Leuke manege in (of rond) Arnhem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esteban

Leuke manege in (of rond) Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 07:59

Wie kent er een leuke manege in (of rond) Arnhem? S.v.p. niet alleen de naam geven, maar ook waarom het zo leuk is en hoe er les wordt gegeven bijvoorbeeld. Misschien heb je er iets over gehoord?

kazan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:31

lisette87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:33

www.mansour.nl
leuke paarden, unieke stalling, namelijk een aktief-stal
ben er zelf niet vaak geweest, kan ook niets zeggen ovre de lessen ofzo, maar ze organiseren er ook erg veel cursussen e.d.

Valena

Re: Leuke manege in (of rond) Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:35

Ik ben niet zo te spreken over stal Mansour...

De lessen zijn erg duur en weinig inhoudelijk. Daarnaast vind ik de paarden er doorgaans niet geweldig verzorgd uitzien. Het einige pluspuntje is misschien de actiefstal. Maar dat is voor mij geen reden om er te gaan rijden.

Succes met verder zoeken!

Esteban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 17:25

Ik zag hier dat iemand het ook had over de paardenmaat of zo? ook in arnhem. Kent iemand dat. Over mansour heb ik veel gelezen. De cursussen lijken me erg leuk, maar de lessen zijn iid wel duur. bedankt voor de reacties. graag nog meer!

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:42

Er was geloof ik een apart opic over de Paardenmaat. Hun webiste ziet er goed uit, alleen is het een hele andere benadering van het paardrijden en daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:51

mansour is top!
een vriend van mij lest daar sinds maart, en als hij dan een weekendje naar Alphen komt dan zie ik hoe hij voor uit is gegaan!
ik heb van de zomer zelfs mee mogen rijden in zijn les, en ik vond dat er super les werd gegeven ook al reed ik mee in een beginnendeklas ik werd zeker goed geholpen.
het paard waar ik op reed was zeer soepel voor een manege paard, en boog mooi af.
het is onzin dat je zegt dat de paarden niet goed verzorgd worden, want als het paard waar je op moet rijden niet in de les voor je is, dan moet je hem poetsen en de hoeven uitkrabben hoor!
de paarden zijn net over gaan op dit nieuwe leven (actief-stal) en moeten lichamelijk en geestelijk er erg aan wennen.
de lessen zijn trouwens erg inhoudelijk, ze leggen veel uit, van hoe en waarom.
en er zitten in de lessen altijd veel over gangen, en viguren enz...
ik vind dus dat er dressuurmatig goed les gegeven word!
dat kan je van veel manege niet zeggen....

het is mischien duur, maar dan heb je ook wat
zo dit was mijn mening hahaha
veel succes met het maken van je keuze!

Esteban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 18:06

IrisLove schreef:
Er was geloof ik een apart opic over de Paardenmaat. Hun webiste ziet er goed uit, alleen is het een hele andere benadering van het paardrijden en daar moet je maar net zin in hebben natuurlijk!

Ziet er inderdaad heel erg mooi uit. Klinkt wel interessant. Jammer alleen dat de prijzen er niet op staan. Heeft iemand enig idee?

Nog meer tips zijn welkom! Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen!

Mansour klinkt echt heel leuk, maar nog steeds duur... jammer!

Esteban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 08:56

Kent niemand meer maneges? Of heeft iemand nog wat de vertellen over de voorgaand genoemde maneges??

Esteban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 15:30

Weet er niemand verder iets?? Ik wil graag rijden op een manege waarop ze goed met de paarden omgaan, op een natuurlijke manier. De Paardenmaat spreekt me hierom wel aan. Maar misschien zijn er nog meer maneges?? Is er iemand bekend met Manege De Paardenmaat in Arnhem? Ik heb al een aantal keer gebeld, maar geen gehoor. Is er hier iemand die me iets over deze manege kan vertellen??

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:00

Ik ken de Paardenmaat wel. De site is volgens mij www.depaardenmaat.com Maar ik weet er niet zoveel van, misschien moet je maar gewoon een mailtje sturen.

Ik zou Manege Ruimzicht aanbevelen. www.manege-ruimzicht.nl Een hele nette manege, mooie stallen, goed voor de paarden, goede en leuk lessen.

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:13

Manege-Ruimicht kan ik je ook echt aanraden!
De paarden staan er netjes bij, mooie accomodatie en goede les
Paarden zien er ook gezond uit, hebben passend en goed tuig

De paardenmaat is wel lekker omdat de paarden veel op de wei lopen, maar de manier van lesgeven is niet mijn manier

De manege in Driel vind ik ook minder, donkere stallen en de paarden zien er minder uit.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:45

Als je iets zoekt op een "natuurlijke" manier kub je ook bij www.demaesberg.nl kijken. Is geen manege, maar er worden wel lessen gegeven. Prijzen weet ik niet.

Esteban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 14:13

[quote="Waterkippie"] De paardenmaat is wel lekker omdat de paarden veel op de wei lopen, maar de manier van lesgeven is niet mijn manier quote]

Hai, de manier van lesgeven spreekt mij dus juist wel aan. Ik heb al geprobeerd te bellen en heb gemaild, alleen nog geen reactie

Kun jij mij misschien er wat meer over vertellen? Heb je misschien enig idee hoeveel de leskosten zijn? Dat staat helaas niet op de site.

Alle info over deze manege is welkom!!

Alvast bedankt!

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:15

Manege ruimzicht heb ik zelf een aantal jaren op gereden
Is een top manege
mooie accomodatie. goede paarden. en prima les!

