Dierengesprek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Dierengesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:18

Hallo, einde vorige maand heb ik Pepper ingeschreven voor een gesprek met Nancy.
Vandaag kreeg ik bericht terug, ik vond het redelijk heftig na alles 100X gelezen te hebben. (ja zelfs tranen kwamen naar boven!)

Ik wil Nancy ontzettend bedanken voor haar reading!

Hierbij de reading:(plus de vragen die ik stelde..)

VRAGEN:

- Wat heeft Pepper voordat ze van mij werd allemaal gedaan?( heeft ze op maneges gestaan, is ze van veel personen geweest, heeft ze wedstrijden gereden, voor de kar gestaan?)
- Hebben deze personen haar slecht behandeld?
- Vond ze het werk wat ik 2 jaar geleden met haar deed vervelend? (ze was toen nog niet van mij, ze stond in een pretpark.) vindt ze het fijn dat dat nu niet meer hoeft?
- Hoe komt ze aan haar blinde oog en aan haar littekens op haar hals? Hoelang heeft ze die al? (waar en wanneer is dat gebeurd? Hoe precies?)
- Waarom is ze een beetje bang voor andere paarden? (waarom kriebelt ze nooit met andere paarden? ) heeft dit met haar opgroeien te maken? (is ze met de fles grootgebracht?)
- Heeft ze ergens pijn?Is deze pijn heel erg? Ondragelijk?Wat kan ik doen om deze pijn te verzachten? (helpt het lopen aan de hand goed?)
- Vindt ze de arbeid die ze nu doet leuk? Moet het vaker? Minder?
- Vindt ze het fijn dat ze geen gewicht meer op haar rug hoeft te dragen?
- Vindt ze het fijn op de plek waar ze nu haar stalletje heeft?
- Doen haar stalgenoten aardig tegen haar? Wie is haar maatje?
- Is ze blij dat ik haar baasje ben? Wat zou er nog beter kunnen? Begrijp ik haar goed? Wat begrijp ik nog niet? Vindt ze mij lief? Leg ik haar alles duidelijk genoeg uit? Breng ik genoeg tijd met haar door?
- Is het meisje wat 1 dag in de week Pepper verzorgd lief tegen haar?
- Wat zou ze leuk vinden om nog eens te doen?
- Krijgt ze genoeg rust? Teveel?
- Heeft ze altijd al zoveel last van buikpijn gehad?
- Vindt ze water echt eng of stelt ze zich aan?
- Is er nog iets wat ze me wilt vertellen, wat ik moet weten?
Als het zou kunnen zou ik ook graag wat tegen haar zeggen,, ik weet niet of dat kan maar is de mogelijkheid er, zou u dan willen zeggen dat: Ik ontzettend veel van haar houd en ik alles probeer te doen om haar leven goed dragelijk te maken. En of ze alsjeblieft wil aangeven wanneer ze niet meer leven wil.
Antwoorden van Nancy:

ANTWOORDEN:
Hoi,

Hier de reading met Pepper.

Eerste wat ik binnenkrijg als ik haar foto openklik is dat ze een bijzonder bewogen leventje heeft gehad, van alles heeft meegemaakt en daar niet altijd blij mee is geweest.

Allereerst moet ik van Pepper tegen je zeggen dat ze ontzettend veel respect heeft voor de manier waarop je met haar omgaat, zo heeft ze het nog niet meegemaakt, zegt ze. Ze is je bijzonder dankbaar daarvoor, anders was het waarschijnlijk niet goed met haar afgelopen, zegt ze. Ik weet niet wat ze daarmee bedoeld, was het de bedoeling dat ze ingeslapen zou worden of iets dergelijks?

