Oké, hoe gaat het met Toon? Niet zo goed dus...

Dat zat dus duidelijk niet goed. Ik heb een osteopate laten komen die hem vorig jaar ook al eens behandeld had, en er bleek dus het een en ander niet goed te zitten in zijn achterhand. Waarschijnlijk is hij uitgegleden, of heeft vastgelegen in zijn stal (weet je veel wat die beesten in hun vrije tijd uitspoken??), want zijn heiligbeen stond teveel naar beneden en er was ook iets met zijn SI-gewrichten. Dat was ook meteen de verklaring waarom zijn lendenen er ineens zo bol uitzagen: Toon's bekken stond gekanteld. Met het aanspannen van zijn spieren heeft Toon geprobeerd de boel op te vangen, wat weer spierpijn veroorzaakte. Arm paard.
De osteopate heeft hem behandeld en komt over 4 weken terug. Ondertussen had ik ook een behandeling met de bioscan geregeld in dezelfde week. Daar kwam hetzelfde uit naar voren, terwijl ik niets over Toon's problemen had gezegd om degene die de bioscan uitvoerde niet te beinvloeden. Verder bleek Toon goed in orde, er was niet veel aan de hand gelukkig.
Na behandeling volgt altijd een week rust, daarna voorzichtig weer beginnen. Dus vanaf woensdag gaan we kijken of er wat verbeterd is. Ik hoop het wel, het ging net zo goed....
Met Kaminka ging het fantastisch, het dier is zo opgeknapt, gewoon een wereldwonder! Zelfs springen kan ze tegenwoordig (aan de longe hoor!), zonder door die hindernis heen te denderen!
Helaas ben ik zo stom geweest om iemand op Kaminka te laten rijden die erg goed kan rijden, maar haar veel te hard aanpakte. Met als resultaat dat er niks meer met Kaminka te beginnen valt.... Ze is onrustig, accepteert geen zweep meer, en bokt zodra je ook maar iets van haar vraagt.... Nu maar hopen dat ze snel weer de oude is.... Spijt spijt spijt...
Nou, dat was het nieuws van het Toon en Kaminka front.