met slof rijden hoe kan je dat t beste doen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

met slof rijden hoe kan je dat t beste doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 19:56

ja ik had weer een vraagje.Ik rijd wel vaker met een slof maar als ik hem dan om heb dan loopt hij eigenlijk heel goed.Mijn slofteugel hangt meestal slap,alleen als t echt nodig is dan span ik hem ,maar hoe strak moet je slofteugel nou precies houden?

http://www.csunallegra.come2me.nl


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 19:58

Tja, waar de rijkunst van de ruiter ophoudt, begint de zadelkamer... Verdrietig

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:03

Als hij toch slap hangt heb je hem toch niet nodig Verward
Dus waarom dan met Verward
Met bovenstaande uitspraak ben ik het dus helemaal eens.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:42

Hoe strak je hem moet houden? Helemaal niet strak, hoe losser hoe beter *LOL* Dan heb je hem namelijk gewoon niet nodig...Haha!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:44

als je m toch wil gebruiken.zoek er dan iig een echt goede instructrice bij die je erbij kan helpen. en ga niet zelf aankloten met hulpteugels. het maakt meer kapot dan je lief is bij fout gebruik.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:05

ik rij zelf ook met slof, ook omdat hij anders zn kop omhoog gooit en hij helemaal neit loopt... en nee een martingaal werkt niet bij hem hij moet zn rug gebruiken (LEREN)! Ik rij nu ruim een half jaar met slof en ik doehem steeds losser naarmate ik langer aan het rijden ben... ik maak hem vast aan de singel en heb meestal nog een 15-20 cm over waar ik een knoop van maak! Maar dit verschilt wel per paard, hangt ook van de lengte van de hals af.. Leo heeft ene hele lange hals Lachen

....

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:08

ik rijd ook wel eens met een slof. omdat hij tijdens overgangen en ook wel eens gewoon met zijn hoofd aan het kloten gaat. ik houd mijn buitenhand er wel bij, maar dat helpt niets.
als ik met slof rijd (deze zit preciec zo strak dat hij wel vrijheid heeft maar niet met zijn hoofd kan lopen klooien) doet hij dat dus niet en kan ik me op andere dingen focussen waar hij ook moeite mee heeft.

groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 22:23

Als je twijfelt of je goed met een slof kan rijden waarom neem je dan geen thiedeman teugel?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 07:11

Tja, zo denk ik er ook over: Waarom dan een slof, probeer eens de Gogue. Die werkt alleen maar in als het paard zijn hoofd omhoog en voorwaarts richt. Dit is naar mening van velen de beste hulpteugel, en de eerlijkste, want als je paard in de goede houding loopt, werkt de gogue absoluut niet in!

Toos paardloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 08:08

Als de slof normaal gesproken slap hangt en je de rest doet met gewone teugels denk ik dat je het wel goed doet. MAar ik denk ook dat het eens tijd wordt om nu weer zonder de slof te leren rijden.

De hond is de betere mens

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:56

dat heb ik ook, als hij in de goede houding loopt hangt de slof los. alleen werkt ie in als hij zijn hoofd omhoog brengt, of ver naar voren.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:33

niet. overleg met een instructice welk hulpteugel je het beste kan gebruiken en ga niet zelf allerlei dingen 'uitproberen'

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 15:42

bedankt esmee en lissy!!zoooooooooooooow hallow wat een poedersuiker zitten er hier op bokt zeg!!!!!1 vooral die CAROLA,wat een pokke wijf!!!!!.Ik heb wel is vaker een aanvaring met haar gehad maar ze blijft zijken!!!!!!!!!!! Misselijk en als je tog niets nuttigs weet om te zeggen,geef dan gewoon GEEN antwoord!!ja tog!!!!! nou nogmaals bedankt voor de goede tip esmee en lissy!!tanxxxxxxxxx

http://www.csunallegra.come2me.nl

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 15:44

Woeps xDenisex, ik denk dat Carola hier niet zo blij mee is.... (dit had je beter via PB kunnen doen).
Hier zijn ze (de moddies) niet zo blij mee! Zulk soort berichten mogen niet, zie de regels van BOkt. Je mag anderen niet beledigen.

Ik vind het ook niet echt netjes!!!

Toos paardloos

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 16:53

xdenisex schreef:
bedankt esmee en lissy!!zoooooooooooooow hallow wat een poedersuiker zitten er hier op bokt zeg!!!!!1 vooral die CAROLA,wat een pokke wijf!!!!!.Ik heb wel is vaker een aanvaring met haar gehad maar ze blijft zijken!!!!!!!!!!! Misselijk en als je tog niets nuttigs weet om te zeggen,geef dan gewoon GEEN antwoord!!ja tog!!!!! nou nogmaals bedankt voor de goede tip esmee en lissy!!tanxxxxxxxxx


Lief meisje toch.

