Op de stal waar ik nu ongeveer een jaar (net als mijn beste vriendin Myrthe, en haar tinker Tiko, ook Tiko hier op Bokt) sta zijn rond oktober nog andere mensen komen staan. Een meisje van 11, en haar Haflinger Mambo, een meisje van zo'n 22, en haar pony Donja, en hun kleine zusje die op alle 2 wel eens reed. Dit was dus een gezin, die elke dag werden gebracht en gehaald door vader en moeder, die er ook dagelijks bij bleven. Zij kwamen van een luxe manege, waar ze weg waren gegaan omdat ze daar zo veel ruzie hadden.. Nou, toen kwam dat raar op mij over, het leken me hele aardige mensen! Maar, na een tijdje begonnen er wat dingen rond hun af te spelen, er werd opeens zo veel meer geroddeld, en ze maakte iedereen zwart. Ook waren er opeens veel meer ruzie's, op de voorheen zeer gezellige stal. Maar, vanaf eind januari dit jaar is het pas echt goed mis gegaan.. Een ander meisje op stal, ook een vriendin van Myrthe en mij, was in die tijd erg goed bevriend met Chantal, het meisje van 11. Maar, een meisje van 11 is heel wat minder 'volwassen' dan een meisje van onze leeftijd, dus eed ziij ook andere dingen dan Chantal. Daar waren die ouders het niet mee eens. Dat meisje, Daisy, heeft een vriendje van een kleine 2 jaar ouder, die is nu bijna 17, en Daisy wordt over 2 weken 15, en die komt geregeld bij ons op stal. Daar had niemand iets op tegen, maar hij nam ook wel 'es in het weekend wat vrienden mee. Het kwam erop neer dat het wel eens voor kwam dat er een stuk of 5 jongens rondliepen van rond de 16/17 jaar. Omdat Chantal bevriend was met Daisy, en Daisy met deze jongens praatte, kwam Chantal er ook bij staan. Alleen staan, meer niet, ze praatte niet eens! Op dat moment kwamen haar ouders aan rijden en werden ontzettend kwaad, Chantal mocht niet zomaar met zulke jongens praten, wat dachten we wel niet?? Vanaf die dag is Daisy een h oer, die met elke jongen in bed duikt, volgens hun. Helaas maakte ze Daisy zwart bij iedereen, en al gauw had Daisy in heel Hoevelaken meer vijanden dan vrienden. Vanaf toen begonnen de ruzie's pas echt. De staleigenaresse stond ook aan hun kant, en Daisy kreeg ook ruzie met haar. Geen jongens meer op het erf, en nog een keer zo'n actie en ze mocht verdwijnen. Uiteindelijk kreeg iedereen door dat deze familie niet deugde, en werden er zo weer ruzie's naar hun kant gecreeerd.. Uiteindelijk kregen we eergister te horen dat ze zaterdag zouden vertrekken, want dit was zo'n roddeelcircuit, en dit en dat, en ruzie zus en ruzie zo, en Jannie (staleigenaresse) kan dit niet, en doet dat niet, en de paarden worden bedreigd enz.. Nu kwamen wij vandaag aan, en ze waren al weg.. Lekker associaal, want de zus van Myrthe heeft die Donja een half jaar lang verzorgt, en mocht geen eens even gedag zeggen.. Omdat we elke dinsdag en woensdagavond les hebben (ik rijd bijna nooit mee, maar goed

T is ook erg lang verhaal geworden (met erg fijn alinea gebruik

Vraag me nu af hoe veilig ik me nog kan voelen..
Groetjes..