Afgelopen weekend had ik niet gereden omdat ik toen op de meeting bij Prisca en Marco was. Toen is er alleen met haar gestapt.
Normaal gesproken boeit het haar niet zo als ze 2 dagen weinig gedaan heeft, maar afgelopen maandag dacht ze daar anders over

Het was dus mooi weer en ik de buitenbak was weer goed, dus daar lekker gaan rijden. Alleen zat de bak vol met spoken die voor het menselijk oog niet te zien waren, dus ze vloog er al een paar keer vandoor. Toen er in het weitje naast de bak ook nog een paar paarden los werden gelaten was het mis: van de ene kant naar de bak naar de andere (= 80 m) in een noodgang met een stuk of 5 megabokken er bij. Ik zat nog, vraag niet hoe, maar volgens stuiterde we de buitenbak uit om vervolgens de binnenbak binnen te stormen en daar maar verder te rijden

Daar maar door gereden en ging verder prima. Een fris paard is wel een stuk fijner te rijden, zolang ze geen spoken zien

Gisteren weer die buitenbak in, maar nu aan de longeerlijn. Een half uur lang werd er alleen maar gescheurd en gebokt, geen rust in te krijgen. Ontspannen longeren was er dus niet echt bij en ze was ook niet moe te krijgen. Toen het uiteindelijk iets beter ging maar gestopt, en haar ff los gelaten samen met een ander paard. Dat was binnen een minuut afgelopen aangezien ze zich niet wist te gedragen

Maar ik moest en zal het voorelkaar krijgen om haar rustig door die buitenbak te laten sjouwen!!!

Lopen er meer paarden rond met dit soort verschijnselen?