Ik zeg gewoon graag de waarheid, en de waarheid is soms hard (in jou geval dus). Ik heb alleen gezegd hoe ik over slofteugels denk, verder niets. Dat is MIJN persoonlijke mening, en daar blijf ik bij. Dat mijn mening niet in jou straatje past, tja, daar kan ik niets aan doen.
Maar IK ga niet schelden, ik durf de discussie netjes aan te gaan. In dat opzicht vind ik jou niet zo heel sterk, om het maar zachtjes uit te drukken.
Ik denk dat jij nog heel wat van mij kan leren, als ik je berichtjes zo lees. Doe niet zo koppig, en denk er nog eens goed overna voordat je weer met een slof gaat rijden.

Met vriendelijke groet, Carola (dat pokkewijf, ow ja, pokkewijf schrijf je aan elkaar vast, niet los van elkaar.)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:10

Haha! carola, hihi

maar nu even on-topic..

Ik vind dat als je dan zo nodig wilt rijden met een slof dat je hem dan vast moet maken aan de singel, en niet te strak. Aan jouw verhaal te lezen weet jij gewoon niet hoe je met een slof moet rijden. Net zoals ik, ik weet ook niet hoe ik ermee moet rijden daarom doe ik het ook niet.

Ik longeer ermee, en ik heb van een "expert" geleerd hoe ik hem precies moet doen bij Flair en hoe strak.

Ik heb wel ervaring met het rijden met een thiedemann, dit is veel vriendelijker en meer geschikt voor de ruiter die niet met een slof weet om te gaan..

succes...

Anoniem

Slof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:14

Het nadeel van de slof en van een tiedemann teugel is, dat ze daar op gaan hangen, zonder dat je het door hebt, ( niet zeggen dat je dat wel hebt, want dat is niet zo)
Zie het als een rijtechnisch probleem waar je niet uit komt, en probeer goede instructie te nemen, om te bekijken wat het werkelijke probleem is.
Maar die slof???? het is een scheermes in de paardenmond!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-02 21:18

nou nee ik ga helemaal niets van je leren Misselijk !!!!!!!!!Hoe oud ben je wel niet!!!!!mondje Lips are sealed tegen mij, en ga je nou ook al me leraar spelen!!!bekijk t lekker!!!!!!ik word hier een bje Gaaaap van!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:38

volgens mij is carola EN ouder EN meer ervaren dan jij Schijnheilig

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:43

ik wil er nog wel even aan toevoegen, dat de slof wel los moet hangen als hij lekker aan het lopen is en nageefelijk is bij mij werkt tie alleen in als hij tegen mijn hand komt door zich lang te maken of omhoog komt! en de lengte verschilt wel per paard... hoe lang de hals is!

Maar als je hetmoeilijk vind vraag dan een ervaren iemand (instrukteur oid om hulp!)

Blijf lachen mensen... kerst is al weer een beetje zin zich! *LOL*

....

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 21:50

xdenisex schreef:
nou nee ik ga helemaal niets van je leren Misselijk !!!!!!!!!Hoe oud ben je wel niet!!!!!mondje Lips are sealed tegen mij, en ga je nou ook al me leraar spelen!!!bekijk t lekker!!!!!!ik word hier een bje Gaaaap van!!


Waarom zit je dan op een FORUM? Dat is een plek om te discussieren, meningen te delen, opinies te wijzigen, adviezen te geven, en adviezen aan te nemen.
Ik ben inderdaad een stukje ouder als jij (tenminste, m'n taalgebruik wel, aan jou taalgebruik en reacties schat ik je op de leeftijd van een puberend meisje. Tussen de 12 en de 15 dus.). Ook denk ik dat ik heel wat meer ervaring heb als jou. Hoeveel paarden heb jij al ingereden? Hoeveel ponykampen heb je al begeleidt? Hoeveel lessen al gegeven? Ik denk dat ik op al die vragen hoger scoor als jij...

En Esmee; ik blijf lachen hoor Haha! . Always keep smiling! Haha! Het maakt mij niets uit, om zo'n pubertje maak ik me echt niet druk...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:09

(citaat Carola): Ik zeg gewoon graag de waarheid, en de waarheid is soms hard (in jou geval dus). Ik heb alleen gezegd hoe ik over slofteugels denk, verder niets. Dat is MIJN persoonlijke mening, en daar blijf ik bij.

