Tip voor mensen die afhankelijk zijn van buitenbak!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laboum

Tip voor mensen die afhankelijk zijn van buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 18:57

Voor mensen die afhankelijk zijn van het rijden in een buitenbak een unieke uitvinding: de rainlegs. Het woord zegt het al droge benen tijdens het rijden in de regen.

Je bevestigt de rainlegs om je middel (elastiek) en kunt ze opgerold houden of uit voorzorg al aan je boven vastklikken. Je bovenbenen blijven dus droog en ze vallen over je laarzen of chaps heen, verder een waterdichte jas en je blijft heerlijk droog.

Vind het erg prettig rijden en ben er heel blij mee.

Je kunt ze kopen bij Het Ruitergilde voor 24,95, ze gaan op lengte (je eigen lengte) en ik raad aan om maat groter te kopen. Heb ik zelf ook gedaan en dan vallen ze dus langer.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:23

VMR -> PP

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:33

Ja die zag ik ergens staan ja.. maar ik vind het toch heel erg door voor die krengen! Dan maar een regenbroek eroverheen ofzo!

Eros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:03

ja heb het wel eens in bit zien staan en wilde ze toen ook hebben, maar ja daar stond de prijs niet bij

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:05

Bedoel je dit?

Afbeelding

Lijkt mij idd wel handig ja

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:11

Lijkt mij ook erg handig! maar blijven je benen er wel echt goed droog onder?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:56

zolang de wind van voren komt

ik heb gewoon een lange regenjas die je om je benen dicht kan doen
vind ik persoonlijk fijner in de echte regen dagen

verder lange chaps , zijn ook lekker warm

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:01

ik vind ze niet helemaal ideaal.
bij mij schuiven ze toch wel iets... naar binnen en omhoog vooral, niet echt handig dus, want daardoor is er een groter deel van mn been onbeschermd dan de bedoeling is
Verder vallen ze bij mij net niet tot op mn chap (en heb XL en echt geen extreem lange benen). Met mn laarzen zouden ze wel goed zitten, maar die heb ik niet aan thuis als het regent

maar, opzich, zeker wel fijner dan een regenbroek (kan je daarmee rijden? is dat niet echt mega glad en zweterig?!) en ook fijner dan een zijknatte rijbroek

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 21:05

paOlien schreef:
Bedoel je dit?

Afbeelding

Lijkt mij idd wel handig ja

Bedoel ik ja

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 21:11

Noukie schreef:
ik vind ze niet helemaal ideaal.
bij mij schuiven ze toch wel iets... naar binnen en omhoog vooral, niet echt handig dus, want daardoor is er een groter deel van mn been onbeschermd dan de bedoeling is
Verder vallen ze bij mij net niet tot op mn chap (en heb XL en echt geen extreem lange benen). Met mn laarzen zouden ze wel goed zitten, maar die heb ik niet aan thuis als het regent

maar, opzich, zeker wel fijner dan een regenbroek (kan je daarmee rijden? is dat niet echt mega glad en zweterig?!) en ook fijner dan een zijknatte rijbroek

Hoi Noukie,

Wat raar dat ze bij jou dan schuiven en dat terwijl je een XL hebt. Ik heb een L en geen last van schuiven en m'n benen blijven ook droog.

Wat je zei over die regenbroek, nou ik zou er niet prettig mee kunnen rijden denk ik. Ik denk dat het verrot zit op het zadel, dat je er behoorlijk in gaat zweten en lijkt me inderdaad ook megaglad.

wyona

Re: Tip voor mensen die afhankelijk zijn van buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:13

ik heb gewoon een regenbroek aan als het regend. dit is niet glad en ook niet zweterig vind ik. als het egt koud is en het vriest draag ik een thermobroek over m'n rijkleren en natuurlijk heeft mijn hafje dan ook een uitrijdeken aan. ik heb een regenuitrijdeken met fleeche binnenkant die ze aanheeft als het regend en een gewone fleeche uitrijdeken die ze aankrijgt als het koud is en vriest. ik lekker warm en droog dus zij ook!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:16

ja, weet ook niet wat het probleem is.
kan zijn dat ik alle "riempjes" zeg maar te los had gedaan hoor. Zat nl op mn paard en ging even snel die rainlegs omdoen. Heb er verder ook niet op gelet of alles strak genoeg zat...
dat ze te kort (tis paar cm maar hoor) zijn vind ik wel minder. In jouw profiel zie ik dat jij ook dressuur rijdt, dus kan niet aan het feit liggen dat je op een dressuurzadel langer zit ofzo
ach ja, zoals ik zei: het is zowiezo een stuk fijner dan niks, en veel betere opties heb ik ook niet gezien eigenlijk (want zoals bijv. neopreen lange chaps, dat is op het moment dat het straks weer warmer wordt ook niet fijn )

ik ga gewoon bij de volgende bui weer proberen, doe dan alles wat strakker en wie weet gaat het dan beter

