Ze twee keer per dag te laten werken.

Daar sta je dan om kwart over zeven 's morgens een paard te longeren...

Maar ik sla op deze manier twee, of nee zelfs drie vliegen in 1 klap:

Afspraken maken met de stalhouder over minder voer, bleek niet te lukken, dus dan maar op deze manier. Zodra ze slanker zijn kunnen ze langzaam aan af en toe een uurtje op het gras. Nu durf ik dat niet aan... moddervette paarden op voorjaarsgras..... Nee, maar niet doen.
als je er goed over nadenkt is het te idioot voor woorden: 2 x daags je paard laten werken omdat je stalhouder weigert minder te voeren...

Je had die smoelen van die paarden moeten zien, de eerste keer dat ik ze 's morgens vroeg mee de longeerbak in nam. Ik zei "stap" tegen Toon, maar die draaide zijn hoofd naar me om en keek me stomverbaasd aan en vroeg zich af of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd was!

Vanmorgen kreeg ik trouwens bijna Kaminka over me heen. Stalhouder zetten de sproeier aan in de naastgelegen bak en dacht er even niet bij na dat Kaminka daarnaast liep. Dat beest schrok zich helemaal wild en nam een spurt mijn kant op. Gelukkig zag ze op het laatste moment dat ik daar ook nog stond en sprong ze snel de andere kant op. Longeerlijn tussen haar benen en zo, gelukkig maakt ze daar nooit wat van.
Je maakt wat mee met die knollen.