Mijn plaatsgenoot Ingrid (die nu toch Luuk mag bijrijden joepie!!) ging vanmorgen mee naar Cerise.
Eerst nog even over van alles en iedereen lekker geroddeld...

Toen we aankwamen haalde ik Cerise uit de buitenbak en zette haar buiten vast.
Ik wilde haar deken afdoen maar werd afgeleid door een zesjarig meisje (dochter van staleigenaar) die vroeg waar de bilriemen voor waren.
Ik legde het uit en liep naar Cerises front om daar alles los te doen, en daarna deed ik de deken richting kont af...
Alleen...
Een bilriempje zat dus nog vast!

Dat riempje trok ietsje tegen haar been, wat ze nog niet zo gewend is, en mevrouw schrok me een ongeluk!
Cerise stond vast aan de muur aan zo'n ring, raakte in paniek en ging hangen... prompt drukte ze Igrid tegen de muur aan en probeerde omhoog te komen!

Wij allemaal geschrokken maar gelukkig stond ze al gauw weer stil, al was het dan wel snurkend...
Maar goed, ik ging dus de stal doen en zette vast de borstels klaar, dan kon Ingrid Cerise gaan borstelen, dat wilde ze wel voor me doen lief he.

Toen we eindelijk hadden opgezadeld was ik al moe voordat ik in het zadel zat... mijn conditie is nog echt niks en ik heb op het moment een klein griepje maar ach, van rijden word je beter haha.
Dus ik opstijgen en de weg op, met naast mij op de fiets dus Ingrid.
Cerise had een dag of twee niks gedaan en was echt hyper.
Ze schrok onderweg van vanalles, maar vooral van een tractor die plotseling de hoek om kwam zetten, keihard optrok en wegreed...
Jammer genoeg stond hij toen in een file langzaamrijdend verkeer, wij reden op het fietspad, dus hij reed ons maar heel langzaam voorbij...

Ondertussen ging Cerise in rengalop terug, toen ze weer omgedraaid werd in de versnelling achteruit richting prikkeldraad van een wei, toen ik haar verder omdraaide richting 'vooruit' wilde ze omhoog komen en raakte nog verder in paniek...
Dus ik liet haar een stukje teruglopen in stap om haar te kalmeren, kwamen er ondertussen twee superlawaaierige vrachtwagens voorbij...

Al met al waren we blij dat we konden afslaan, weg van de grote weg, richting bos.
Daar heb ik op een open veld nog wat gereden, maar Cerise dacht dat ze de Paashaas was en dat er jagers in het bos hun geweren op haar gericht hadden... ze blééf maar kijken om zich heen!
Van echt 'werken' kwam dus weinig.
Toen ging Ingrid even wat foto's maken van Cerise en mij, maar jah, Cerise is nou niet bepaald een fotomodel... ze kan niet stil staan, of juist wel wanneer het niet moet, of in de houding die niet moet...
Zou ze net zo koppig zijn als het vrouwtje?

Op de terugweg was ze gelukkig al veel rustiger, alleen doordat die file er nog steeds stond probeerden auto's via 'sluipwegen' op een andere manier door het gebied te komen.
Daardoor moesten we op de normaal gesproken rustige eenzame weg nu constant aan de kant voor auto's.
Kwam er ook weer een vrachtwagen langs!
Normaal is dat geen probleem, maar omdat ze op de heenweg zo panisch was geweest en toen ook nog twee vrachtwagens langskwamen, werd ze weer aan iets herinnerd:
"Oh ja vrachtwagen, dan moet ik schrikken."

Gelukkig kon ik met haar een oprit van een boerderij op, anders hadden we in het prikkeldraad gezeten!
Ingrid moet wel gedacht hebben dat ze totaal niet verkeersmak is, maar dat is ze normaal gesproken wel...
Alleen mevrouw barstte uit haar voegen van de energie en jah. Ze heeft dus bepaald geen 'kalme' indruk gemaakt.
Aan de andere kant vond Ingrid haar wel lief geloof ik, en ze zei ook nog dat Cerise en ik heel goed bij elkaar pasten!
Gek, dat vindt nou iedereen

Dankjewel Ingrid voor de heerlijke ochtend en alle hulp, en binnenkort help ik jou een keer met Luuk je nieuwe verzorgpaard!
Echt super dat je met hem mag gaan starten zodra hij ervoor klaar is.
Dat wordt nog leuk met springen!