Of Pepper met de fles is grootgebracht, krijg ik een antwoord dat dit wel is gebeurd, maar niet van het begin af aan. Is haar moeder overleden of niet lief voor haar geweest misschien? Ze zegt dat ze bij haar moeder is weggehaald, omdat ze iets mankeerde, ze was een paar weken oud, is Pepper misschien afgestoten door haar moeder?. Ik denk zelf eerder dat ze meer is bijgevoerd dan opgevoed met de fles. Pepper heeft hierdoor wel een achterstand opgelopen qua groei en heeft in die tijd ook weinig kontakt gehad met andere leeftijdsgenootjes of andere paarden, ze hebben haar bewust bij andere paarden weggehouden, dat kan ook haar angst verklaren voor andere paarden. Heeft het blinde oog misschien ook iets te maken met de veulentijd? Of is ze misschien daarmee geboren? Ze heeft het over een aangeboren afwijking, en ze voelt alsof ze geestelijk ook niet helemaal in orde is, heeft zij iets gemankeerd waardoor ze zuurstofgebrek had? Heeft ze ook een bepaald gek loopje met haar achterbenen?
Het lijkt een soort verlamming of een knelling te zijn die in haar rug zit, en dat zit er ook al heel lang, ook dit lijkt aangeboren, maar naarmate ze ouder wordt, krijgt ze er meer last van. Vooral haar rug is pijnlijk, zegt ze, en haar achterbenen.

Het voelt als een soort slijtage, iets met de zenuwen in haar lijf die niet goed zitten. Heeft ze wel eens uitval aan haar achterbenen of zakt ze daar wel eens doorheen?

Het probleem wat ze heeft met andere paarden, heeft te maken met haar andere manier van grootworden, weinig kontakt met andere paarden en ze werd niet geaccepteert/ genegeerd door andere paarden. Dit kan te maken hebben met haar afwijking die ik voel bij haar.

Ik voel ook veel onbegrip bij haar, van de mensen uit. Pepper heeft volgens mij ook wel eens iemand geschopt, en ze was ook niet lief voor iedereen, ze heeft een bijzondere behandeling nodig, zeker in haar jonge jaren was ze "anders dan anders".

Wandel je veel met haar? Ze heeft het over wandelen en je praat ook veel tegen haar, zegt ze, ze vind het erg gezellig en ze geeft ook veel om je, dat wilde ze ook gelijk als eerste kwijt, dus dat zegt wel iets, in mijn ogen.

Waar Pepper het ook over heeft, is rondjes lopen, veel rondjes lopen, heeft zij misschien op een manege gestaan of heeft ze in het pretpark waar je het over had in de mail rondjes gelopen met mensen erop? Ze vond er niets aan, maar heeft zich er niet tegen verzet, omdat ze geen keus had, ik vind dit zelf erg aandoenlijk voor haar, want ze was echt diep ongelukkig daarmee.

Pepper heeft af en toe veel pijn, ze ligt ook veel, zegt ze. Ze zegt ook dat ze je wel een seintje geeft als het zover is, ze hoopt dat je haar goed in de gaten houdt. Je moet haar ogen in de gaten houden, zegt ze, daaraan kun je zien of de tijd er is. Als er geen levenslust meer uitstraalt en als ze in zichzelf gaat keren, is de tijd daar om een keuze te maken voor haar. Je zal het echt op tijd merken.

Haar verzorgmeisje vind ze wel aardig, maar ze heeft er niet zo'n band mee als met jou, zegt ze. Ze doet goed haar best voor haar, maar er is verder geen klik van Pepper uit.

Ook de vraag over water wekt bij mij een rotgevoel op.... Heeft zij ooit een ongelukje gehad in een sloot, want ze is dus echt bang voor water, en dat heeft te maken met een ongelukje toen ze nog klein was.... ik zie haar in een sloot liggen en ze was erg in paniek.

De buikpijn die ze heeft, is een stuk stress, ze heeft volgens mij al flink wat keren koliek gehad en haar darmen zijn een gevoelige plek, zodra er iets verandert aan haar gewoontes, zoals haar voer, omgeving, zullen haar darmen opspelen.

redelijk lange lap text..

RooszZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:24

wow, wat indrukwekkend!!!
Nu ben je wel veel wijzer over je Pepper...Het lijkt me gaaf, maar ook moeilijk om dat te horen...

