[Romeo verkocht] Het afscheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

[Romeo verkocht] Het afscheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 16:42

Vraagje, kan 1 van de mods, mijn eerste bericht, alle tekst eruit wissen, en onderstaande erin plaatsen? Weet niet of julie ook "dit soort dingen" doen maar iig alvast bedankt Deze tekst: Heeft even geduurd, want het was echt veel werk.. Neem de tijd, want met de tekst foto's en filmjes ben je zeker wel een half uur zoet.. (al minimaal half uur aan video materiaal..) 20/11/05 Waar het allemaal begon.. De Denen kwamen naar Romeo kijken. Foto's zijn hier te vinden: Denen komen naar Romeo kijken.. 22/11/05 Ze mailen, ze kopen hem niet, want hij weigerde een keertje. Trainer vond het niet slim om hem te kopen 01/12/05 Na een zoektocht naar een andere pony, hebben de Denen besloten dat ze toch Romeo willen, dus ze gaan akkoord om de hele prijs te betalen.
ik schreef:
"f*ck nu is hij dus echt definitief verkocht, het komt ineens echt heel eng dichtbij :'("
04/12/05
ik schreef:
"Aarg, heb gister echt er heel erg mee gezeten.. Telkens als ik dit topic zie, wil ik naar hem toe rennen, en even knuffelen… Ik ben zooo bang dat ik hem ga vergeten, hoe hij voelt, ruikt, doet, alles… Ik heb nu het idee dat ik er echt nooit overheen zal komen als hij weggaat, dat alles stopt met leven…. Maar begin dit jaar ben ik mijn oude pony verloren (31 jaar), we hebben haar in moeten laten slapen. Toen had ik ook het idee dat ik er echt nooit overheen zou komen, maar dat lukte me…. Toen ook, we moesten haar in laten slapen. 10 jaar lang heeft ze alles voor me gedaan, en de DA zei tegen me, het wordt wel heeel moeilijk hoor, je pony laten inslapen waar je bij zit.. Ik antwoorde toen "10 jaar lang heb ik haar nodig gehad, en heeft ze alles gedaan wat ik vroeg. Ze was er altijd, of ik nu verdrietig was of blij. Nu heeft ze mij nodig, en zal haar niet in de steek laten.." Ik weet wel dat het leven hier niet stopt, maar zo voelt het wel.. Hij is gewoon mijn maatje, heeft me alles geleerd.. En nog maar 23 dagen, en dat is veel te weinig voor wat ik nog allemaal met hem wil doen De meeste mensen gaan als ze een probleem hebben, verdrietig zijn naar hun ouders, of vriendinnen. Ik heb dat nooit gedaan, ik ging naar romeo.. Ik ging in de stal zitten, of klom boven op hemm.. Altijd wist hij me weer te troosten, hij begrijpt me perfect, dat voel ik gewoon. Aaah, ik wil helemaal geen afscheid nemen.. Toen ik mijn oude pony begin dit jaar verloor, bleef ik mezelf maar voor houden dat ze op de wei stond.. Zo hield ik mezelf op de been, met de gedachte dat ze er nog gewoon was.Zal bij Romeo wel hetzelfde gaan.. Op zich niet echt goed, want uiteindelijk moet je toch toegeven dattie weg is, en dan komt het nog veel harder aan… 23 dagen, en dan gaan we hem brengen.. *gelukkig mogen we hem brengen, *.. Mijn zus en zusje willen mee, maar ik wil dat niet.. Ik wil gewoon de laatste dagen alleen met hem zijn…. Pff ik haat dit echt , het hele afscheid nemen is zo moeilijk. Ik heb nu nog 23 dagen om me er op voor te bereiden, maar het zal moeilijk blijven..
05/12/05 Voor de laatste keer zonder zadel gesprongen, foto's zijn hier te Zonder zadel springen 09/12/05 Dressuur Laatste keer serieus dressuren.. Hmm, dressuur talent zijn we nog altijd, maar ben er zeker trots op wat we in die jaren hebben bereikt qua dressuur. Vooral wat hij mij heeft geleerd.. Hij was altijd bereid om te leren, en gaf nooit op. Hij liet mij dingen voelen wat ik nodig had om verder in de dresuur te komen, hij heeft bij mij het dressuur-gevoel ontwikkeld.. Niet dat ik echt ooit dressuurruiter zal worden, maar hij heeft me bepaalde gevoelens leren herkennen. Het gevoel van een goede proef, het gevoel van ontspanning, het gewoon van een perfect keertwending, het gevoel van een goede wissel... 