Gisterochtend was ik dus al vroeg uit de veren want ik was om 9.45 uur aan de beurt en dit betekende dat ik er toch wel 10 voor half 10 op wilde zitten.
En na een uur tijdsverschil viel dit allemaal nog niet mee ...
Afijn, Herman kent mijn paard wel dus aangekaart dat de rechterlengtebuiging nog altijd niet vlekkeloos verloopt.
Herman vond Fitz wel aanzienlijk verbeterd in de snelheid van het achterbeen, yes, zometeen wordt Fitz nog snel

Wel wilde hij graag dat Fitz nog 10 cm (!) hoger kwam in zijn hoofd-halshouding dus daar zouden we aan gaan werken.
Na wat stapwerk kwam voor mij de onprettige verwarring. Ik zei nl. dat de wissels van Fitz zijn specialiteit waren dus uiteraard wilde Herman dat graag zien.
De wissels naar links waren op zich correct maar bij de wissels naar rechts zei Herman dat Fitz ze in 2-en springt

Tja, dan ga je dus als ruiter wel heeeeel erg twijfelen.
Persoonlijk denk ik dat Herman er veel meer kijk op heeft, maar wat als je instructeur van wie je wekelijks les hebt daar niet in mee kan gaan?
Ik wil het dus zo snel mogelijk op video opnemen om te zien wie nu de waarheid spreekt. Iig moet ik dit van Herman oplossen door Fitz in de contra zo verschrikkelijk heet te maken door hem bij te tikken op het achterbeen, dat hij leert om eerst achter om te springen. Dit ging na een aantal keren wel goed dus toen mocht ik stoppen.
's Middags kon ik weer opdraven om van 2 tot 6 achter de laptop de verslagen te typen van de lessen van de deelnemers, behoorlijk vermoeiend op een houten tribune. Zelfs mijn gelpad hielp niet meer....
's Avonds hadden we nog een theorie-avond 'Proefgericht rijden' met medewerking van Herman en Nico Verwer.
Op zich vond ik het wel leuk alleen voor mij waren een aantal dingen bekend omdat het heel erg in het verlengde van de juryopleiding lag en er zelfs dezelfde videobeelden werden gebruikt.
Herman en Nico zaten geweldig op hun praatstoel, wat kunnen die heren vertellen en zodoende was de avond pas om 23.15 uur uur afgelopen en kon ik eindelijk naar huis en mijn bed in.
Pffff, hectische dag maar wel weer leerzaam.