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:28

Jeetje heel indrukwekkend! Ik ben nog steeds een beetje sceptisch, maar sta er ook wel open voor. Klopt het voor jouw gevoel? Heb je er een goed gevoel over zeg maar? Je mag veel vragen stellen, ik heb bij verschillende mensen gekeken, dan had je max 5 vragen...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:38

alles wat ze zegt klopt, ik was er eerst ook ontzettend sceptisch over, maar wilde het toch wel eens voor de grap proberen.
Nu moet ik zeggen dat ik het ongelovelijk vind en dat ik bijna niet meer kan geloven dat het niet kan.

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:39

komt de rest ook nog?

indrukwekkend hoor!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:33

over die rondjes lopen: lees mn profiel, daar staat alles in.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:08

Super zeg dat je zoveel te weten gekomen bent.Ik was er erg nieuwsgierig naar en heb ook een reading bij haar aangevraagd.Alleen dan over mijn hond wist namelijk niet welk paard ik moest kiezen.Ik had hele oppervlakkige vragen en kreeg antwoorden waarvan mijn mond openviel.Het klopt dus echt en geloof der in.Echt heel bijzonder dat zoiets kan.

TheNoaGame

Re: Dierengesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:31

oo wat gaaf!
heb je haar gemailt of zo? want ik wil dat ook een keer doen maar ik weet niemand..

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:37

Je kan haar gewoon mailen ja en dan je foto en vragen sturen.Dan krijg je de reading terug.Mail adres is stal.danea@home.nl tav Nancy.Kost 7,50 per reading!En zeker de moeite waard!

TheNoaGame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:55

Dank je wel
ik heb veel vragen!

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:54

indrukwekkend zeg!!! je profiel ook..
ik denk dat het ene goede keuze was om haar te kopen, en om dit dierengesprek te doen

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:36

uh huh, die keuze is zeker goed geweest:)
(alleen had ik dr dus gratis gekregen, dat maakt de keuze ook wat makkelijker he?)
ik had nog wat vragen aan Nancy gesteld(zwart), en wat vragen van haar beantwoord.. hier heeft ze ook al antwoord op gegeven(blauw), (dat is erg snel!)

Hoi Nancy,

Echt ongelovelijk zeg! Super veel maal dank!

Je steld mij in je reading ook een paar vragen, misschien dat je het leuk vindt als ik die ook beantwoord, zodat jij ook iets meer duidelijkheid krijgt:

Je vraagt of Pepper, als ik haar niet gekocht zou hebben, ingeslapen zou worden? Dit is inderdaad waar, ze zou Of naar de handelaar gaan Of naar de slager. De dierenarts die kwam kijken toen pepper op een dag in het attractiepark in elkaar zakte stelde de diagnose dat pepper hooguit nog 3 weken te leven had. ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder.

De vragen die jij steld over haar veulentijd, daar weet ik niets vanaf. Ik ken haar alleen als Pepper van het attractiepark en verder weet ik niets over haar verleden. Heb wel een oude eigenaresse kunnen traceren maar die wilde niets kwijt. (?)En daarbij stopt mijn poging tot het vinden van Pepper's fokker/verleden.

Pepper heeft inderdaad een raar loopje met haar achterbenen, heel kort, stijfjes> weinig beweging in de sprong, maar extra in de kogel.

Ze heeft geen uitval met haar benen, en zakt er ook niet doorgeen, wel struikeld ze vaak over dingetjes, en dat van de slijtage klopt, ze heeft namelijk spat.

Wel grappig, ik dacht dat pepper inderdaad erg moeilijk was toen ze wat jonger was (ik had al moeite met haar toen ik haar net leerde kennen, en toen was ze al redelijk op leeftijd.)Maar dat ze wel eens een mens geschopt had? Ik weet wel dat ze nooit andere paarden durft te trappen, laat staan dat ze mij ooit getrapt heeft of stalgenoten. Misschien is ze van die ene keer die jij aangeeft erg geschokken? Ik krijg door dat ze boos was op die persoon....en dat ze daarom heeft getrapt.
Omdat ze spat heeft en dus wat ouder is, is ze met pensioen, we wandelen zoveel mogelijk om toch maar iets te doen te hebben, en haar spat een beetje gesmeerd te houden.