10/12/05 Laatste keer serieus springen. Springen was voor ons altijd een van de leukste dingen, hij vond het prachtig.. springen ook met springen heeft hij me veel geleerd, geleerd hoe ik controle kan houden, hoe ik de snelste barrage kan rijden, hoe schuin ik hindernissen kom nemen (met room was dat echt mega schuin, je hoorde altijd iedereen aan de kant "OEHHHH".. Weet ik nog wel, Z wedstrijd Zelhem.. we reden een vrij stuntelige eerste ronde, maar hij bleef zoals meestal foutloos. Hij is nooit echt een spring-ster geweest.. Begrijp me niet verkeerd, hij kan goed springen, maar niet zo geweldig als Rose... Maar hij probeert het zoo hard, om van die hindernissen af te blijven. Ik voelde hem in allerlei kronkels draaien, zodat die balk er niet afviel. Hij begreep het spelletje, en deed alles om dat te winnen.. Iig, we hadden barrage... Zoals gewoonlijk reden we voor "alles of niets".. Dus zo kort mogelijk, en dus winnen of verliezen.. Zelhem, grote wedstrijd, veel goede ruiters. Ik wist dat ik iets extra's moest doen om te winnen.. Niemand durfde de draai aan, niemand dacht eraan omdat hij zoooo schuin was... Maar wij waagde het.. Ik nam hem terug, en we kwamen enorm schuin voor de hindernis... het publiek zag wat we van plan waren, en hield adem in.. Romeo begreep het niet, maar na een correctie met mn been sprong hij super mega schuin over de hindernis, we raakte net de staander aan, maar de hindernis bleef staan... Ik was blij dat ik erover heen was, en mn aandacht verslapte.. Volgende hindernis: BAM, balk.. pff wat baalde ik... Maar onder hard geklap reden we door de finish, en hadden veruit de snelste tijd.. Die wedstrijd zal ik nooit meer vergeten, hij sprong geweldig.. Springen was altijd super.. Ik had controle, maar je kon merken dat hij het geweldig vond.. Toch zoals altijd beetje lui, dus als hij de kans kreeg liep hij er langs. Dat is zo typisch romeo.. Soms gaatie gewoon midden in de bak stil staan met dressuur, zo van "ehh, het is goed zo, we zijn KLAAR"... Enne tijdens dressuur les, dan doet hij of hij doodmoe is, dus dan stoppen we maar.. Maar soms ga ik te voet naar huis, en moet ik over een pad waar we normaal altijd crossen.. Pff, dan issie ineens niet meer moe.. De aansteller 15/12/05
ik schreef:
*luisterd marco borsato - waarom nou jij* nog maar 12 dagen.. 12 dagen.. 12 dagen… Hoe hard en hoe vaak ik het ook zeg, ik besef het niet.. Het dringt niet tot me door, dat ik nog maar 12 DAGEN heb.. Grr, ik begrijp mezelf niet, het lijkt of ik er totaal niet mee zit, terwijl ik helemaal niet zonder hem kan… dit gevecht kan ik niet winnen, want jij zit veel te diep van binnen waarom nou jij, waarom nou jij, waarom nou jij waarom ben jij nu uit mn leven…` 12 dagen, 12 dagen, wat zijn 12 dagen nu op die 5 jaar die we samen hebben gehad? Niets, helemaal niets, maar waarom lijkt het me dan zo weinig te doen? Ik ben zo bang, bang om hem te vergeten. Bang om zn hoofd te vergeten, bang om zijn “omhelzing” te vergeten, bang om hem te vergeten.. Bang om dingen te vergeten die ik nog wil doen/zeggen tegen/met hem.. Dingen die ik vergeeet waardoor ik later spijt krijgt.. Het is geen defenitief afscheid, maar waarom voelt het dan zo? Ik snap het allemaal niet meer.. Ik wil hem helemaal niet kwijt ;-(
16/12/05 Alle zadels gejat... Grr, ik baal(de)... Juist op dat moment, het moment dat ik nog maar 11 dagen met hem had.. 18/12/05 Laatste keer crossen, ow man, wat was dat heerlijk.. Die keer vergeet ik nooit, het vertrouwen wat ik op dat moment voelde, meer dan ik ooit heb gevoeld. Ik besefte voor de eerste keer dat ik op het punt ben aangekomen dat ik met Romeo meer durf qua crossen dan met Rose, en dat is jaren lang mijn doel geweest... 21/12/05 oefenspringen voor de laatste keer.. Ook weer heerlijk om even weer door een parcours te vliegen en alles om ons te vergeten, vooral de tijd.. De tijd, die nog veel te kort was voor mij, maarja hjoelang had hij moeten zijn zodat hij nog lang genoeg was? Eeuwig? Afbeelding Niet hoog ofzo, gewoon 90 cm.. Afbeelding hAHAH echt romeo.. Gaatie uit zn stal lopen, terwijl hij weet dat het niet mag, om hooi te eten 26/12/05 Ik wist niet zeker of ik uberhaupt wel mee naar Denemarken ging, ik heb op die dag dit geplaatst:
ik schreef:
