manege Smit in Pijnacker/Delfgauw of Oude Leede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

manege Smit in Pijnacker/Delfgauw of Oude Leede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 19:40

Vandaag ben ik eens bij een kinderles gaan kijken op manege Smit.
Ik weet niet onder welke plaatsnaam ze precies vallen vandaar de plaatskeuze. De les begon ruin 12 minuten te laat. Toen duurde het nog even voordat iedereen erop zat en was er dus ruin een kwartier verstreken. Het was een beginnersles niveau en ze hadden er leuke goed verzorgde pony's. Het tuig was prima verzorgd. Het meisje wat les gaf straalde niet veel plezier uit en legde schijnbaar weinig uit.
Regelmatis was het een zooitje in de les iedereen ging maar een kant op. Het goede been lichtrijden daar werd niet naar gekeken evenals de juiste gallop. Eigenlijk werd er niks over houding gezegd en de voeten zaten allemaal erg ver in de beugels ook zaten de meeste ruiters met de korte beugels. 1 iemand viel van zijn pony maar haar voet schoot door de beugel heen waardoor ze op een vreemde manier aan haar pony bleef hangen. Gelukkig gebeurde er verder niets en met hulp van de instruktie werd het meisje verlost.
Hebben jullie ook van deze ervaringen op deze manege?

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:56

Ik ben wel een keer op de manege wezen kijken voor stalling, maar toen was er geen les...

Was dit trouwens de "vaste" instructrice?

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:18

ja want ze schijnt iedere week les te geven.
ik weet niet hoe ze heet maar dat zou ik na kunnen vragen aan degenie die les had

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 13:54

Heeft er verder niemand iets te melden over deze manege?

shetlandfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:26

Ik rij zelf ook op die manege en ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met deze manege.
Lessen beginnen gewoon op tijd, goede instructie waarbij ze aandacht voor iedereen had.

Colonnelessen hebben ze bij Stal Smit overigens niet, het is altijd vrijrijden, misschien dat het daarom geregeld een zooitje leek?

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 13:14

shetlandfan schreef:
Ik rij zelf ook op die manege en ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met deze manege.
Lessen beginnen gewoon op tijd, goede instructie waarbij ze aandacht voor iedereen had.

Colonnelessen hebben ze bij Stal Smit overigens niet, het is altijd vrijrijden, misschien dat het daarom geregeld een zooitje leek?

dan zal de les die ik gezien heb wel toevallig 15 minuten te laat zijn begonnen en zal ik het als incident beschouwen.
ik zal op een andere dag nog eens kijken en zien of mijn eerste mening juist was.
bedankt voor je reactie in ieder geval

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 14:59

Ik heb mijn pony er aan verkocht! En hij heeft het hardstikke goed. Ja soms beginnen ze te laat idd maar is ook lastig om alle kindjes erop te helpen veel kunnen nog niet alles alleen. Vrijwilligers staan er ook niet voor het oprapen!
Maar durf wel te zeggen dat de paarden/ ponys het goed hebben

Jasmijn203

Re: manege Smit in Pijnacker/Delfgauw of Oude Leede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 15:08

Ik ben er weg gegaan nadat ik van mijn pony af was gevallen en uiteindelijk mijn arm op 2 plaatsen had gebroken, dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar hoe ze reageerden vonden mijn ouders en ik niet kunnen. Ze zeiden dat ik me niet moest aanstellen en weer op mijn pony moest stappen, terwijl er duidelijk zichtbaar was dat mijn arm niet goed stond. Toen we daarna naar het ziekenhuis gingen en vroegen om een theedoek als mitella voor mijn arm, wilden ze hem eigenlijk niet geven omdat we hem misschien niet terug zouden brengen. Nu hoor ik van mijn vriendinnen dat het een hele leuke manege is en de pony's hebben het ook goed! Maar nee, geen leuke manege meer voor mij :)