Ze heeft inderdaad erg veel rondjes gelopen, in het pretpark, soms wel van 10 uur s ochtends tot 6 uur s avonds, non-stop. Pepper was altijd erg voorwaarts dus dacht men dat ze toch energie genoeg had, dus werd zij nooit op rust gezet. Ze heeft altijd braaf haar werk gedaan, maar soms hoopte ik dat ze zou gaan stijgeren oid, zodat ik haar mee kon nemen omdat ze ongeschikt zou zijn voor het attractiepark. Jammer genoeg deed ze dat nooit.

Volgens mij waren dit je vragen in je reading. Nogmaals ontzettend bedankt!

Op de vraag of ik nog vragen heb: ik zou nog graag willen weten of ze vindt dat ik haar GENOEG aandacht geef? zeker weten, ze is je ook erg dankbaar daarvoor, ze heeft het ook echt nodig, die aandacht... en of ze blij is met de plek waar zij haar stalletje nu heeft, kan niet beter, zegt ze, zo goed heeft ze het nog nooit gehad en of ze de paarden waarmee ze in de wei staat aardig vindt? Er is 1 paard bij waar ze het niet zo mee kan vinden, is dat een wat kleiner paard misschien, daar is ze erg bang voor, de andere twee vind ze wel aardig.

nu zijn dus alle vragen volledig voor mij beantwoord, en weet ik dus een stuk meer van pepper's kant.

Vandaag deed ze trouwens anders dan anders, ze was wat rustiger, wilde de heletijd met me knuffelen..(borstels uit mn hand pakken, mn hand likken en met dr lipje op en neer over mn hand en jas..)
Ik heb het vreemde gevoel dat we nu eindelijk tegenelkaar hebben kunnen zeggen hoeveel we van elkaar houden, en dat dat nu eindelijk ook duidelijk is gemaakt naar elkaar toe. Geeft wel een prettig gevoel.

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:58

Wat fijn zeg meid!Nancy geeft inderdaad erg snel antwoord.Had gister mijn reading binnen van mijn hond en had haar 2 mails gestuurd en had vanmiddag al weer mails terug.Ik vind haar echt super en ben blij met wat ze gedaan heeft en eigenlijk zoveel mensen helpt voor zo weinig geld.Petje af!

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:31

jeetje wat gaaf zeg geloofde er nooit zo in maar nu ik dit lees het klinkt wel erg gelovig niet zon standaart verhaal ofzo nee echt de waarheid echt gaaf

denk dat ik dit ook maar ga doen
bijn pony heeft ook een aantal problemen en weet dat er vroeger veel mis is gegaan ookal is ze pas 4.

ze is erg appart de ene keer heel lief andere keer heel stout.:S

ze is oo kbang als je de wei inkomt daarna is het goed.
echt gekke reacties heeft ze

maar echt wel cool joh
:D:D:D:D:D:D:

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:11

Hmm ik heb dit ook gedaan voor Gracy maar ik betwijfel het nog wel een beetje omdat er toch wel aantal dingen zijn die niet kloppen

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 00:38

wat klopte er dan niet?

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:24

Tjee ik heb er een brok van in mijn keel. heel veel plezier nog met Pepper!!!!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 17:56

dat zal wel lukken, thnx voor jullie reacties allemaal!

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:10

Fijn voor je dat je antwoorden gekregen hebt. Veel plezier samen

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:48

Ik vind dit erg interessant allemaal.
Als ik mijn Pony niet van kleins af aan had deed ik het zeker ook!

Ben dan ook erg blij voor je dat je nu wel iets meer weet uit het verleden van Pepper, tevens vind ik het erg goed van je dat je Pepper toch gewoon een goede en fijne oude dag bezorgd, want als ik dit zo lees, heeft hij dit echt wel verdiend.