Nja, vandaag zal ik foto’s erop zetten van crossen, filmje van oefenspringen, en foto’s van Room.. Morgen gaat hij weg, maar weet niet zeker of ik wel mee ga.. Eigelijk was het plan om alleen met mn moeder te gaan, zodat ik alleen met Room nog kan zijn, en de terugreis bijna geen mensen om me heen heb (daar heb ik dan dus echt geen zin in).. Maar nu wil mn zus ineens mee, omdat “het zo’n leuk land is”.. AARRG, ik haat der.. Ik wil gewoon zoooo graag alleen met hem zijn, en dit gewoon zelf doen.. Dus nu heb ik besloten dat ik misschien beter thuis kan blijven, en hier alleen van hem afscheid nemen, dan daaar dat ik veel mensen om me heen heb… Ik heb al 200 euro aangeboden, zodat mn moeder met haar een keertje naar Denemarken kon. Maar dat wilde mn moeder niet… :’( Ik wil zooo graag mee, maar ik denk dat ik liever gewoon alleen afscheid van hem neem..
die dag heb ik ook nog foto's gemaakt, de allerlaatste: allerlaatste foto's 27/12/05 De dag is eindelijk aangebroken,, met een gemend gevoel sta ik om 5:00 uur op. Ene kant, die dag is veel te snel gekomen, andere kant, leuk om naar een ander land te gaan en hij krijgt het daar goed.. Gelukkig geen zus beneden te zien, dus dat is fijn Ik heb mn kleren al klaarleggen, pak snel een stukje kerststol, en ga naar stal. het is donker, en Room ligt in zn stal.. Hij blijft liggen, en ik ga even bij hem zitten.. Dan laat ik hem opstaan, en leid hem uit zn box. zet hem vast, en poets hem, pluis zijn staart uit, doe zn hoeven.. Dat alles, met om de minuut een kus, en even knuffelen.. Ik doe hem een oud zweetdeken op, daarover heen zijn nieuwe blauwe warme deken.. Zn halsdeken erover heen, omdat hij toch 12 uur op de trailer staat, en slecht en koud weer is verwacht.. Dan zn reisbeschermers aan, zodat hij heel aankomt.. Zo zag hij eruit: Afbeelding 7:00 Nog altijd niet licht.. Ik maakte deze foto Afbeelding En dit filmje maakte ik: Afbeelding 9:00 Tank-stop. Geef romeo eten en drinken, maar echt drinken wil hij niet. Hij staat me een beetje chagrijnig aan te kijken, want hij kan niet meer bij z'n hooinet .. Krijgt wat wortels, ik knuffel hem, en we rijden weer verder.. het filmje van die stop: http://www.zippyvideos.com/4562439062923966/stop_1/ 12:00 na een hele tijd slapen wordt ik wakker, we blijken in Duitsland te zijn.. We houden grote stop, mam wil even slapen... Ik ga eerst even naar Room, geef hem drinken en knoop het nieuwe hooinet vast. In het begin wil hij niet drinken, maar uiteindelijk drinkt hij een halve emmer..Het weer is op dat moment okey, ligt wel sneeuw, en het is super koud (je voelde je gezicht echt "bevriezen")... Terwijl mam op de achterbank op mijn ge-improviseerde bed ligt te slapen ga ik wat filmjes maken van Romeo, en Donald Duck ( ) lezen... Muziek in mn oren, en de welbekende liedjes als "waarom nou jij - marco borsato.... Goodbye my lover - james blunt.. Max - voor eeuwig" staan op.. Filmje van die stop: Afbeelding 13:00 Mam is wakker, en we gaat even wat eten. Lang durf ik niet in het restaurantje te blijven, en ook al kunnen we de trailer zien, ik ben doodsbang dat er iets met Room gebeurd, omdat ik er niet ben.. 13:15 we rijden verder, we hebben nu ongveer 400 KM gehad.. 14:00 We rijden voorbij Hamburg, de haven.. Ik maakte dit filmje: Afbeelding 15:30 De zon zakt al.. Pff, snel.. Ik maak deze foto: Afbeelding we komen over de grens van Denemarken.. Ik maak deze filmjes: Afbeelding En deze: en ja, de ruit is vies.. Komt, in delen van Duitsland strooien ze met zand, en geen zout.. Dus als je ruit beetje nat is van de sneeuw en regen, waait al dat vieze zand ertegen.. En ja, ik verveelde me idd.. Dus daarom dingen gefilmt als de snelheid en de route beschrijving.. 16:30 Het is raar in Denemarken, en pikkedonker.. ik keek voor me, en zag niets anders dan een zwak verlichte weg, door de koplampen.. Geen lantaarns of reflectie-paaltjes.. je kijkt links, een donker zwart gat. Rechts en achter je hetzelfde.. Geen auto's, geen lantaarns, geen huizen. Af en toe zie je een verlaten auto in de sloot liggen, het begint te sneeuwen en de weg wordt glad.. 17:30 we bellen naar Keld, want we weten niet precies waar het is.. Het blijkt in een klein dorpje te liggen, op de weg naar Silkeborg... Op een gegeven moment zien we op het navigatie-systeem een "heste hospital" staan, en op goed geluk rijden we er heen.. Buiten staan