Manege heijligers in Asten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welshcobje

Manege heijligers in Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 23:13

Wie rijdt er ook bij manege Heijligers in asten? Welke ervaringen hebben jullie daar? Wat vinden jullie van die manege? Vertel!!!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:06

ben er wel een paar keer geweest,ziet er netjes en verzorgt uit
er staat een oude manege pony van ons daar»polly

welshcobje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 09:26

Wie heeft er daar gereden? Wat vonden jullie van de paarden ponies? Wat van de zadels? Ik heb er gereden en de zadels waren ronduit slecht, keihard of ze zaten voor geen meter. Wie deelt deze ervaring?

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:55

Ik heb er gereden. Over de zadels had ik niet echt iets aan te merken toen. Wat ik wel zielig vond, was dat de grote lievelingspony dus iedere les mee moest lopen, omdat ze zo geliefd was. Dat vond ik niet kunnen. Verder weet ik wel dat de eigenaar af en toe behoorlijk lomp tegen de paarden deed, die hem dus ook eng vonden. Maar de lessen van Lian vond ik altijd geweldig

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 02:28

De manege is begonnen met andre en henk. Inmiddels heeft andre de manege met zijn zonen overgenomen. Ik heb er 2 jaar gereden op de manegepaarden. Nou rijd ik er nog in de les met Klaartje.
Ik vind het zelf een goede manege. Paarden zien er netjes uit. Mooi vol. Ik vind de zadels wel goed. Bij de paarden die voor de handel zijn. Dus maar een week of 3 blijven hebben ze niet altijd een passend zadel. Voor de paarden die er vast staan hebben allemaal een eigen zadel.
Eerst liepen sommige paarden veel achter elkaar. Spookey bijvoorbeeld. Maar die liep meer dan 5 jaar als zoveel uur. Die heeft zon super conditie gekregen. Als die minder dan 3 uur liep dan sprong spookey gewoon de stal uit. Nou is het al stukken beter verdeelt. De paarden hebben ruime stallen met veel stro en altijd wel eten tot hun beschikking.

Welshcobje, wanneer ben jij dan op de manege geweest? De zadels zijn geen schitterende gepoetste zadel nee. Gewoon goede degelijke zadels. Door het bittestteam hebben we ook niet voor niks een 7,5 gekregen

welshcobje

Re: Manege heijligers in Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 10:59

Ik rij nu nog steeds bij manege heijligers, ik heb daar namelijk mijn pony staan. De paarden zien er op het moment zeer slecht uit en de zadels zijn gestolen geweest en inmiddels hebben ze dus zeer slecht paasende zadels. De meeste paarden hebben drukkingen op de schoft en de rug. Echt zielig.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:59

dat is idd erg vervelend
polly zag er toen(paar maandjes geleden) ook al niet goed uit,best dun tegenover vroeger,ook keek ze niet echt vrolijk meer

welshcobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 20:48

En gullit en iris en polleke zien er echt slecht uit. zo jammer. ook vind ik dat eric geen les kan geven, die weet helemaal niets van dressuur...haha. ik rij op m niveau en weet helemaal niet wat ik aan t doen ben, tssss. Andre wel gelukkig.

Kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:42

Het is jammer dat de "verkeerde" broer het bedrijf heeft overgenomen. Dit is nog al zielig voor de paarden en dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit voor de ruiters etc. Mensen die te weinig van paarden af weten (de zoontjes dus) moeten ze niet te veel laten doen. Het verpest de manege en dat merk je echt. Vandaar dat ik er bijna niet meer kom. Het was een leuke manege, maar de laatste tijd...

welshcobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 10:38

Nou ik heb niets tegen Andre hoor!, Hij is een hele lieve man. Henk was de gene die altijd heel grof deed tegen de paarden, niet Andre! Andre geeft goed les, Lian geef nu veel minder les, rob nog evenveel. Het enige wat ik dus vindt dat Eric niet zo goed is in lesgeven. En Jan...tja, wat kan ik daar nou van zeggen. De leerlingen houden hem voor de gek in de les en dat vindt ik zielig. Hij heeft geen overmacht. Ruud en eric weten genoeg van paarden, ze hebben beiden nationaal of internationaal gesprongen!!!Het is hun met de paplepel ingegoten. Alleen denk ik dat et gemakzucht is. De echte eigenaren zijn ruud en eric, niet andre en resie, die helpen alleen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:54

Iedereen heeft hier zijn eigen mening over...Ruud en Eric doen 't super. Alles lligt er netjes bij en de paarden staan er altijd volop in 't stro. Wat betreft 't "mager" worden....die dieren doen nu meer dan ze gewend zijn .Ik kom er al 20 jaar en toen ik begon waren er maar 4 manege pony's nl Lesly-Swieber Pascal en Vosje en die draaide nog eens uren!!! Nee er is heeeel veel verandert , luxe dat was er vroeger niet. En de "verkeerde "overgenomen?!?! Pas op wat je zegt......
Rob had gewoon vette pech maar die slaat er zich wel door maar iedereen heeft z'n eigen favoriet en 't was ze danook alle gegunt !!!!!
Hoe de lessen nu zijn weet ik niet maar ik heb er als klein meisje veeel geleerd ( toileteren , zadelen , alles erop en eraan )mocht danook altijd op Rob / lian en Alwin hun pony's rijden.

welshcobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:19

Ik vind ook wel dat Ruud en Eric het goed doen wat betreft schoonhouden en het stro. De paarden zien er jammer genoeg wat slecht uit en ze doen op t moment echt ni meer als voor de overname. Maar wat me het meeste steekt zijn de zadels die niet passen. Dat vind ik erg. Als ze daar iets aan doen hoor ik al weer heel wat minder klachten denk ik.

