Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) Maar toen ik nog in NL woonde waren ze al begonnen met dat chip gedoe. Ik persoonlijk vind het niks. Alles wat je op een chantage achtige manier wordt opgedrongen vind ik niks. Ik weet te weinig over chippen om te vertellen of het nu echt schadelijk is (hoewel ikzelf geen bezwaar heb tegen een griepprik, wel tegen een chip in mijn nekspier!) maar de manier waarop het je opgedrongen wordt staat me helemaal niet aan. Dat het tegen diefstal zou zij is natuurlijk onzin, want wat interesseert het de overheid nou dat jouw paard gejat wordt? Ze zijn ze liever kwijt dan rijk. De smoes van fraude voorkomen tijdens wedstrijden vind ik ook een beetje slap. Je hebt toch een startkaart, met gegevens van je paard? En bovendien, mijn zusje lijkt best wel op mij, geen jury die er achter komt als ik haar mijn paard laat uitbrengen op mijn startkaart en wij worden toch ook niet gechipt? Voor dat beetje fraude dat er wordt gepleegd ga je toch niet heel Nederland chippen? Bovendien over wat praten we nou, hooguit een paar tientjes prijzengeld en dat is het dan ook. Bovendien worden overtreders toch vroeg of laat betrapt.