Keld, Jane, Maria Sophia al op ons te wachten.. we stappen uit, en het blijkt spiegelglad te zijn.. We rijden auto stukje verder, en laden Romeo in verse sneeuw af.. Hij is blij dat hij eraf is, te blij misschien, en glijd een beetje uit.. Maar binnen enkele secondes hersteld hij zich, en hij loopt nieuwsgierig verder.. We komen in een stal, een gezellige volle stal. Tot hoever je kunt kijken staan paarden, er wordt druk gepraat, en veel mensen zijn met pony's bezig.... Ik loop door, kijk om me heen, en zie een reusachtige binnebak met hindernissen, een trainings-lopende band, een grote zadelkamer en dat soort dingen. de paarden staan er goed bij, schone dekens, diep in het stro en dat soort dingen.. het geeft me ondanks de situatie een fijn gevoel.. Ergens achteraan is Room's stal. er ligt enorm veel stro en hooi in. Op de box hangt heel groot " HET WELKOM ROMEO".. Romeo kijkt nieuwschierig naar het hooi, en begint er meteen aan te knabbelen.. Ik blijf nog even 10 minuten bij hem, terwijl de andere ook om me heen stan, romeo aaien enzo.. Maria wil "WELKOM ROMEO" eraf halen, maar ik vraag haar nopg even te wachten, want ik wil het even filmen.. We halen gelijk wat spullen uit de auto, zoals een grote zak wortelen voor room, en zijn voer, om de overgang van het nederlandse naar het deense voer wat makkelijker te maken.... Zoals je ziet, staat hij meteeeen te eten, de vreetzak .. Goed teken uiteraaard .. Je ziet ook dat er ergg veel stro ligt, zn stal ook versiert met een slinger.. En een hartje op het naambordje op zn stal hangt "HET WELKOM ROMEO"" ... Waar ze die HET vandaan halen weet ik niet, maar het is iig goed bedoelt, en het gaat om het idee toch? Ik maak dit filmje: Afbeelding We blijven nog even hangen bij Room, en besluiten dan te gaan eten bij Keld...Hij heeft een klein huis, maar wel mooi en lekker warm (25 graden).. Een ontzettend leuke 1,5 jarige hond. We praten wat, en Keld laat ons wat foto's zien van Maria tijdens wedstrijden. het ziet er goed uit, ze heeft een goede houding,, en dat geeft me al weer wat meer vertrouwen..Dan is het tijd om aan tafel te gaan, we krijgen heerlijke aardappelen met Goulash..We blijven nog tot ongeveer 21 uur praten, dan besluiten we om naar ons hotel te gaan.. Tenminste we dachten dat het een hotel was. keld rijd voor ons, om ons de weg te wijzen. We komen aan bij een huis.. Keld heeft de sleutel, en we gaan naar binnen, meteen de trap op.. Snel vang ik nog een blik op van de bewoners, die dus hun bovenverdieping voor weinig geld verhuren..Wow, wat een mooi "huisje-bovenverdieping" voor ons.. Een huiskamer met 2 banken en een stoel.. Een salon tafel, met daarop veel brandende kaarsen... een kachel, een grote tv met DVD speler, video en sound-system.. Een hele gave vensterbank zit hoek, deze foto is gemaakt terwijl ik tv zat te kijken (Lord of the rings, met deense ondertiteling.,. Op zich zijn er wel veel woorden die op het nederlands/engels/duits lijken.. In LOTR zegt legolas op een gegeven moment, je liegt.. In het deens is dat "du lyst".. (raar he, dat die kleine details je bijblijven?) Afbeelding ik LOTR kijken.. Enne er is nog een keuken, met alles erin. koffiezetapparaat, fornuis, cola, chips, frietjes, frituur, helemaal compleet.. Verrder nog 3 slaapkamers, waar totaal 7 mensen kunnen slapen.. En een coole badkamer, met douche bad wc en groote spiegel.. Filmje van huisje: Afbeelding na even wat chips en cola en LOTR ga ik in bad.. Even voor de sfeer licht uit gedaan en alle kaarsen aangedaan enzo.. Rond 22:00 ga ik richting bed... Mam ligt al te slapen, dus het is doodstil.. De stilte en het donker maakt me bang, dus ik doe een lampje aan en zet mn muziek op.. Tijdens de liedjes van "waarom nou jij - marco borsato.... Goodbye my lover - james blunt.. Max - voor eeuwig, enz" komt er in mn hoofd op wat ik nog allemaal tegen Room wil zeggen.. Gelukkig kan ik de volgende morgen nog naar hem toe.. Ik ben moe, te moe, en begin met de gedachte aan room te huilen.. Het is ineens zo eng dichtbij, ik wil niet slapen, dan gaat de tijd sneller, en dan is de tijd met hem nog korter.. rond 23:30 val ik dan eindelijk in een lichte slaap... 