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:48

Beetje zeuren kan ook wel
Je doet net alsof het een super slechte manege is. Dat Gullit er slechter uit ziet komt omdat hij iets van wervels in zijn rug zitten die verkeerd zitten.
Polleke ziet er inderdaad wat minder uit op het moment. Maar verder zie ik geen echte "slechte" paarden.
Vind de paarden eigelijk allemaal nog iets te dik. Op sommige na. Als je soms ziet hoe die handelspaarden hier heen komen. Dan zijn dat echt verwildede beesten. Later zien ze er weer netjes en mooi stevig uit.

De zadels zien er wel wat minder uit. Maar dat heeft andre ook vaker gezegt. Alleen je kan moeilijk in een keer veel nieuwe zadels kopen.

Eric kan redelijk les geven tot een bepaald nivieau. Maar het is al stukken beter dan voordat dat manege nog door Henk en Andre werd gedaan. Vind alleen wel dat hij wel eens een cursus mag gaan volgen wat dressuur betreft..

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:48

Kath schreef:
Het is jammer dat de "verkeerde" broer het bedrijf heeft overgenomen. Dit is nog al zielig voor de paarden en dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit voor de ruiters etc. Mensen die te weinig van paarden af weten (de zoontjes dus) moeten ze niet te veel laten doen. Het verpest de manege en dat merk je echt. Vandaar dat ik er bijna niet meer kom. Het was een leuke manege, maar de laatste tijd...

Nou Kath
ik vind dat je nogal wat durft te zeggen.
Het was nou eenmaal voor de hoogste bieder........
De 'zoontjes'zoals jij het zegt doen het prima, werken beide heel erg hard,maar goed ze zeggen niet voor niets dat de beste stuurlui aan wal staan he?
Ben je er wel eens geweest op donderdag? Hartstikke druk en gezellig.
En hetzelfde geldt voor de zondag.
Wat betreft de paarden; alles wat ouder word ziet er minder uit.....
Vindt je mening dan ook behoorlijk kort door de bocht.
Ik geloof niet dat er enig verschil zou zijn tussen diegene van wie het zou worden, ze zouden het allebei op hun eigen manier goed hebben gedaan.
Ik kom er zelf al 16 jaar en ik heb nog nooit te klagen gehad, niet toen het van henk en andre was en nu ook niet nu het van eric en ruud is.
Rob zet zijn eigen handelstalletje op en dat zal ook allemaal wel goed komen.
En wat betreft dressuur les, er is altijd nog zoiets als een prive instructeur.
Heijligers staat bekend om :springen.
Met vriendelijke groet
RACHEL WALRAVENS EN VIVANA VAN LIEROP

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:55

Ben het met je eens Vivana. Heijligers is gewoon een springmanege

Alogo2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:10

Nou wil hier ook wel even op reageren , ten eerste zien niet alle manege paarden en pony’s er goed uit , regelmatig worden zadels gewoon op de grond gelegd , een zadelbeugel is een kleine investering. Hoofdstellen waarvan de lusjes ontbreken . Normaal gesproken Hoort minimaal 1 keer per jaar de zadelmaker het tuig op locatie te inspecteren en te repareren , dit is voor de veiligheid van ruiter en paard.
Wat mij behoorlijk stoort is dat er ruiters zijn die de manegepaarden en pony’s met sporen en zweep rijden die dat totaal niet kunnen en dat gaat bepaald niet zachtaardig , daar wordt helemaal niks van gezegd. Elke keer als ik dat zie draait mijn maag ervan om. Als ik zie wat het dier er onder lijdt. Ook de verplichting om met zweep te rijden is achterhaald , er zijn genoeg paarden die zonder de zweep / sporen prima doorlopen. Die zweep laat paarden die goed lopen onnodig sneller gaan ,en de ruiters krijgen dan te horen dat het aan hun ligt als het paard / pony dan weer te snel loopt. Wat weer onnodig getrek tot gevolg heeft en een gefrustreerde paard / ruiter. Een dier kan zich niet uiten en degene die les geeft hoort genoeg inzicht te hebben. En dat ontbreekt weleens . Dan wil ik nog even een noot kwijt over Angela Jansen , daar is geen gesprek mee mogenlijk , ze denkt altijd de waarheid in pacht te hebben .en voelt zich dan ook snel beledigd als mensen iets aangeven ligt het nooit aan het paard maar altijd aan de ruiters. Jammer want dat zorgt er voor dat er ruiters zijn die het maar voor gezien houden daar. En naar een andere manege of stal gaan . Mijn inziens moet men daar ook maar eens naar gaan kijken .