Een paard is geen fiets

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 00:34

Marianne"]
[quote="Margreet schreef:
Het gemiddelde niveau van de Telegraaflezer is 3 mavo.

De Telegraaf heeft de hoogste selectiviteit in welstandsklasse A en B van alle landelijke dagbladen. Dat zijn geen mavo 3 mensen hoor }>
[/quote]

Gemiddeld. Die uitschieters krikken dat gemiddelde waarschijnlijk nog een behoorlijk eind op.

Ik heb deze informatie van een redelijk vooraanstaand journalist met een zeer goed lopend eigen bedrijf.

Maar wat doet het er verder ook toe eigenlijk! Totaal offtopic.
(overigens lees ik regelmatig de meest afschuwelijke taalfouten in de telegraaf en spits, dus toch mavo 3?)

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 10:38

ik ben zeer zeker VOOR deze actie zelf sta ik met m'n paard lang een weg waar er 80 KM p/u gereden mag worden en er dus veel verkeer komt die ook nog eens veel geluid maken langs rijden(moters,vrachtwagens enz.)

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 10:58

Ik ben helemaal voor.

Ik heb marieke van pony expres al een pbtje gestuurd ( Heb wel vaak met haar gepbt. we hebben namelijk het zelfde paard gereden)

Ik laat jullie zo snel mogelijk weten als zij mij een pbtje of iets terug stuurt ok!

En als ik nog meer kan doen ik hoor het graag!

Cowgirl

Berichten: 23754
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 11:02

Ik ben voor deze actie absoluut. Maar ik ben ook voor dat het ruiterbewijs examen anders moet worden afgenomen.
Ik heb het zelf niet, maar door verhalen van anderen betwijfel ik echt of die bewijzen wel nut hebben.

Henny Huisman is een goede, die zit in de paarden en woont zo'n beetje langs een weg waar ook hard gereden zal worden.
Volgens mij is het een sympatieke(vraag me niet hoe je dit woordt schrijft kom er ff niet uit Frusty ) man die 'onze' brief met onze ideeen wel wil lezen.

De schokkende beelden zijn en zeer goed idee mocht het zover komen dat er iets op tv komt.

Daarnaast is het belangrijk om het CBR aan te schrijven dat ze een hoofdstuk paarden toevoegen in het examenboek.
Ik wist wel dat SRR etc al bezig waren met een soort campange maar ik heb er zelden iets over gelezen.

Misschien is een brief aan Minister Netelenbos ook wat. Misschien dat ze dan eens geld gaat geven aan iets wat belangrijk is.

Brief aan Beatrix misschien? De koningklijke familie is tenslotte ook dol op paardrijden , ook Maxima.

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:50

Ik vind het een goede actie, dat als eerste.
Maar ik denk dat als (niet-paarden-)mensen dit lezen, ze als eerste zullen denken dat wij onze paarden goed op moeten voeden, VOOR we de weg op gaan. Wij weten dat dat niet voldoende is, maar dat weten zij niet.

Er moet naar mijn idee een stukje inkomen waarin je enige verantwoordelijkheid bij jezelf neer legt. Daar kweek je good-will mee bij de lezer.

Als die ziet dat wij (paardemensen) al het mogelijke doen dat in ons bereik ligt om voor veiligheid te zorgen en dan het verzoek naar hen toe doen, om dit ook te doen, heeft dit volgens mij meer effect.

Zoals de toon van de brief nu is, leg je vooral een soort "schuld" bij de andere weggebruikers neer. Dan zullen zij snel met tegenargumenten komen en minder bereid zijn om mee te werken aan ieders veiligheid.


Het idee en initiatief is zeker goed!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 19:22

Ik vind het een hele goede actie, maar gelukkig zijn er ook mensen die er wel aan denken.

