Ik had lekker gereden en besloot om mijn paard nog even los te laten lopen, helaas alle bakken waren bezet,dan maar naar buiten even lekker laten grazen
Joy had er zin in en rukte het gras uit de grond
Ze was zo druk dat ze het voor elkaar kreeg haar been over het halstertouw te zetten (al grazende)
ze raakte in paniek en kwam twee keer omhoog, ik probeerde het touw tussen haar benen uit te halen, maar ze stierde er in volle galop vandoor
en ze liep recht op een grote weg af en dan ook nog eens op een vrachtwagen...ik wou mijn hoofd al bijna omdraaien om die klap niet te zien...ze stond er praktisch al voor toen ze recht omhoog ging en zich omdraaide..ze rende keihard tegen het verkeer in de weg over..iemand zetten het verkeer stil en eindelijk stond ze stil..ze stond heerlijk te vreten al trillende op haar benen nam ik haar mee, we kwamen trillend en ik al huilend op het erf.Ben me echt kapot geschrokken, blij dat het goed afgelopen is
. Ik stond binnen en zie op eens rasputin voor bij galopperen. (400 meter verder is de A12
) Dan giert adrenaline toch ook wel even door je keel. Na het land even geploegd te hebben
.

Paard gallopeerde dus richting uitgang, hek was dicht maar hij duwde hem zelf open en sjacede het erf over richting de weg. Gelukkig ging die naar de hond toen om te spelen 
). Maar meestal gaat het met een longeerlijn toch stukken beter. Ik hoop voor je dat je zoiets niet weer mee hoeft te maken.