zal ik een bijrijdster nemen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

zal ik een bijrijdster nemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 08:59

ik heb een super brave shetlander van 95 cm .
Ik rijd er naast mijn paard ook 2 a 3 keer in de week op . Nu zit ik dus er over na te denken om een bijrijdster te nemen .
maar voor hoeveel dagen zou ik er een nemen .. in de weekenden en op de donderdag rijd ik zelf vaak .
de maandag ,dinsdag,woensdag,en vrijdag zou de bijrijdster dus kunnen rijden .
Ik zit nu dus heel erg te twijfelen of ik het wel zou doen en of het zo verstandig is . Ook willen mijn ouders niet te veel mensen op het terein dus mag dat meisje absoluut geen vriendinnetjes mee nemen ... of in overleg .....
en wat zijn de voor en nadelen er van .. ?

Javayo

Re: zal ik een bijrijdster nemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:27

Je paard hoeft toch niet 7 dagen in de week gereden te worden? Het is al leuk als je iemand vind die je paard 2 dagen in de week zou willen doen. Zeker als je ouders niet te veel drukte op het terrein willen. In dat geval is het wellicht ook een goed idee om een minimum leeftijd aan te houden van een jaar of 16/18 zodat je niet giebelende pubbers op het erf hebt (ok er zitten ook serieuze kinderen tussen, maar dat moet je dan per persoon bekijken!). En vooraf duidelijke afspraken maken.

Voordelen? Er zijn dan 2 mensen om je paard aandacht en beweging te geven, als je eens een weekend weg gaat, is er iemand om bij te springen. en als het een leeftijdgenoot is, heb je er misschien een leuke vriendin bij!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:13

misschien een klein meisje die samen met mams lekker komt kroelen en rondjes stappen over het terrein, geen giebelde puber, te grote of te zware meisje hierbij. En z'n kleintje met mams zal ook niet teveel vrienden mee nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 12:57

Ik denk dat het voor de shet best fijn zal zijn als er iemand extra komt om te verzorgen etc. , zo heeft hij weer meer aandacht enz, en ben jij er minder tijd aan kwijt, en net als wat Javayo zegt, het hoeft niet voor élke dag, 2 dagen ofzo is ook al goed . En dat er dan geen vriendinnetjes mee mogen of in overleg, dat snap ik best . Je zit immers niet op een manege!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 13:36

ok .... ik geloof dat ik ga kijken naar een meisje van 12 jaar ofzo die verantwoord bezig kan wezen en die mijn shet ook nog t een en ander aan wil leren . 2 dagen in het begin is inderdaad een goed idee en stel dat het bevalt kan diegene altijd nog vakar komen .. eerste keren natuurlijk onder begeleiding en daarna moet diegene het alleen kunnen ... heel erg bedankt voor de tips

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:53

-> Verzorgpaarden

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:07

Ik denk dat je dat echt voor jezelf moet beslissen.. Hoe vaak wil jij dat het meisje je shet doet. Maar denk niet dat een meisje van 12 ergens zomaar alleen heen mag van haar ouders, dus maybe zou je die ouders wel over de vloer krijgen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:12

ja ok .. dat die ouders een keer meegaan maakt me niet uit en ik ga diegene dan ook goed begeleiden ...maar ben eerlijk .. die shet deed ik ook toen ik 10 of 11 was elke dag helemaal alleen ... dus andere moeten dat ook kunnen. Als ze alleen maar hoeven te rijden en te troetelen .....

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:14

jha maar als het bij jouw ouders op het terrein is, dan heb jij je eigen ouders nog..

En maybe willen de ouders voor de zekerheid de eerste paar keren mee

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:31

het is 10 minuten van ons huis af maar het is wel onze eigen weide .. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen ... nu heb ik nog een lesklantje dus maybe is dat wel het verzorgstertje en wil die mischien wel mijn shet verzorgen voor een geringe vergoeding .. ik ben benieuwd

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:35

je kan altijd een proefmaand ervan maken, dat zij kan kijken hoe ze het vindt en jij kan kijken of je het wel iets vind.. Toch?

heb je het iig geprobeerd.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:36

idd ... dat ben ik zoiezo al van plan ... aangezien ik weet van mezelf dat ik niet makkelijk ben ... ^^ .... ik ga er dus goed over slapen en het dan me ouders voorstellen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:37

Veel succes ermee en we horen het wel wat je besloten hebt...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:45

ja .... ik ga het met mijn ouders bespreken ..... dat dat bijrijdstertje komt wanneer ik er ben .. dan zullen ze het wel goedkeuren ... hoeveel zou ik er voor kunnen vragen .... voor 2 dagen in de week poetsen en rijden ???

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:10

ik zou er niet te veel voor vragen iets van 20 euro ofzo meestal kinderen hebben niet zo veel geld

BigMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:17

Ik ging toen ik 11 was gewoon 4 keer in de week alleen naar mijn verozrgsheties (3):)alleen mag ze jammer genoeg neitnmeer doen maar was een vage wijf van een jaar of 15 die alleen aandacht gaf aan der paard en voorderest hoeveel geld ze had.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:47

Ik zou wel een verzorgster erbij nemen eventueel overleggen dat er maar 1 vriendinnetje meegenomen mag worden (dat is ook niet echt vervelend lijkt me).

Het voordeel is dat je shetje vaker gereden wordt en als je echt een keer niet kan vanwege school of iets dergelijks er iemand is die even in kan vallen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 09:09

ja ... mijn lesklantje is er mee gestopt door omstandigheden. Ik hoop dat ik een ander lesklantje krijg .. er had al iemand geinformeerd . en dat ik voor 2 a 3 dagen in de week iemand er bij neem ... ikzelf dacht ookaan 20 euro en afentoe wat leuks voor mijn shetlander ... Ik moet het nog steeds voorleggen aan mijn ouders ... want ik vind het gewoon niet fair tegenover flipje ... mijn eigen paard moet gewoon bereden worden anders word hij te fel dus ik heb gewoon minder tijd over voor mn lieve schatje ..

shaartjuhh04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:58

hooi
ik wou ff zeggu
ik hoef niks voor me verzorgpony te betalen
(dus is dan 20 euro niet een beetje veel?)
het is niet gemeen bedoeld hoor dit mailtje dus fat het niet te
erg op plzz
kuzzz van mij

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:42

shadowflower schreef:
ja .... ik ga het met mijn ouders bespreken ..... dat dat bijrijdstertje komt wanneer ik er ben .. dan zullen ze het wel goedkeuren ... hoeveel zou ik er voor kunnen vragen .... voor 2 dagen in de week poetsen en rijden ???

Ik denk eerlijk gezegd dat je voor zo'n kleintje blij mag zijn als je iemand geschikts vindt Bloos
Ik heb me gek gezocht naar een verzorgstertje voor mijn pony van 1.20, kregen er les op, mochten ermee op wedstrijd, buitenrijden, springen, op ponykamp... en ik kon dus echt niemand vinden. Degenen die wilden waren met drie weken ook weer weg. Naar kleine ponyruiters is gewoon veel meer vraag dan aanbod.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:45

Dit is een héél oud topic. Lachen Daarom hier een slotje.