Ja, helaas. Dit is waar. Vanmiddag was ik heeeerlijk aan het trainen in het lekkere lentezonnetje. Ik was afgestapt om de hartslag te meten. Ed ging op de teugel staan, en krak zijn m'n hoofdstel. Echt zonde. Het is (was) een echte Schumacher, rondgenaaid leer, perfect afgewerkt... Maar dat rondgenaaide, zachte leer is niet zo heel sterk, helaas heb ik dat vanmiddag dus ondervonden. Normaal rijdt ik er nooit mee in het bos, maar ik had even geen zin om m'n bit te verwisselen. DOM!!! Als ik dat wel had gedaan, had het me m'n hoofdstel bespaard.
M'n bakstuk was kapot, dus ik heb het bit eruit gehaald en de teugels aan de neusriem gebonden. Zo ben ik naar huis gereden. Ging prima. Ed was erg braaf, en is gelukkig goed te sturen op zit en benen.
Omdat het nogal een apart hoofdstel is, zonder kopstuk maar met de gespen achter de oren, weet ik niet of ie gemaakt kan worden. Ik hoop van wel, anders zou het echt zonde zijn. Maar nu baal ik er ook goed van. Al kan ie gerepareerd worden, mooier wordt ie er niet van.
Ik ben voortaan in ieder geval nooooit meer zo 'lui' om niet even het bit in het andere hoofdstel te hangen. Had ik dat nou maar gedaan.....