Als ik naar de les moet dan moet ik altijd over een weg met veel trekkers en vrachtwagens. Nu heb ik al heel vaak meegemaakt dat die mensen in de vrachtwagens gewoon midden in de weg stil staan en hun moter afdoen.
Dat vind ik heel goed van die mensen, en het zal dan leuk zijn dat iedereen dat gaat doen, ( ook al weet je dat dat ook altijd niet helemaal lukt) Ik vond het echt super van die mensen en ik hoop dat andere mensen dit voorbeeld opvolgen. Lachen

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:00

)IK WIL OOK HELPEN!!

maar die brief moet idd kort en krachtig!

en over de slogan een paard is geen fiets, denk er dan wel over dat als je dat filmpje maakt met auto die vlak langs gaat en dan terugspoelen en dan op de juiste manier. wat deze auto doet zou je ook niet bij een fiets mogen doen.

ik denk dat er ook veel geld nodig is (mijn economie leraar had het laatst over de prijzen van reclame zendtijd zal er weer even naar vragen) en misschien zouden we acties(sponsorlopen Verward ) kunnen organiseren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:58

Hou er wel rekening mee, dat als je gaat "onderhandelen" Het ook negatief uit kan pakken, en dat diverse instanties straks kunnen zeggen, als het met paarden zo gevaarlijk is in het verkeer, mogen paarden niet meer de weg op.
Het idee is goed, maar besef dat waar er iets te winnen is, ook altijd iets te verliezen kan zijn.
Tel dit voor jezelf op, en trek dan je conclusie of het ook waard is dit risico te nemen.

(afkomstig van pepper, maar ik heb getypt Haha!)

PeehLeMoos
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:50

Ik vind dat paarden helemaal niet op de de openbare weg horen. Ze lopen ook altijd bij mij door de buurt, en ik vind het smerig, al die uitwerpselen op het fietspad en de stoep.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:46

Dan moet je gewoon snel weer terugtrekken uit het buitengebied en in de stad gaan wonen, want daar komen geen paarden.
MAar Stef, het lijkt mij sterk dat ze mensen gaan verbieden om buiten te rijden, want dan kunnen veel mensen helemaal niet meer rijden, ook niet als ze op een manege staan. Alles wordt zo volgebouwd, dat een stal die voorheen in bebost gebied stond, in een woonwijk komt te staan en zodoende toch over de weg moet om het bos te kunnen bereiken.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:31

Voor de nieuwe serie van Pony Express wilde we dit al mee nemen. Elke week een situatie laten zien die gevaarlijk is met paarden in het verkeer.
Ik stoor mij altijd verschrikkelijk wanneer de vrachtwagens naar je toeteren. Ze weten niet dat dit een dood door schuld gevolg zou kunnen hebben. Ik wil graag helpen met deze actie. 3VO KNHS en alle andere zouden hierbij kunnen (moeten) helpen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 09:43

Ik ben er achter gekomen dat ik 'slechts' 24 uur per dag heb. En aangezien ik die heerlijk kan volplannen heb ik er eigenlijk wel wat meer nodig.
Ik ben er dit weekend niet aan toe gekomen om dingen op een rijtje te zetten, alles ivm de wedstrijd van zondag. Daarbij komt nog eens een keer dat mijn werk opeens (jaja, heel opeens, baas is terug van vakantie) weer drukker is. Ik vind het erg leuk om een coördinerende rol te spelen, maar zelf bellen etc, dat zit er gewoon even niet in.

Als iemand tijd & zin heeft om 3vo te bellen (035-5248800). Ik zou bij hun iets zeggen in de trant van: op uw website heb ik gelezen dat er 2 jaar geleden een campagne geweest is ism de SRR, maar ik heb er zelf niets van gehoord. Hoe komt deze campagne wél van de grond? Wat kunnen wij zelf bijdragen.

Ik weet niet of je erbij moet zeggen dat het vertrouwen in de SRR en de NVVR (die hebben ook zo'n actie proberen op te zetten, is alleen verder niets geworden, niets van gehoord) niet zo denderend is. Ze zullen waarschijnlijk wel zeggen dat je toch echt bij hun moet zijn, zeg dan dat we ook contact met ze opnemen, maar dat wij gewoon resultaat willen zien, vandaar dit telefoontje.

