Ik had nog een briefje opgehangen voor die sukkels, maar nee hoor vooral niet luisteren. Boos als ik was heb ik Flame en de shet gepakt om ze in de paddock te zetten. Bij de paddock aangekomen moet ik eerst een schuifdeur openmaken. De schuifdeur was nog niet helemaal open of de shet ging er al door heen. Maar hij is klein. Maar wat doet dat beest van mij? Die sjeesd als een volslagen idioot door een spleetje heen van 40 cm en daardoor klap ik naar achteren tussen hem en de schuifdeur. Ik was zo boos, hij heeft dat nog nooit geflikt. In de paddock ging die ook nog eens totaal uit z'n dak terwijl het halster+touw nog fijn omzat. Toen voelde ik wat in mijn nek lopen, bleek dat er een gat in m'n kop zat. Niet erg groot maar het bloedde als een idioot. Inmiddels stond het andere paard nog op de wei en te hinniken, dus die ging ik ook maar halen. Ik haalde hem uit de wei en hij liep zo te klieren dat die niet normaal recht kon lopen en op m'n voet ging staan. Bij de paddock aangekomen hield ik hem goed kort, maar ook hij begon te flippen en stond wéér op m'n voet alleen was het dit keer veel pijnlijker. Ik doe de deur open en hij wil er in sjezen, maar ik gaf dus een behoorlijke ruk aan het touw. Toen voelde ik iets heel pijnlijks bij m'n arm en kon hem dus niet meer bewegen. Ik was zo gruwelijk boos, ik heb nog nooit een paar paarden zo erg verrot gescholden. Ik ging gelijk naar de praktijk van mijn zus, en het resultaat? M'n kleine teen is min of meer afgestroopt en er zit een scheurtje in het bot en m'n arm was gedeeltelijk uit de kom. Verder heb ik nog een hechting in m'n hoofd. Soms vraag ik mij af waarom ik in vredesnaam paarden nog leuk vind. Ik kan ze vandaag ook niet meer luchten of zien. Hopelijk ben ik tegen de avond gekalmeerd want anders hebben ze echt een slechte aan mij

Maar goed over 2 weken ben ik hopelijk weer te paard en loopt Flame als een zonnetje!