Kort verhaal, Verlies van 2 lieve ponyschatten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evaaa_

Kort verhaal, Verlies van 2 lieve ponyschatten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:51

Hallo allemaal..
Ik ben 2 hele lieve pony's kwijt geraakt..en daar wilde ik jullie even mijn verhaal over vertellen...

Het is alweer een 2 jaar geleden dat Loesje verkocht is en een half jaar geleden dat Desperado overleden is maar toch wil ik mijn verhaal even kwijt:

Het was januari 2004 en ik kwam op de fiets met een vriendin Laura op stal aan. Piet de eigenaar zei dat hij een nieuwe pony had gekocht. Ik ging in de stal kijken en het was echt een schatje! Jan ging proberen op haar te rijden. Loesje de pony was erg nerveus en bokte en steigerde alleen maar. Jan heeft het een paar dagen geprobeerd maar het lukte niet om er normaal op te kunnen rijden. Piet heeft Loesje daarom 2 maanden in de wei gezet. Maar na 2 maanden vond Piet dat hij wel iets met de pony moest gaan doen. Dus ik mocht hem bereiden. Ik heb hem elke keer als ik er was gemest, gepoetst en gelongeerd. Op een dag had ik het gevoel dat ik het wel kon proberen. Ik klauterde op Loesje en heb met haar een half uur alleen gestapt. Daarna ben ik er weer afgegaan en ik wist het nu al…het was de pony van mijn dromen. Elke week bereed ik haar 2 keer en het ging steeds beter! Het was een echte superpony! Het enige probleem was dat ik de enige was die op haar reed. Piet kon er dus niks mee in zijn lessen, maar ik was bereid om van haar een superbrave pony te maken zodat ze wel mee kon meerijden in de lessen.
Alleen toen gebeurde het……
Op een dag scheen de zon lekker en ik kwam met een goed humeur op de manege aan. Toen ik aankwam zag ik Piet met een man handelen. Ik wist niet om wie het ging dus liep vrolijk door naar Loesjes stal. Ik begon met mesten en ging haar poetsen. Een tijdje later kwam Piet aanlopen en vertelde het verschrikkelijke nieuws…Loesje werd verkocht!! Ik was helemaal overstuur en barste in tranen uit. Ze zou die avond al worden opgehaald dus heb ik twee uur lang bij haar in de stal gezeten. Ik was zo verdrietig..de liefste pony zou uit mijn leven verdwijnen en ook nog naar Denemarken ! Zo ver weg!! Ik mis haar heel erg en ik hoop dat ze in goede handen is. Ze zou altijd een plaatsje in mijn hart hebben!

Maar..ik moest verder. Ik dacht nog erg veel aan haar. Ik heb een tijdje geen lievelings pony gehad. Totdat we in september een wedstrijd hadden…het was Juli en ik had met vriendinnen afgesproken dat we een paardje zouden gaan huren en dan daarop de wedstrijd zouden rijden. Ik wist echt niet wie ik zou gaan huren. Het was uiteindelijk Desperado geworden, en daar had ik absoluut geen spijt van. Ik huurde Desperado….en het was echt weer de tijd van mij leven. Elke dag ging ik naar haar toe en het was echt geweldig! Desperado had de plek van Loesje ingenomen. Ik hield echt van dat beestje!! We hadden wedstrijd, het ging super slecht maar dat maakte me niks uit, ik had gewoon weer een geweldig paardje om op te rijden en te verzorgen. Ze was mijn lieveling van Juli 2004 tot Maart 2005, ik had een geweldige tijd met haar. Toen gebeurde het…Woensdag 23 Maart fietste ik naar stal. Ik zette mijn fiets neer en ging me omkleden op het toilet. Ik ging naar buiten en wilde naar mijn lieve schat Desperado gaan. Jan kwam om de hoek en keek erg verdrietig en serieus…ik wist meteen dat er iets aan de hand was, want Jan is nooit serieus en is altijd vrolijk. Ik weet nog precies wat hij zei…: “Ik moet je iets heel ergs vertellen, wat vooral voor JOUW heel poedersuiker is…” Ik dacht meteen aan Desperado…Neeeee.. Desperado was overleden, mijn lieve schat! Ze hadden haar sochtends gevonden in haar stal, ze lag op de grond, ze had overal bloed..veel was gebroken. Waarschijnlijk een hartstilstand geweest….Ze was er vreselijk aan toe…. Ze kon niet meer opstaan….dus mijn lieve schat hadden ze laten inslapen. Ze hebben het beste voor haar gedaan….maar ze was pas 7 jaar…en nu al overleden…ik mis haar super erg!! Ik heb nu geen lieveling meer…elke keer gebeurt er wel iets met mijn schatten…ik durf me aan niemand meer te hechten…ik mis ze heel erg! Ik hou van ze voor altijd!

Ik rijd nogsteeds op die stal..het is er heel leuk en gezellig! Nu ben ik bezig met het inrijden van de dochter van Desperado..Ook dat is een schatje, en ik hoop dat er met haar niks overkomt!

Dit is desperado

Afbeelding

Blue9

Re: Kort verhaal, Verlies van 2 lieve ponyschatten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:55

Ohh lieve schat..!!
Wat erg voor je..!!Het was echt een leuk beestje..!!Ik hoop voor je dat er weer een nieuwe komt, een hele lieve voor jou..!! Veel suc6
Groetjess Niine

x_amber

Re: Kort verhaal, Verlies van 2 lieve ponyschatten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:38

ooo wat er. een keer is al heel erg maar 2 keer.... jeetje sterkte

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:03

-> PP
CB is meer voor fictie of verhalen waar je technisch commentaar op wil. Het lijkt er op dat jij gewoon je belevenissen wil delen.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:07

Heel veel sterkte meid

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:12

sterkte meid. Dat is wel erg veel heisa in zo'n korte tijd

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:13

Sterkte ermee...