Duco

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 19:51

Hoi iedereen,
Ik heb een verzorgpony en hij heet Duco Lachen . Het is waarschijnlijk een Welsh, maar zeker weet ik het niet. Het is in elk geval een slank type. Ik heb twee jaar lang een eigen pony gehad, maar die (Sam) is twee maanden geleden verkocht Verdrietig. Ze werd echt te klein. Ik ben zelf 16 jaar en 1.60 m, zij was maar 1.30m. Ze heeft een goed plekje gekregen. Sinds ik haar heb verkocht, verzorg en rijdt ik dus Duco. Het is een schatje, maar af en toe is hij wat te temperamentvol. Ik kan hem kopen van de eigenaresse, maar daar moet ik nog eens goed over nadenken.
Duco is 1.45m hoog, dus op zich past het wel. Ik zal nog wel een keer een foto van hem op Bokt zetten. Het is een hele mooie ruin. Ik rijd sindskort met hem op de ponyclub en ik heb ook nog 1 keer in de week les van een goede dressuurruiter. Duco is heel wild buiten en ik durf zelf niet echt goed mee naar buiten. Maar een vriendin van mij wel en we zijn bezig om hem verkeersmak te maken. Als ik hem toch koop, vind ik het wel belangrijk dat hij verkeersmak is, want ik houd erg van buitenrijden.
Verder is het een super dressuurpony en springen doet hij ook als de beste voor een 4-jarige. Soms moet ik mezelf ervan weerhouden te veel van hem te vragen, fisiek en mentaal. Hij is nog maar 4 jaar.

Groetjes Melina

JJ
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:45

Hoi,

Jammer dat je Sam moest verkopen Verdrietig
Ben wel benieuwd naar een foto van Duco!
Ben je zelf trouwens wel es met Duco naar buiten geweest?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 00:09

Tja Melina .. ik heb je bericht een aantal keren goed overgelezen Knipoog en blijf met een probleempje zitten en wel: Wat is nu precies de vraag ?

Bertus

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 08:04

Lageveld moet er een vraag bij zitten dan Verward
Is wel leuk wanneer er een vraag bij zit, maar je kunt ook gewoon iets vertellen op dit forum toch?

Melina veel plezier met Duco!
Ik denk inderdaad dat je er nog wel even op kunt rijden, wat hoogte betreft, ondanks dat je nog wat groeit.
Wil je er ook mee wedstrijden rijden?
Oh ja als je wedstrijden wilt rijden, en weer een pony mag kopen in de toekomst zou ik eerder voor een grote E-pony of paard kiezen.
Dit omdat je over twee jaar dus niet meer met Duco bij de pony's wedstrijden mag rijden wanneer je 18 jaar bent.
Maar je kunt ook gewoon Duco (leuke naam trouwens!) recreatief rijden natuurlijk.
Veel succes met hem en komt er in de toekomst een foto van hem op Bokt.nl?

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:51

mijn paardje is maar 141 cm hoog ( een fjord en ik ben 175 cm lang en pas ook nog maar je moet dat wel zeker weten dat je laten geen wedstrijden wil gaan rijden want dat moet je hem wer verkopen maar anders gaat dat toch makkelijk!! succes xxx naatje