Ik ben helemaal niet handig met muziek of zo, dus ik had al snel het idee om een kur te laten maken. Via Jura kreeg ik het adres van Eyes en zo ging het balletje rollen. De kur werd gemaakt en nu moet er dus muziek bij.
Vandaag kwam Eyes het geheel op video zetten, zodat hij er muziek bij kan maken.
Omdat ik op een stal sta met alleen een 20 x 40 bak, had ik de kur nog niet kunnen oefenen. Ik moest dus uitwijken naar het ruitercentrum waar ze wel een 20 x 60 bak hebben.
Om half 11 zat ik op Fitz, dat was alleen iets te vroeg want Eyes was er pas iets voor half 12.
Eerst nog wat onderdelen gereden, daarna de kur helemaal zonder video, en daarna met video.
En wat bleek: hij was te lang, 5 min. en 20 sec. ! Dus er moesten nog wat onderdelen bijgesteld worden.
Weer gereden en nog was hij te lang. Nog een volte in de galop eruit gehaald en opnieuw.
Vervolgens raakte ik de draad kwijt en stond alleen het eerste stuk van de kur erop. Vanuit Fitz zijn favoriete onderdeel (de rechtertravers) heb ik het laatste stuk nog 2 keer gereden en waren we eindelijk klaar.
Het valt nog erg tegen om zo secuur alles uit te voeren dus jullie krijgen deze video niet te zien

Inmiddels was het 1 uur en zat ik al 2 1/2 uur op Fitz. Toch was hij nog niet zo moe, omdat ik heel veel gestapt heb tussendoor.
Ik hoop voor Eyes dat Fitz zijn oorspronkelijke tempo heeft behouden, want anders loopt het helemaal mis met de muziek.
Gelukkig is de kur precies binnen de 5 minuten gebleven (4.59

Ik ben erg benieuwd wat Eyes bij hem vindt passen en dan wordt het oefenen geblazen.
Over een maandje is het zover: dan start ik voor de eerste keer Z2 kur in Abcoude. Brrrrr.... waar begin ik aan?