Dan nog dhr Meijburg van Postbus 51 (idee voor een spotje), gewoon vragen of daar animo voor is. Tel nr 070-3564235. En ook weer wat wij kunnen doen om het proces te bespoedigen (??).

Iemand? Ik lijk het nl de komende weken echt niet te gaan redden om dit alles te gaan regelen, dus ik hoop dat er iemand is met meer tijd dan ik.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:22

Caro schreef:
Ik vind het een goede actie, dat als eerste.
Maar ik denk dat als (niet-paarden-)mensen dit lezen, ze als eerste zullen denken dat wij onze paarden goed op moeten voeden, VOOR we de weg op gaan. Wij weten dat dat niet voldoende is, maar dat weten zij niet.

Er moet naar mijn idee een stukje inkomen waarin je enige verantwoordelijkheid bij jezelf neer legt. Daar kweek je good-will mee bij de lezer.

Als die ziet dat wij (paardemensen) al het mogelijke doen dat in ons bereik ligt om voor veiligheid te zorgen en dan het verzoek naar hen toe doen, om dit ook te doen, heeft dit volgens mij meer effect.

Zoals de toon van de brief nu is, leg je vooral een soort "schuld" bij de andere weggebruikers neer. Dan zullen zij snel met tegenargumenten komen en minder bereid zijn om mee te werken aan ieders veiligheid.


Het idee en initiatief is zeker goed!


Ik vind dit een héél goed initiatief!!! Toevallig hadden mijn vriendin en ik het een aantal weken geleden er ook al over, om namens de mensen bij ons uit de stal, een brief naar de regionale krant te sturen.
Ik zal de ideeen die hier gegeven zijn, zeker gebruiken voor zo´n brief!
Ik denk wel dat wat caro zegt, klopt!!! Ik denk ook, dat als we bepaalde kranten/organisaties/televiesie-stations zo ver krijgen om aandacht aan deze actie te besteden, er "professionele" schrijvers/televisiemakers aan te pas komen, die ons zullen ondersteunen met het maken van een artikel/spot! Als ik het goed heb begrepen, is Laui berijdt om namens ons allen, als kontaktpersoon te fungeren Verward Zij kan er dan op toezien, dat de feiten zo worden weergegeven zoals wij dat graag zouden willen Lachen !
Omdat ik hier zo ver weg zit, is het voor mij waarschijnlijk moeilijk om "prakties" mee te helpen. Mocht er financiele hulp nodig zijn, ben ik zeer zeker berijd dit te ondersteunen!!!!
Wil best naar PB51 opbellen Lachen , maar doe me een lol, geef me even een concept wat ik precies moet vragen/zeggen Lachen . Is het misschien een idee om de goede man te overstelpen met telefoontjes Knipoog ??!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:14

benaan het bellen met 3vo..... Finished.

Even kort.
Het probleem is bekend.
Eind van het jaar moet ik (we) contact op nemen met de campagne afdeling van 3VO (dhr jeroen Kempen) Om zo te kijken of we voor 2003 iets van de grond kunnen krijgen.

Tja, alles leuk en aardig, maar daar hebben we NU dus nog niks aan
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 09-04-02 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:17

Tjeetje Stef, ik zou net gaan bellen Haha!
Maar goed dat ik nog ff keek op Bokt
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:00

Maar het kost toch niet zoveel om nu namens bokt een persbericht op te stellen en die rond te mailen aan

paardensites
tv-omroepen
vrijetijdsbladen
Kampioen
regionale bladen

etc? In afwachting van het einde van het jaar?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:01

Het voorstel van Gail lijkt me nog zo slecht niet Verward Lachen !
Da´s iig een begin! Het mooiste zou natuurlijk zijn als iedereen op Bokt deze brief "ondertekend" (Laui, krijg je een banner van Bart Verward !)
Nogmaals, ik wil best naar PB51 bellen, maar als ik dan m´n tel.nr. moet achterlaten (je-weet-wel, dat willen ze altijd graag "voor eventuele vragen" !), dan is het natuurlijk meteen : "Eehh.... mevrouw... u woont niet eens in Nederland Verward !" Dat is dus misschien niet zo´n goed idee??!