28/12/05 2:00 Ik wordt weer wakker, het licht stoort me.. Ik doe het uit, en ineens sta ik in een pikkedonkere kamer.. Rond 2:30 val ik dan weer eindelijk in slaap 8:00 PIEP PIEP PIEP mn wekker loopt af.. Ik kleed me aan, maar geen make up want dat loopt toch allemaal uit... 9;00 we worden door keld begeleid naar zijn huis, waar we ontbijten. Er staat vanalles, gewone broodjes, maar ook luxe donuts-achtige-iets.. Beleg is normaal, nutella, kaas enz.. Over 1 ding verbaas ik me, ze hebben daar Chocolade repen als ontbijt. YEAK, chocola is lekker, maar op je brood?.. Nja ik hou het lekker bij de ook-nederlandse Nutella.. Filmje, naar keld toe: Afbeelding volgende filmje: Afbeelding 9:30 we vertrekken naar Room... Ik maakte dit filmje: Afbeelding (beetje raar gefilmd, vond het stom om continu te filmen, dus af en toe ging camera naar beneden) Als filmje het niet doet, hier staatie: www.paardensport-fotografie.nl/pers/muziek/lopende band.wmv 10:00 we krijgen een grote rondleiding door de paarden-kliniek, ik maakte deze filmjes Als je geluid van beide filmjes heeel hard zet, kun je keld horen praten, en de uitleg over alles wat je ziet horen.. Afbeelding commetaar op filmje: 0.30 ==> koliekbox 0.50 ==> diegene die praat is Jane, de vrouw van Keld, en de moeder van Maria en Sophia.. Ze werkt in de kliniek.. 1.40 ==> sperma van hengst krijgen Afbeelding commetaar op filmje 1.11 ==> rontgen foto's maken kamer 1.30 ==> kantoortje waar rontgen foto's worden bekeken/afgedrukt 1.57 ==> apotheek, alle medivijnen 2.10 ==>operatie kamer 2.15 ==> in slaap kamer 2.35 ==> automatische operatie tafel.. Je laat paard in slaap vallen in den speciale kamer.. Dan rij je de grond eruit, die zet je boven dat automatische ding, en dat gaat dan omhoog.. 3.55 ==>sperma opslagt 3.35 ==> kantine 5.10 ==> kantoor en lab.. Ze zijn 1 van de enige kliniek in Denemarken, waar ze DNA kunnen vergelijken.. De vrouw is daar bezig met de opslag van sperma.. Afbeelding commetaar op filmje 0.05 ==> allemaal zieke paardjes en/of dravers hengsten 0.30 ==> nog meer zieke paardjes en/of dravers hengsten 0.55==> een waterbed voor (zieke)veulens. Zit nu geen water in, maar kan dus wel.. Dan hebben de zieke veulens even de tijd om aan te sterken, en liggen ze warm. Tussen het waterbed in de stal van de veulen, en de stal van de moeder, zit een groot leuk. Zo kan de moeder het veulen nog gewoon verzorgen, maar wel redelijk met rust laten.. 2.30 ==> de hengst, waar ze net sperma probeerde vanaf te nemen.. 2.59 ==> vrachtwagen die je ziet staanm is nederlands.. www.horses4u.nl stond erop.. Er staat wel een deense vlag op.. Nederlandse vrachtwagen, deense rujiters denk ik? 4.00 ==> de pony waar Maria nu op rijd, Beauty.. 10:30 En dan is de tijd eindelijk aangebroken.. Het afscheid nemen. Ze laten me alleen met hem, ze gaan koffie drinken.. Hmm, ik weet niet precies wat te zeggen.. Ik heb hem vele keren gezegt dat ik van hem hield, dat ik hem nooit zal vergeten, en dat we elkaar snel weer zullen zien..Gezegt dat we altijd samen zijn, en elkaars hart.. Dat hij nooit meer alleen zal zijn, ik zal voor altijd bij hem zijn... 10:45. Ik zet de camera aan, en zeg voor de laatste keer "hou van jou".. ik fluister dan nogmaals "hou van je".. Geef hem een kus, en loop weg terwijl ik zeg "dag schat".. De tranen lopen over mn wangen, maar ik wil me sterk houden voor hem.. Hij mag niet voelen dat ik het moeilijk heb, ik wil niet dat hij zich ook rot gaat voelen.. Ik hou mn tranen tegen, en loop door naar de kantine.. daar worden de papieren overhandingd en nog wat gedronken.. Ik probeer aan andere dingen te denken, en mn gedachte bij het gesprek te houden, maar ik kan het niet.. Filmje van afscheid: Afbeelding Als die het niet doet, hier staatie: www.paardensport-fotografie.nl/pers/muziek/afscheid met geluid.wmv Ik zie de tijd langzaam voorbij tikken, en om 11:15 zeg ik dat ik naar huis wil.. keld vraag of ik nog naar Romeo wil, maar ik zeg nee.. Ik heb afscheid genomen en dat was al moeilijk genoeg,ik wil dat niet nog een keer... we nemen afscheid van jane Maria en Sophia. Van keld nog niet, die rijd met ons nog mee naar Tankstation (hij moet