekken en gewoon hun ding doen