Stomme paniekknol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:26

Pff, wat een verhalen zeg. Ik had het geschreven om even mijn frustatie kwijt te kunnen.

Zoals Lovely schrijft ga ik ook om met Pablo. Hij weet heel goed dat hij niet op mij mag springen dus als hij dat op een moment wel doet laat ik meteen weten dat dat niet mag. Hij mag best iets eng vinden maar hij mag me niet voortrekken of bijna op me springen. Hij sprong wel tegen me aan vandaar de klap. Ik strafte hem niet vanwege het feit dat hij schrok maar omdat hij bijna op me sprong.
Hij kent het zeil onderhand toch wel heel goed en op de heen weg kon hij er wel gewoon langs. Dat hij wel schrok kwam hem ook goed uit, hij was al een beetje boos dat hij uit de springbak moest (hij liep te klieren over het hek heen met een ander paard). Hij snapte meteen waarom hij een tik kreeg en stond daarna netjes naast me.
Dat ik hem in het stukje een paar keer een rotknol noem is omdat ik echt boos was.
Pablo is een vrij dominant paard waar ik heel streng tegen moet zijn en die zich echt niks van mij aantrekt als ik een grote mond opzet (daarbij heb ik ook nog een vrij zachte stem). En een tik snapt hij prima.
Als hij in het bos tijdens een wandeling iets eng vind vertrouwt hij me wel, loopt rustig met mee. Snurkt een beetje maar hij loopt zo mee. Wapperende jassen en dekens doen hem niks.

Maar goed ik hou heel veel van Pablo en hij heeft een heel goed leventje en ik ga met respect met hem om maar ik verwacht welk ook respect terug en juist omdat hij een paard is en dus een beperkt brein heeft moet ik ook heel duidelijk bij hem aangeven wat wel kan en wat niet kan.
Pablo's moeder kon soms ook zo schrikkerig zijn maar die zou ik nooit een tik verkopen in zo'n situatie, die zou dan juist schrikken terwijl Pablo er juist even door terug op aarde wordt gehaald.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-02 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:27

breyer club nederland schreef:
?

ze heeft zeker haar paard het zeil laten bekijken, maar was dat voorheen?
volgens mij gewoon over dat afgelopen half jaar?
elke dag kan een paard weer ergens anders van schrikken of niet?en dat bovenop je springen is een beetje overdreven denk je ook niet?
hij is tegen haar hiel aan gekomen, en ik kan uit ervaring meepraten dat een hiel heel wat anders is dan een paard op je hoor !


Ja , inderdaad , elke dag kan een paard weer van iets ANDERS schrikken,
heel goed geformuleerd Haha! !

En als een paard op je voet staat staat 'ie niet bovenop je ?
Mmmm , vreemd Verward

Vanaf welk punt staat een paard wel bovenop je dan ?
Ben ik wel nieuwsgierig naar Party!! .

Tuurlijk mag iedereen zijn mening zeggen ,
maar wees niet zo onredelijk en lees goed ,
desnoods tussen de regels door ,
wat iemand nou eigenlijk bedoeld .

Ik heb zelf ook heel veel respect voor mijn pony en net als vandaag ,
dan is ze erg hengstig en heeft een beetje buikpijn ,
dan doe ik lekker rustig aan met haar ,
ze was heel erg bang voor iets dat er niet was ,
ik ben afgestapt ,
we zijn op ons gemakje gaan kijken (zagen niks natuurlijk Frusty ) en zijn weer
rustig aan een lang teugeltje verder gegaan.

Maar als ze morgen weer op dat punt hetzelfde doet dan trap ik daar natuurlijk niet weer in !

En juist omdat ik veel respect heb voor m'n paard ben ik ook zo eerlijk om te zeggen dat het af en toe gewoon een ontzettende poedersuiker is ,
een bange scheitlijster en een zeikviool ,
maar toch Lovers .

Ik wil verder niemand aanvallen maar kan gewoon slecht tegen zulke oneerlijke reacties ,
er komt natuurlijk een eind aan wat je van je paard accepteerd ,
er moet wel WEDERZIJDS respect zijn .

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:17

pmarena"]
[quote="breyer club nederland"]?

ze heeft zeker haar paard het zeil laten bekijken, maar was dat voorheen?
volgens mij gewoon over dat afgelopen half jaar?
elke dag kan een paard weer ergens anders van schrikken of niet?en dat bovenop je springen is een beetje overdreven denk je ook niet?
hij is tegen haar hiel aan gekomen, en ik kan uit ervaring meepraten dat een hiel heel wat anders is dan een paard op je hoor !
[/quote]

