Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Whisperke schreef:Is er niet zoiets dat je verborgen gebreken die niet vermeld staan kunt aangeven en dat ze het paard moeten terug nemen. Ik heb zoiets meen ik al eens eerder gelezen.
tienus63 schreef:Als het paard een notoire luchtzuiger is, dan kun je dat aan de voortanden zien. Heeft VA hier geen opmerking over gemaakt. Of was het een VA op aanraden van verkopende partij?
Voor het zelfde geldt dat het paard is gaan luchtzuigen uit stress of verveling.
Waarom neemt zij niet eerst contact op met de verkopende partij? Op deze manier lijkt het een beetje moddergooien. Volgens de nieuwe wet moet het paard idd door verkoper teruggenomen worden en aankoopbedrag volledig terug betaald worden. Hoe het met de keuringskosten zit geen idee. Succes ermee.
tienus63 schreef:Jammer dat er bij je vriendin geen lampje is gaan branden door alle voorwaarden die gesteld werden en opmerkingen die geplaatst zijn.
Zo konden wij een aantal weken een 3 jr kopen, mijn gevoel zij al dat er een addertje onder het gras zat, Het klonk allemaal net wat te mooi om waar te zijn. Maar de nieuwsgierigheid won.
Dus op een zondag 1.5 uur in de auto. Bij aankomst bleek het addertje inderdaad aanwezig. Het volledig verhaal ga ik niet op bokt zetten. Vind ik persoonlijk niet zo netjes.
Ik hoop dat het verhaal tengunste van je vriendin uitpakt en ik weet zeker dat ze de volgende keer beter op haar hoede is.
tienus63 schreef:Je vraag staat er 2x op, bij MD en VvdD
lundi schreef:Heeft dierenartsenpraktijk Moergestel het paard ook gekeurd?
Die bekijken toch ook het gebit,bij een keuring,dus die hadden dit moeten zien lijkt mij!
Maar goed ik heb ook een paard laten keuren in Moergestel,maar daar zien ze wel vaker dingen over het hoofd!
Bij een 4 jarige die ik daar heb laten keuren zagen ze bv arthrose in het hoefgewricht ,verbening van hoefkraakbeen over het hoofd!
Het paard is inmiddels overleden en ben nog steeds bezig met een rechtzaak!

Renske20 schreef:Luchtzuigen kan ook plots ontstaan door een andere stal(stress of verveling --> luchtzuigen) of door ander voer/minder vaak over de dag gevoerd worden(maagpijn--> luchtzuigen) dus het hoeft geen verborgen gebrek te zijn...(weet ik uit ervaring)

Cassidy schreef:Ik vind het woord "genaaid" in de titel wel erg cru hoor! In mijn ogen is het een stalondeugd, en geen koopvernietigend verborgen gebrek.
Als het paard verder naar je zin is: geniet ervan!