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:39

Ik denk niet dat een actie met brieven heel veel nut zal hebben, omdat mensen dit gewoon niet lezen. Volgens mij financieerd de overheid dit soort acties, als ze echt serieus zijn, dit betekend dat het grootser aangepakt kan worden. Ik wil niet zeggen dat we dat niet ook kunnen doen, want aales kan helpen, maar ik denk dat er gewoon MEER kan... We zouden bijvoorbeeld een posteractie kunnen beginnen, waarvoor we bekende gezichten uit de paardenwereld voor zouden moeten vragen. (anky, coby, springruiters e.d.) Als mensen een bekend gezicht zien kijken ze namelijk sneller naar waar het over gaat. Dan kun je bijv. een poster maken die uit 2 delen bestaat, op deel een staat dan eenn dressuurruiten op paard die heel mooi rijd, op het tweede deel dezelfde amazone die op een rennend paard zit, met een vrachtwagen op de achtergrond. En dan een text van: het kan zelfs de beste overkomen. dit spreekt veel meer aan. Ook zou er later eventueel over een spotje gedacht kunnen worden, maar volgens mij is dit binnen korte tijd nog niet te realiseren. Er woont bij mij in de buurt een beroemde tekenaar, die zouden we kunnen benaderen, maar als er goeie tekenaars op bokt zijn, graag. probeer het eens, zou ik zeggen! Ik hoop dat iedereen het hier een beetje mee eens is.....[/code][/list]

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 19:55

Dat idee van Gail was eigenlijk mijn 1e opzet. But we all got a little carried away.. Haha!
Een soort open brief maken 'namens' bokt ofzo. En die dan opsturen naar paardenbladen/autobladen/dagbladen etc.

Als er dan bij bijv. Pony Express aandacht aan besteed wordt zien mensen misschien in dat het een serieus probleem is. Dan krijg je pas meer steun van andere beroemdheden, grote(re) media etc. Als iedereen het eens is met de eerste opzet brief, waarbij we onze kans schoon moeten zien en een begeleidend schrijven bij moeten voegen oid, dan kunnen we die op korte termijn versturen.

En waarschijnlijk is het nog niet zo'n slecht idee om nu met heel bokt naar 3vo te bellen en te vragen of er zo'n campagne komt (niet allemaal tegelijk op 1 dag, maar een beetje spreiden). Want je moet natuurlijk eerst vraag creëren... zo werkt dat nou eenmaal. Als de ah iets niet heeft in het assortiment en 1 persoon vraagt ernaar, dan zullen ze het assortiment niet gaan aanpassen, pas als ze regelmatig vragen krijgen, tot het een soort van overspoeld worden met wordt... dan gaan ze het assortiment nog eens aanpassen. Dat is het enige lesje economie dat ik gesnapt heb! Maar dat gaat hier ook wel op.

En als er dan ook nog aandacht in hoefslag/bit/you name it komt, dan denken ze vast dat ze achter de feiten aanlopen, primeurtje missen, hun naam niet kunnen vestigen... en dan willen ze dolgraag! Wat niet wil zeggen dat je een oproep moet plaatsen in de hoefslag/bit waarin je vraagt of neit iedereen 3vo kan bellen... Daar bereik je het tegenovergestelde mee.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 01:42

Goh! Wat een goed initiatief.
Ik werk op het hoofdkantoor van de ANWB, dus als ik hier intern iets kan doen, dan moet je het even laten weten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:21

heel leuk hoor, pony express, maar daarmee bereik je de doelgroep die het allemaal al weet (paarden liefhebbers dus)
En niet de doelgroep die we MOETEN bereiken

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:18

stef schreef:
heel leuk hoor, pony express, maar daarmee bereik je de doelgroep die het allemaal al weet (paarden liefhebbers dus)
En niet de doelgroep die we MOETEN bereiken



Maar Stef, we zullen eerst dit soort lezers ervan moeten verwittigen dat deze actie gestart gaat worden lijkt mij.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde Haha!
Dat geld ook voor alle Bokkers, ik durf te wedden dat een handje vol nog maar weten dat dit in het vat zit.
Dus alles zal veel tijd vergen, maar liever langzaam en doeltreffend dan ff in de publiciteit te gooien en geen effect.