Ja , inderdaad , elke dag kan een paard weer van iets ANDERS schrikken,
heel goed geformuleerd Haha! !
[/quote]
Inderdaat, waarom dan zo afstraffen met de zweep?
dat kan er dus bij mij niet in, mag dat niet ofzo.
mag ik daar niets over zeggen, dat is pas onredelijk.ik denk dat degene die in jullie ogen onredelijk reageren alleen maar vertellen hoe zei het aan zouden pakken.
als je zoiets niet wil horen moet je er niet om vragen.
als ik op zo'n manier met mijn paard om zou gaan, dus als ze schrikt haar een mep met een zweep verkopen omdat ze tegen me aan sprong of op mijn tenen ging staan, ja dan kan ik wel inpakken.
ze zal dan helemaal over de zeik gaan, terwijl het een heel kalm rustig paard is waar niets angstigs verder inzit.
ook verwachten dat als je paard niet naar jou zal springen lijkt me raar.
als ik bv met mijn paard langs de weg loop, dan loop ik links van haar.
zei loopt dus aan de berm kant waar dus iets engs kan liggen.
schrikt ze dan kan je niet verlangen van haar dat ze richting enge plek zal springen, nee ze zal dan toch de weg op komen.
loop ik dan net op die plek, pech voor mij. (en ik vloek ook heus wel eens van oliebol als ik weer een paar gebroken of gekneusde tenen heb hoor)
ga ik haar dan straffen, nou dan kunnen mijn mede weggebruikers wel uitkijken.
natuurlijk moetten ze weten (en de meeste weten dat volgens mij ook wel) dat ze niet zomaar op jan en alleman moeten gaan staan etc, maar wat doe jij als je in de auto rijd en er steekt opeens een fietser over?
dan schrik je en zwenk je toch uit of je staat dan toch op je rem?
nou zit er iemand achter je die knalt ook onbedoelt tegen je aan.

misschien een beetje raar voorbeeld maar ik kon zo snel geen andere bedenken.


[quote="pmarena"]
En als een paard op je voet staat staat 'ie niet bovenop je ?
Mmmm , vreemd Verward

Vanaf welk punt staat een paard wel bovenop je dan ?
Ben ik wel nieuwsgierig naar Party!! .
[/quote]

Nou je kan het misschien omschrijven dat je paard op je voet is gesprongen of is gaan staan.
om gelijk te schreeuwen van ik heb een paard bovenop me gehad vind ik dus overdreven.
maar ja dat ben ik he!

een paard bovenop je staan lijkt me moeilijk of je moet op de grond liggen dat hij op je lichaam staat?

[quote="pmarena schreef:
Tuurlijk mag iedereen zijn mening zeggen ,
maar wees niet zo onredelijk en lees goed ,
desnoods tussen de regels door ,
wat iemand nou eigenlijk bedoeld .

nou lees jij dan tussen de regels door?
blijkbaar niet.

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:28

Billy schreef:
Als je geen kritiek wilt moet je zo'n verhaal niet op bokt zetten.
Maar er is nog nooit een paard op mij gesprongen simpelweg omdat ik hem gelijk ff laat voelen dat er met mij niet te spotten valt. Als ik met een vreemd paard moet lopen pak ik hem over en geef ik gelijk een paar rukjes aan het halster. Het paard let dan op mij, ipv op van alles anders, en zal dus minder snel schrikken. Ook hou ik bij paarden die ik niet vertrouw of ken mijn elleboog tegen de nek aan, dan voelt het paard waar je bent en kun je hem nog een klein beetje corrigeren. En voor mij werkt het, want ze lopen niet door me heen.
Er is dus nog simpelweg nooit een paard bovenop me gesprongen, en ik heb ook nog nooit een paard hoeven slaan omdat hij bang was. Daat voel ik me wel zo prettig bij.
Dit betekent niet dat ik nog nooit een paard een grote bek gegeven heb, maar vaak is het niet nodig op deze manier


Als mijn paard niet wil luisteren geef ik een paar rukjes aan het halster als straf. Wanneer iemand dat bij mijn paard zou doen op het moment dat ze hem overpakken zou hij niet begrijpen waarom hij straf krijgt en zou je meteen een eventuele vertrouwensrelatie met hem kunnen vergeten.

Jij loopt met je elleboog tegen de nek aan. Daarvoor moet je naast het paard lopen waardoor het paard met zijn neus voor jou loopt. Ten eerste neemt een paard hierdoor de leiding bij het lopen (hij loopt per slot van rekening voor) en ten tweede zit je daar juist in de gevarenzone wanneer hij wel een keer opzij springt. Met je elleboog hou je echt geen honderden kilo's paard tegen, je zal eerder je elleboog breken.

Mijn paard loopt schuin achter me, ik ben de leider en loop dus voorop. Als hij vervelend doet dan zal ik in eerste instantie een keer met het touw voor zijn neus zwaaien maar als hij echt van plan is door te zetten krijgt hij er een tik mee.
Hij heeft zoveel vertrouwen in me dat hij namelijk het liefst in me kruipt bij het zien van iets engs, helaas vind ik dat iets minder, en bovendien is hij groter dan ik ben Haha! Hij springt hij nog steeds wel eens weg maar altijd van me af en hij gaat nooit verder dan het touw lang is, hij geeft er dus geen ruk aan.
Ik heb hem om dit te bereiken een paar keer inderdaad een tik moeten geven maar liever dat dan die enorme tinkerplatvoeten op mijn maat 39.

