Mijn klachten waren dat Sydney iets scheef is en dat merk ik vooral in de zijgangen. Met mijn instructrice ben ik nu al 2 jaar bezig en het rechtrichten blijft moeilijk en vooral in de zijgangen blijft hij scheef, buigt moeilijk en kantelt makkelijk. Vandaar dat ik eens wou checken of het misschien ergens door komt.

Toen ik er was moest ik eerst ff heen en weer stappen en draven, daar zag ze al in dat hij de linkerbil iets vaster hield dan de rechter. Daarna gingen ze met een lecherantenne bij hem langs. Ook ging ze met dat ding bij potjes langs en dan reageerde die daarop, die antenne. Toen moest ik die potjes op Sydney zijn rug houden (boven zijn bekken) en ging ze er weer met dat ding langs. Uit die potjes (soort buisjes eigenlijk met iets erin) kon ze opmaken dat hij een toktische darm had en zijn rug was een probleem. Toen ging ze verder op onderzoek. Er kwam uit dat zijn bekken scheef stond en het SI gewricht was ook scheef. Hierdoor was het logisch dat hij moeilijk kon sluiten en buigen.
Nou verder voor mij allemaal moeilijk te verklaren, maar aan die antenne kon ze dus zien dat het zijn darm en rug was. Daarna ging ze accupunctuur doen rond zijn bekken en voor zijn darmen. Toen ze met die darmen bezig was hoorde je ineens die darmen rommelen, dus er gebeurde wel iets. Zijn bekken deed ze om die alvast wat losser te maken zodat ze die later beter kon mobiliseren en manipuleren.
Daarna ging ze langs zijn hele ruggengraat (bij iedere wervel waar die antenne reageerde) zalf smeren, dat was een soort accupunctuur zalf. Toen ging ze vanaf zijn bekken naar voren tot aan zijn laatste nekwervel al die wervels bij langs en duwde ze ze weer goed, mobiliseren. Toen ze er daarna weer met die antenne langsging zag ik m idd niet meer bewegen, heel apart dus. Ook reageerde Sydney op dat geduw, dus ze deed echt iets.
Daarna ging ze het voer doormeten met dat ding voor die darm. Nou ik voer alleen basisbrok en hij krijgt goed hooi en gras van eigen land, dus daar kon ze niks aan vinden. Vraag blijft dus nu nog hoe hij aan die toxische darm komt....
Ook heeft Sydney altijd hele droge mondhoeken en likt daar vaak met zijn tong op een rare manier aan langs (jeukt waarschijnlijk), ze dacht dat dit allemaal door die darm kwam.
Ook vond ze Sydney een echte bikkel, omdat ik ook vertelde dat hij zich best goed laat sluiten en nooit in verzet komt. Hier moest ik ook meteen voor oppassen, doordat hij altijd zo vreselijk zijn best voor je wil doen, kan je m makkelijk overvragen.
Ik kreeg een soort kruiden mee, Sydney is een metaal paard en dit waren dus metaalkruiden... Hij at ze bij thuiskomst meteen al niet, dus begint lekker
Ook had ik druppels voor zijn rug en nog een soort druppels die ik morgen moet ophalen. Ze hoopte dat door die druppels die darm over ging en daar zijn mondhoeken ook beter werden.
Nu mag ik 3 dagen niet rijden, wel stappen en longeren aan het halster. Komt mooi uit want morgen moet ik naar de zadelmaker, vrijdag komt de tandarts en maandag de hoefsmid (ooo wat gaat Sydney me haten na deze week
)Volgende week ga ik dus rustig aan weer rijden en zien we wel hoe het gaat. In zijn rug zou ik iig verschil moeten merken.
Ben zeeer benieuwd!!