Het belangrijkste is dat er nu een goeie treffende en pakkende slogan moet gaan komen denk ik. Ik ben al het hele weekend aan het piekeren Haha! , maar er komt nix geniaals uit m'n brein Verward
Tsja... ff verder denken hoor
Wie helpt??

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:24

Ik volg dit topic nu een paar dagen en het valt me op dat er best een hoop ideeen aangekaart zijn waar wij als ruiters wat aan hebben.
Heel goed initiatief, ik sta er achter.
Misschien nog een tip. Schrijf de fehac aan. Dat is een overkoepelend orgaan voor oldtimers. Deze organisatie beheert de belangen van eigenaars van oude auto`s. De meeste eigenaars van old timers zijn in het bezit van een of meerdere auto`s. Misschien dat zij jullie kunnen helpen iets van de grond te krijgen, want zij weten de weg op dit gebied.
Wat mij opvalt is dat de SRR regelmatig terug komt. Deze organisatie doet maar heel weinig voor zijn/haar leden en potentiele leden. Zelf weten ze niet hoe zij bepaalde probleem situaties moeten aanpakken die ze voorgelegd wordt. Ik denk dat de wil er is maar de kennis niet. Kijk alleen maar naar het ruiterbewijs. Het is een leuk initiatief, maar het werkt niet.
Ook las ik over de telegraaf. Op zich is het de juiste krant die je te pakken moet krijgen. Deze wordt namelijk door het grootste gedeelte van de chauffeurs/automobilisten gelezen en je wil die toch bereiken lijkt me.
Het niveau waar je deze krant in plaatst maakt wat dat betreft niet uit. Als je mensen wil bereiken zal je een begin moeten maken.
Je kan ook een brief op stellen en die naar de gemeente van je woonplaats sturen. In onze gemeente zijn bepaalde "gevaarlijke"stukken weg voorzien van een ruiterpad om ongelukken te voorkomen. Dit is ook alleen maar gebeurd omdat de ruiters uit de omgeving in opstand kwamen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:51

Mee eens, als het in de telegraaf terecht komt is dat geweldig.

Je kan wel allerlei posteracties bedenken, maar daar hebben wij geen geld en tijd voor. Dat moet je dan maar aan 3vo e.a. overlaten. Vandaar mijn voorstel tot BOKT-actie.

Kunnen we de brief van ik meen Laui aangepast door Lot (blijf t een geweldige titel vinden) neit nog een keer onder de loupe nemen en aanpassen zodat het een mooi document wordt om rond te mailen aan de persdiensten e.o.??

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:22

Ik ga vanmiddag ff bellen naar 3v0, anwb en pb51, heb helaas nu ff geen tijd maar vanmiddag kan ik even rustig een rondje doen om te polsen bij deze instaties of hun ons ruggesteun kunnen geven met tips of zelfs beter, met iemand die ons vrijwillig te hulp kan schieten.
Bij deze instanties zal vast een persoon zijn die weet welke weg te bewandelen en hoe we een beetje pakkend voor de dag kunnen komen.
Al hebben ze maar een paar goeie tips, dan kunnen we weer wat verder komen.

Laui, weet jij al of Bart het goed vind voor die banner?
Of zullen we een nieuw topic starten om heel Bokt mee te krijgen?

Titel; ACTIETIJD, voor onze veiligheid!!! (of zo iets Tong uitsteken )

Ik ga dat namelijk niet zomaar starten, ik wil eerst weten of dat goed is.