Esteban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 14:15

sjakie schreef:
Als je iets zoekt op een "natuurlijke" manier kub je ook bij www.demaesberg.nl kijken. Is geen manege, maar er worden wel lessen gegeven. Prijzen weet ik niet.

De maesberg is heel duur. De lessen worden gegeven door Paarden begrijpen. Ziet er echt fantastisch uit, alleen ligt dit toch net even boven mijn budget...

In ieder geval bedankt voor de tip!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:16

Geeft Sonja zelf geen les meer dan?

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:18

Is Lieren bij Apeldoorn te ver voor je? Daar zit manege Koopman. Ik heb er geen website van, maar ze gaan wel natuurlijk met de paarden om. Er worden ook cursussen Natural Horsemanship en Freestyle gegeven. Ook kun je Westernles nemen of gewoon les.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:29

Mansour raad ik zoals iemand anders hier in het topic ook af. Ik heb er zelf 10 jaar gereden dus weet waar ik over praat. Het is daar echt 1 cliq die om omde stal eigenaar heen draait en denkt dat ze alles zijn. De omgang met paarden vind ik niet geweldig. De mensen die lessen gaan er wel goed mee om maar de eigenaar zelf die denkt alleen maar aan het geld enz.

Nee ik zou daar nooit meer gaan lessen....

En ik vind dat de paarden veelste veel moeten lopen...3 uur per dag lessen van een uur en daarbij nog cursussen enz. meelopen.

Dreamer6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:46

Ik heb vroeger ( voor 8 jaar terug ofzo) op de Paardenmaat gestaan met mijn haflingertje. Toen was het nog geen manege, alleen een pensionstalling. Ze hebben hele mooie stallen en alles is heel paardvriendelijk. Paardjes staan ook lekker de hele dag buiten en worden goed verzorgd!
Toendertijd gaven ze cursussen Natural Horsemanship heb ik ook aan meegedaan en was heel leuk en leerzaam ( vooral als je een dominante pony hebt zoals ik ) .
Hoe ze nu les geven heb ik geen idee van!!

Esteban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 08:16

sjakie schreef:
Geeft Sonja zelf geen les meer dan?

Ik heb op de site gekeken. Ze werken samen met Paarden Begrijpen. Volgens mij wordt door de maesberg (dacht ik) bepaalde cursussen gegeven. Alleen begin ik nu een beetje te twijfelen

Ik zal er nog eens naar kijken en anders even een mail sturen. Als ze daar ook gewoon lessen geven is dat natuurlijk heel leuk (mits niet te duur). Ik kan dat alleen niet vinden op hun site, of ik ben gewoon scheel

Esteban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 08:17

ryannuh schreef:
Is Lieren bij Apeldoorn te ver voor je? Daar zit manege Koopman. Ik heb er geen website van, maar ze gaan wel natuurlijk met de paarden om. Er worden ook cursussen Natural Horsemanship en Freestyle gegeven. Ook kun je Westernles nemen of gewoon les.

Hmmm zal een kijken hoe ver dat rijden is voor mij. Jammer dat er geen site is, is altijd wel makkelijk. Bedankt voor de tip!

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:18

hoihoi!

De paardenmaat is inderdaad een leuke manege, ze gaan er goed met de paarden om. Ook de sfeer is er echt super en zeer ontspannen! Ze hebben wel weinig paarden en een paar (best kleine) pony's. De lessen op de paardenmaat zijn ook niet zo groot.
Wel moet je van de manier van lesgeven houden, als je echt alleen wilt rijden in de lessen zou ik daar niet heen gaan. De paardenmaat houdt zich namelijk vooral bezig met natural horsemanship. Vooral in het begin houdt je je voornamelijk bezig met grondwerken. Dit is om het paard beter te leren kennen. Wil je verder komen met dressuur, dan zal de paardenmaat waarschijnlijk niet je manege zijn. Als je voornamelijk om wilt gaan met paarden(op een natuurlijke wijze) en het leuk vind om meer te weten te komen over gedrag en verzorging, dan zou ik de paardenmaat echt aanbevelen!

Zelf rijdt ik op Manege de Waterberg, dit is naast het openlucht museum. De paarden en mijn les vind ik persoonlijk heel erg leuk, omdat mijn les zelf heel gezellig en les afwisselend is. Maar dit verschild per instructeur/instructrice. De lessen zijn ook niet erg groot, wij rijden maar met z'n 4en/5en. Ook ga je in de zomer vaak naar het bos!

Ook in Heteren zit een leuke manege, manege de Fruithof, maar misschien vind je dit te ver. Ze hebben hier leuke paarden en de sfeer is er ook erg goed.

Esteban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:36

Elsie, bedankt voor je antwoord! Hoe je de paardenmaat beschrijft klinkt heel goed! Met paarden omgaan etc. is dus precies wat ik zoek! Heb jij misschien enig idee wat de kosten van de lessen zijn? Ik heb een email gestuurd en gebeld, maar krijg ze niet te pakken.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:47

heb het net even aan m'n zus gevraagd wat de kosten zijn
Voor wekelijks 2 uur les: 115 euro p.m.
2x2 uur per maand: 57 euro p.m.
1 dagdeel p.m: 54 euro p.m
Je kunt ook mennen, dat is 54,50 euro per dagdeel.

Zoals je ziet zijn er dus ook nog verschillende lesvormen, je kunt hierdoor kiezen wat jou het beste uitkomt.

Groetjes Elske