We hebben ondanks, of beter gezegd dankzij, die paar tikken respect voor elkaar en hij werkt heel graag voor me.
En wat betreft het schelden op vriendelijke toon op het paard, dat doe ik ook wel eens, hij heeft er geen last van. Ik noem mijn kinderen ook wel eens monsters *LOL*

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:58

breyer club nederland schreef:
als je zoiets niet wil horen moet je er niet om vragen.
als ik op zo'n manier met mijn paard om zou gaan, dus als ze schrikt haar een mep met een zweep verkopen omdat ze tegen me aan sprong of op mijn tenen ging staan, ja dan kan ik wel inpakken.
ze zal dan helemaal over de zeik gaan, terwijl het een heel kalm rustig paard is waar niets angstigs verder inzit.


Hier zeg je het al: ieder paard is anders... Als ik het verhaal van Katrien zo lees denk ik ook dat Pablo meer aan het 'klooien' was om het zo maar te zeggen dan echt ergens van schrok. Als je een paard hebt dat echt bang is (en als je je eigen paard kent weet je dat) zou ik ook geen klap verkopen.
Mijn eigen paardje hoeft mij ook niet als landingsplaats te gebruiken. Hij schrikt bijna nooit echt van iets. Meestal doet hij schrikkerig om onder iets uit te komen waar hij een hekel aan heeft (bv afspuiten, na 10 minuten is de groene slang opeens doodeng terwijl ik daar al 10 min mee in m'n hand sta Extreme duivel )..dat is dan ook makkelijk aan hem te zien. Hij zit bv van een km afstand al een gele plastic zak, maar springt pas opzij als we erlangs komen en maar triomfantelijk kijken }> Zou hij wel echt ergens van schrikken dan is dat nog geen excuus om mijn kant op te springen..paarden blijven dieren dus je moet zelf ook opletten, maar bovenal moet hij op mij blijven letten

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:35

Hihi , Missy_m , dat ken ik Haha! .

dat soort mega-vervelende streken heeft Marena dus ook ,

is zo stomvervelend dat het wel weer grappig wordt ,
soms zit ik me ook rot te lachen als ze dat doet ,
echt paardenhumor *LOL*

De mijne ook een paar weken geleden ,
reden we over een weggetje ,
was vuilnis-ophaal-dag dus er lagen ergens op een laantje naast de weg ,
3 kliko's open ,

ik heb ze gezien ,
3 seconden later voel en zie ik Marena duidelijk kijken ,
vervolgens gaat ze rustig doorstappend heel overdreven de andere kant op kijken ,
en even later kijkt ze "per ongeluk Schijnheilig " weer naar de kliko's en schrikt
zich een oliebol ,

ja m'n neus !!!!!
* paardenhumor*

Het zijn stiekumerds hoor.........

Maarja we zijn hevig toe aan een bakje om zachtjes aan wat moeilijkere dingen te gaan doen ,
nu verveelt ze zich soms een beetje en dan gaat ze zulke streekjes uithalen.

Meestal kan ik er wel om lachen dat domme gedoe ,
maar ze moet niet elke 20 meter iets eng vinden dat absoluut niet eng is ,
dan ben ik het wel zo zat Boos!

Als ze van iets schrikt dan kan ze ook gewoon stilstaan om even te kijken
trouwens , maar daarna niet meer zeuren en doorlopen.

Ach ja , het is ook wel grappig soms hoor zulke paardjes ,
zolang ze jou en zichzelf maar niet in gevaar gaan brengen .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:56

Volgens mij viel het ook wel mee met de 'doodsangsten' van Pablo. Klieren en spelen mag best, zolang je maar niet tegen het baasje aanloopt, niet aan diens arm trekt of op haar tenen gaat staan. Simpel zat en al die discussie niet waard.

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:11

Precies Lovely , daar sluit ik me helemaal bij aan !

Volgens mij wel genoeg gezegd nu over dit onderwerp Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:19

Het onderschrift van Billy past wel bij dit topic Schijnheilig Ik ben overigens blij dat sommige mensen mijn relaas over een steigerende Iwaldo niet hebben gelezen Extreme duivel

Over het algemeen kan degene die het paard kent en er veel mee omgaat beter over de situatie oordelen dan een buitenstaander.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:50

Ha die Katrien. Anders dan Billy kan ik me geheel inleven in jouw pissigheid, grinnik. Maar ik kan je ook een tip geven. probeer je altijd te bevinden TUSSEN het paard en hetgeen hij eng vindt. het paard zal er immers altijd vanaf springen en niet er naartoe. En dan springt hij niet op je hakken en daarbij gedraag je je ook als leider om hem te geleiden om enge dingen. Hou het enge ding zogenaamd in de gaten, grinnik, want dan waant hij zich veilig bij jou. Maar mijn merrie Paddy is net zo'n zeiksnor hoor. Daarbij mag je een paard best een keer een knal verkopen als hij het te bont maakt, zeker als hij op je hielen springt, want hij heeft maar op te letten. Paarden geven onderling elkaar ook een knal in zo'n geval.