betalen, watn wij hebben geen Kronen).. Ik schrijf op de trailer, terwijl ze aan het wachten zijn "Romeo"... Ik tegen nog in het moeilijk-beschrijfbare-ijs wat hartjes met mn nagel... We nemen afscheid van keld. Afbeelding Tijdens het wegrijden van de kliniek maak ik dit filmje: Afbeelding als die het niet doet: www.paardensport-fotografie.nl/pers/muz ... rijden.wmv Ik zie langzaam alles verdwijnen en de tranen stromen over mn wangen.. Pff wat was dat moeilijk, weten dat hij daar binnen staat, en weten dat je er niet heen rijd, maar er juist vanaf.... Ik draai me om, en zit met mn gezicht dus naar de trailer, in kleermakers zit, tegen de bestuurders stoel aangeleund.. uren lang zit ik met mn muziek naar de trailer te kijken, wetend dat hij leeg is, maar romeo's herrinneringen er nog wel inzitten.. Door dat, en door de beschrijving van het raampje krijg ik nog het idee dat hij een beetje bij me is.. Dat maakt me iets vrolijker zover ik vrolijk kan zijn.. Na een tijdje val ik uitgeput in slaap, weg van alles, weg van de wereld, en vooral dichtbij in mn dromen bij Romeo... Na 4 uur wordt ik weer wakker, en we zitten al in Duitsland.. Pff, duitsland is zoooo saai, 8 uur lang zitten we daar.. Dat is 1 rechte lange saaie stomme weg.. Ik zit een beetje te praten met mam over room, dat ik weet dat hij het daar goed heeft, maar dat het het allemaal niet makkelijker op maakt.. De rest van de tijd zoek ik op het navigatie systeem op waar Romeo staat, en het gevoel dat ik eigelijk precies zie waar hij is, zonder hem te zien, geeft me een fijn tevreden gevoel.. Het is maar schermpje, maar het geeft me een gevoel dat ik dichtbij hem ben.. 21:30 we komen thuis, eindelijk.. Ik loop door de stal, terwijl ik al mn spullen naar binnen sjouw.. ik zie die lege stal, en moet even slikken.. Ik kijk weg, ik wil het niet onder ogen zien, en probeer te geloven dat hij gewoon op de trailer staat, tegen beter weten in.... Ik zei al, ik wil deze week nog niemand in Rooms stal, volgende week mag Rose er wel in (romeo's stal had een opening in de deur, rose's stal heeft dat niet.. En opening vinden ze meestal leuker).. Ik wil nog niet zien dat ik iemand anders uit Romeos water drinkt, iemand anders uit zn bak eet, en iemand anders dan ik verwacht z'n neus naar buiten steekt, wachtend voor een kus.. Nog altijd staat dit op de trailer, na 800 km: Afbeelding 30/12/05 Hoe is het nu? Nja ik ben afgelopen uren heel druk bezig geweest met dit topic, en het is echt heeel veel werk geweest.. Maar hier is het dan.. Het is nog altijd moeilijk, ik ben niet meer naar stal geweest, dan zie ik de lege stal.. Dan moet ik wel onder ogen zien dat hij leeg is, en leeg blijft.. En voorlopig heb ik het gevoel dat ik dat helemaal niet aankan.. Gister naar de dierentuin geweest.. Toen ik door de uitgang liep besefte ik dat ik helemaal niet aan Room gedacht heb, en ineens kwam er een schuldgevoel.. Ik wil hem niet vergeten, dat heb ik hem beloofd, maar toch had ik het voor een paar uur gedaan... Nja ik weet ook wel dat het goed is om even ergens anders aan te denken, maar ik voel me wel schuldig... Ik kreeg een mailtje van Keld, meerdere al.. Ze hadden gereden, en het ging super goed... hij was ook al buiten geweest, en was gaan spelen, bokken steigeren enzo.. Wel een goed teken dus.. Hij slaapt veel liggend, dus al een teken dat hij zich op zn gemak voelt.. Is wel moelijk om te horen, dat hij het daar fijn heeft.. Diep van binnen hoopte ik dat hij het daar niet leuk vond, en terug kwam.. Maar ik weet dat ik niet aan mezelf moet denken, het gaat nu om hem.. Ik hem hem losgelaten omdat dat gewoon het beste voor hem was, en vooral het leukste.. In maart ga ik hem weer opzoeken... Tussendoor zullen de foto's die ik gemaild krijg van Keld, op bokt geplaats worden.. Wil je daarvan op de hoogte worden gehouden, en pb krijgen telkens als er nieuw topic van hem is (1 keer per maand denk ik).. Dan moet je dat ook hier even zeggen, dan maak ik PB lijst, van mensen die ik PB zodra er nieuw topic is
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-12-05 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek nieuwe tekst geplaatst

