Aangekomen op de pleisterplaats hebben we ons eerst aangemeld bij het secretariaat. Toen we daar liepen, kwamen we Ganna (hier van bokt) met haar fjordje Ilonka tegen. Even een babbeltje gemaakt, en daarna weer verder. Met de paardjes naar de voorkeuring. Allebei kwamen ze er met glans doorheen.
Rustig opgezadeld, ingestapt en we konden vertrekken. Bij het instappen kwam ik Mandy (NaVy! op bokt) nog tegen. Ik moest eerst, Kim moest 2 min. later. Lekker gedraafd een eind, en daarna lekker in galop. Toevallig startte ik tegelijk met een kennis van mij, die het tweede rondje van klasse II aan het rijden was. Met haar heb ik een groot eind opgereden. Onze paardjes liepen lekker hetzelfde tempo, en het was erg gezellig.
Voor de P/A ben ik gaan stappen, zij is doorgegaan omdat ze geen P/A keuring hoefde. Bij de P/A was alles prima, ik heb Ed even laten drinken, en we konden gelijk door. De tweede helft heb ik vooral gegaloppeerd. Maar opeens stond er een bordje: "Finisch over 1 km". oliebol! Ik had de bordjes van "30 km gereden" en "Finisch over 2 km" gemist! Nog maar 1 km te gaan, en ik had nog 40 minuten. Als ik sneller zou zijn als die 40 min, dan had ik een te hoge gemiddelde snelheid. Ik ben dus heeeeel langzaam gaan stappen (je móet blijven stappen in de goede richting...). Ed was nog vol energie (jaja... na 34 km....), en liep wat moeilijk te dribbelen. Niet echt goed, want hij moest rustig zijn voor de hartslag. Ik was uiteindelijk toch nog 10 min. te snel binnen. Behoorlijk wat strafminuten dus. De hartslag was prima, en de ademhaling ook.
Na zo'n 30 min de nakeuring. Ook alles was prima. Maar toen moesten we voordraven. Ik stond al even te wachten, want er waren nog 4 mensen voor me. Alle 4 werden ze afgekeurd

Ondertussen kwam Kim met haar haflinger ook over de finisch. Haar tijd was wat te langzaam, maar ze kwam goed door de keuring heen.
Daarna de paardjes weer in de trailer gezet, en op naar huis! Ik ben nu erg moe, maar heel voldaan. Ik ben erg tevreden over de rit, desondanks Ed's vermoedde stijfigheid. Op naar de volgende over twee weken!