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:20

die dingen lijken me ongelovelijk verrot zitten, dat ga ik liever na dat ik ben natgeregend een droge broek aan trekken

Rixt_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:40

mij lijkt het niet echt praktisch, als je gaat rijden in een buitenbak heb je altijd een keer de wind van achter, dus zouden je benen alsnog nat worden.
Als het echt hard regent doe ik een regenbroekaan, of ik wacht de bui even af. Bij miezerregen ga ik gewoon rijden. Nat word je dan toch wel.

Soms denk ik had ik maar een binnenbak... hmm lekker droog maar soms denk ik heerlijk lekker in de buitenbak.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:41

Ik denk dat ik dan maar voor de regenbroek ga... En ach, Nanza stampt zo hard door de plassen dat we er gewoon als 2 blubbermonsters uitzien na het rijden ..

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:46

met een regenbroek rijden wil toch ook niet... dan glijd je allekanten op

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:49

ik rij ook gewoon met regelbroek dan. rainlegs,lijkt mij niet echt fijn zitten eigenlijk.

Rixt_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:54

met een regenbroek glijd je wel meer ja, maar daar heb ik eigenlijk niet heel erg veel last van. Misschien, als je die legs eenmaal hebt, zijn ze wel heel erg handig maar als ik bedenk hoevaak ik echt in een regenbroek/pak rijd, nee dan kan het ook niet eens uit......

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:03

blijf blij met mijn lederen lange chaps
in de winterbescherming tegen wind regen en kou en in de zomer gewoon over mijn korte broek heen

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 07:52

Een regenbroek is niet echt heel glad om mee te rijden, maar het gaat draaien en naar boven kruipen. Ben altijd half gecastreerd als ik dat doe haha
Voor alleen een buitenritje stappen is hij wel geschikt!

Het beste werkt nog een goede regenjas met daaronder een dunne gewone jas, een waterdichte uitrijdeken voor paardlief, en een handdoek, een extra broek & paar handschoenen mee naar stal nemen. Na het rijden natte regenjas, rijbroek en handschoentjes uit, haren, gezicht en benen goed afdrogen met handdoek, droge broek aan en regenjas pas weer aan als je op de scooter naar huis moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 07:59

Een prima idee, heb ik wel over nagedacht. Wat te doen als het regent en je hebt rainlegs, een goede regenjas aan, maar je laat wel je paard tegen de regen in lopen. Vind de mijne niet zo leuk. Dan zit ik met een paard dat dekens draagt en dan heb ik een volledig natgeregend paard en ook nog een zadel dat nat is. Ik vind het nog steeds een ramp als het regent om in de buitenbak te gaan rijden, om met name deze redenen. Een droge broek trek ik aan op stal, dus dat is het probleem niet.

De bossen in met wat regen is een betere oplossing, maar die moet je maar naasst de deur hebben.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:13

nat wordt mn paard toch wel in het werk, ofwel van de regen, ofwel van het zweet
als het echt hard regent wacht ik ook hoor, maar soms heb je van die irritante buien, dan blijf je terug naar stal gaan. In zo'n geval zijn die rainlegs dus best handig
en over het algemeen als het regent is bij mij toch vooral dat deel van mn broek nat waar die rainlegs zitten hoor, de achter- en binnenkant blijft aardig droog, ook als je de wind van achter hebt.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:28

Waarom zoiets simpels nu weer gelijk 24,95 moet kosten

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:48

Nou ja je kan ook rijden met een waterdichte skibroek. Lekker warm en waterdicht

En een warme douche na het rijden is ook nooit verkeerd!

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:48

Ik rij niet als het regent ben een mooi weer ruiter...
en anders trek ik gewoon me regen broek aan.