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 16:43

heb beetje haast, moet gaan werken.. Dusse kan dat er dingen niet kloppen.. sorryy..

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:49

Ik ga het nu lezen..

Bumba01

Re: [Romeo verkocht] Het afscheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:56

Heey Meissie..

Ik wil graag op de hoogte worden gehouden
Echt ik vind het hartstikke sneu voor je en bij dit stukje ;

Ik zet de camera aan, en zeg voor de laatste keer "hou van jou".. ik fluister dan nogmaals "hou van je".. Geef hem een kus, en loop weg terwijl ik zeg "dag schat".. De tranen lopen over mn wangen, maar ik wil me sterk houden voor hem.. Hij mag niet voelen dat ik het moeilijk heb, ik wil niet dat hij zich ook rot gaat voelen..
Ik hou mn tranen tegen, en loop door naar de kantine.. daar worden de papieren overhandingd en nog wat gedronken.. Ik probeer aan andere dingen te denken, en mn gedachte bij het gesprek te houden, maar ik kan het niet..

Hield ik het niet meer.. sorry Echt ik ben aan het zoeken voor het paardje Maargoed ik wens je heel veel sterkte meis.. ! HVJ

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:57

mooi, heb het allemaal al gelezen....
maar maart komt al dichtbij toch?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:58

Wouw wat een verhaal zo samen, ik had al je topics al gevolgd en moest echt net bij het afscheid een paar tranen laten,

Je hebt het echt heel mooi omschreven, niet iedereen kan zn gevoelens zo mooi uiteenzetten....

Toch fijn dat Romeo het naar zn zin heeft en dat je op de hoogte gehouden wordt....

Sterkte komende dagen/weken, en het feit dat je een paar uurtjes niet aan hem denkt betekend niet dat je hem vergeten bent, vergeten zal je hem nooit!

Ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden..
ps niet al je fimpjes deden het....

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:05

Maartjuh ik wil je veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd! Maar zo te lezen en te zien word hij daar wel goed verzorgd en dat is natuurlijk ook al veel waard.

En ik vond je verhaal heel mooi geschreven er waren zelfs stukken bij waar ik het moeilijk mee kreeg.

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:06

Eerst en voor al nog eens heel veel sterkte
Gaat wel super raar zijn, ineens geen topic's meer over jullie met die leuke spring- en cross foto's. Vind het echt zo jammer dat hij nu weg is. Jullie waren een super combinatie en dat zal altijd zo blijven.

p.s. Ik zou wel graag pb krijgen als er een nieuw topic is

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:11

Ik heb alles gelezen, en ook je eerdere topics gevolgd.
Je hebt het wel heel mooi geschreven.
Sterkte, het is even wennen zonder jou beestje op stal. Maar soms moet je idd kiezen. En hij lijkt een superthuis te hebben gevonden, al is het dan een eind weg.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:12

Ik heb al je topics met bewondering, huilend gelezen. Ik vind het heel knap van je dat je dit kan. Jullie waren echt een topcombi.

Heel veel sterkte en xxx Denise

(Wil je mij toevoegen aan je PB lijst?)