"Lieve" Carola, dat meisje vroeg niet jouw mening over de slof, maar ze vroeg om advies om deze te gebruiken en ze beschreef hoe ze er mee omging, en dat ging mijns inziens nog niet eens zo slecht.

Ik vind de wel-niet sloffen discussie een beetje uitgemolken worden trouwens. Ik ben ook niet echt voor de slof maar in sommige gevallen als mensen er goed mee omgaan lijkt het men toch een beter optie dan blijven prutsen zonder slof.

overigens, de heftige reactie op Carola's berichtje vond ik wel een beetje onvolwassen klinken. Scheld niet op elkaar, want daar haal je die ander die je wilt treffen niet mee omlaag, alleen maar jezelf. Ik heb altijd lol als iemand op mij zo begint te schelden, i.p.v. kwaad te worden wat eigenlijk de bedoeling is van die persoon.

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:05

Desiree, ik gaf mijn antwoord op de vraag hoe je de slof moet gebruiken. Dat mijn antwoord 'niet' was, tja, daar kan ik niets aan doen. Zo denk ik er nou eenmaal over.
Je hebt gelijk dat je zegt dat die discussie uitgemolken is, maar helaas is het nog steeds nodig om ruiters aan het verstand te peuteren dat slofteugels meer schade aanrichten als dat ze goed doen.
Dat schelden vind ik ook onvolwassen. Daaraan kan ik meteen afleiden met wat voor soort persoon ik hier te maken heb. Namelijk met een jong, puberend meisje, die ten koste van alles beter wil worden. En zoals een puber beaamt, is het heel moeilijk om adviezen aan te nemen of om opinie's te veranderen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:29

Vandaar dat je je ook niets van dergelijke reacties aan hoeft te trekken. Maar je hebt toch de vorige slof discussie hier op algemeen gelezen he, (slof op jong paard). Daar worden argumenten gegeven wel/niet slof gebruiken. Misschien ook interessant om te lezen voor xdenisex. Ik ben huiverig voor de slof, maar keur deze niet bij voorbaat af. Wat mij gewoon opvalt is dat sommige mensen blind slaan als ze het woord slof lezen. ZE kunnen dan niet meer relativeren. DAt is jammer.

De hond is de betere mens

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:44

carola schreef:
Desiree, ik gaf mijn antwoord op de vraag hoe je de slof moet gebruiken. Dat mijn antwoord 'niet' was, tja, daar kan ik niets aan doen. Zo denk ik er nou eenmaal over.
Je hebt gelijk dat je zegt dat die discussie uitgemolken is, maar helaas is het nog steeds nodig om ruiters aan het verstand te peuteren dat slofteugels meer schade aanrichten als dat ze goed doen.
Dat schelden vind ik ook onvolwassen. Daaraan kan ik meteen afleiden met wat voor soort persoon ik hier te maken heb. Namelijk met een jong, puberend meisje, die ten koste van alles beter wil worden. En zoals een puber beaamt, is het heel moeilijk om adviezen aan te nemen of om opinie's te veranderen.


Dat de slof meer schade aanricht dan goed doet is jouw mening, waarom wil jij jouw mening nu persé een ander aan het verstand peuteren? Jij hebt er recht op dit te vinden en er zijn er velen het met je eens. Anderen zijn een andere mening toegedaan en die hebben daar ook recht op. Waarom moet die puber van mening veranderen omdat jij vindt dat je gelijk hebt? Je kan het wel op leeftijd gooien maar dat doe ik ook als ik jouw reacties lees. Veel jong volwassenen zijn namelijk nogal overtuigd van hun eigen gelijk net als ikzelf toen ik die leeftijd had.
Inmiddels ben ik er achter dat iets vrijwel nooit helemaal zwart of wit is.

Dat neemt niet weg dat je het niet verdient om zo uitgescholden te worden. Dat ze een puber is vind ik geen excuus.

(edit) Vergeet ik helemaal om op het onderwerp zelf in te gaan.
Ik vind dat je in de eerste plaats heel goed moet nagaan of je de slof echt wel nodig hebt. Gebruik hem niet om snel iets voor elkaar te krijgen en ook niet om een onkunde van jezelf te compenseren.
Verder vind ik dat je met een slof moet leren rijden en dat je dus zeker de eerste keren alleen onder begeleiding een slof zou moeten gebruiken. Ga er nooit alleen mee aan de gang als je er nog geen ervaring mee hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, BlueStocking, GrapeshotBot, josien_m_, Mark0919, Monique1963, onpaard, SusanH, Vagabondo en 43 bezoekers