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:12

jeetje, wat een ontzettend mooi beschreven verhaal..
ik kreeg er gewoon tranen van in mn ogen.

ontzettend veel sterkte de komende tijd.

Just_Yael

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:14

Heej, ik heb ook alles gelezen..
je hebt echt heel goed en mooi geschreven
veel sterkte
ik kreeg er tranen in mn ogen van
*wil je me ook op die PB-lijst zetten

Amy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:17

Heb alles gelezen & gezien.. *Naja, die het deden. Ik wil graag bij je pmlijst..
Maartje ik weet dat het erg moeilijk voor je is, maar hij heeft het daar echt goed. De mensen zijn zo te zien & te horen erg aardig, het welkom alleen al, super! Romeo zal je ook echt niet vergeten, maar nu hoort hij gewoon bij Maria.. De stallen zijn super en Room stond er vrolijk bij, das een goed teken.
Ook super dat ze je op de hoogte houden!!
Het was zeker een vermoeiende reis ofniet? Lijkt me iig erg vermoeiend.
Je hebt alles erg mooi beschreven, kreeg er tranen van in mn ogen.
Maarre, houd je sterk he Maartje!
Veel sterkte..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:26

Maartje, ik heb al je topics gevolgd, ook je crosstopics echt alles. Je was de beste combi van heel bokt! Ik wens je heel heel veel sterkte en ik hoop dat het zo goed met Romeo blijft gaan in Denemarken. En nog maar 2 maandjes en dan is het weer maart. Hou de moed er in, je bent grootste lefgozer die ik ken.
Ook ik wil graag op de hoogte worden gehouden, en je weet eht heb je het moeilijk en wil even kletsen, mijn msn is altijd open en mijn pb box ook. Hou je taai meis!

Heel veel liefs Angela

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:28

Sjeej zeg, ik heb alles gelezen en filmpjes gezien.
Heel veel sterkte iig he..
Volgensmij heeft hij het daar ook niet slecht.

Mondy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:30

jeetje wat heb je dat mooi neergezet zo !! echt super dat hij t wel naar zn zin heeft !! gelukkig ben je meegeweest en heb je toch kunnen zien waar hij nu is
k wens je nog veel sterkte en plezier met je andere paardje
ps zou je mijbij de pblijst willen toevoegen ?
gr cynthia

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:30

Ow ja, mag ik ook een PB als er een nieuw topic over Romeo is?
xx

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:31

Heel veel sterkte in de komende tijd! Gelukkig heeft hij een goed huis gevonden. Je hebt het verhaal heel mooi verwoord, heel knap! Mag ik in je PB lijst?

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:33

wat mooi beschreven zeg! de tranen liepen over me wangen. ik wens je veel sterkte en wil je me een pb sturen als je meer heb?
nogmaals veel sterkte

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:36

wow,, wat heftig! khad echt n brok in mn keel! heel veel sterkte met t verwerken van dit en kijk vooral uit naar maart!

_Rijkie_

Re:

Wauwie ben inmiddels een half uur verder maar ik heb je hele verhaal gelezen en de meeste filmpjes gezien.
Heel veel sterkte de komende tijd, hij krijgt daar vast een heel goed leven

Grappig ding trouwens die lopende band waar dat paard opliep, had ik nog nooit gezien.
Mag ik ook in je PB lijst?

Margriet_

Re:

Erg mooi om alles zo te kunnen lezen! Je kunt je gevoelens goed van je afschrijven lijkt het! Ik wil ook wel op je pb lijst! Ben erg benieuwd hoe het Romeo daar afgaat!

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:39

Ik wil wel op de hoogte gehouden worden
Ik vind het echt zoo erg voor je....
Hij zal het daar wel goed krijgen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:40

super mooi geschreven... het raakt me echt.
heel veel sterkte maar ik denk wel dat romeo het daar naar zijn zin heeft... en je moet maar denken nog 3 maandjes en je ziet hem terug...

ik wil ook wel PB als je een nieuw topic over hem opent

ILOVETARO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:43

Jeetje

Ik heb ook al je topics gevolgt, maar nooit echt een berichtje gestuurd. Maar ik moet toch even kwijt dat ik het super vind dat je er zo uitgebreid over wil praten met andere bokkers, omdat dit toch een geheel prive is. Verder wens ik je echt super veel sterkte, en over 2 maanden zie je je lieve Room weer, ik hoop voor je, dat je de juiste beslissing hebt gemaakt (waar ik niet aan twijfel) en dat dat meisje, ver komt met Room, en het belangrijkste, dat hij gelukkig is.

X

candice

( ik zou graag ook bij je Pm lijst willen )