Met Sydney bij Mariette Kelfkens geweest!! (collega Steffi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met Sydney bij Mariette Kelfkens geweest!! (collega Steffi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:44

Nou vandaag was het zo ver, om half 3 moest ik bij Mariette Kelfkens zijn. ( http://www.holistischdierenarts.nl )

Mijn klachten waren dat Sydney iets scheef is en dat merk ik vooral in de zijgangen. Met mijn instructrice ben ik nu al 2 jaar bezig en het rechtrichten blijft moeilijk en vooral in de zijgangen blijft hij scheef, buigt moeilijk en kantelt makkelijk. Vandaar dat ik eens wou checken of het misschien ergens door komt.

Toen ik er was moest ik eerst ff heen en weer stappen en draven, daar zag ze al in dat hij de linkerbil iets vaster hield dan de rechter. Daarna gingen ze met een lecherantenne bij hem langs. Ook ging ze met dat ding bij potjes langs en dan reageerde die daarop, die antenne. Toen moest ik die potjes op Sydney zijn rug houden (boven zijn bekken) en ging ze er weer met dat ding langs. Uit die potjes (soort buisjes eigenlijk met iets erin) kon ze opmaken dat hij een toktische darm had en zijn rug was een probleem. Toen ging ze verder op onderzoek. Er kwam uit dat zijn bekken scheef stond en het SI gewricht was ook scheef. Hierdoor was het logisch dat hij moeilijk kon sluiten en buigen.

Nou verder voor mij allemaal moeilijk te verklaren, maar aan die antenne kon ze dus zien dat het zijn darm en rug was. Daarna ging ze accupunctuur doen rond zijn bekken en voor zijn darmen. Toen ze met die darmen bezig was hoorde je ineens die darmen rommelen, dus er gebeurde wel iets. Zijn bekken deed ze om die alvast wat losser te maken zodat ze die later beter kon mobiliseren en manipuleren.

Daarna ging ze langs zijn hele ruggengraat (bij iedere wervel waar die antenne reageerde) zalf smeren, dat was een soort accupunctuur zalf. Toen ging ze vanaf zijn bekken naar voren tot aan zijn laatste nekwervel al die wervels bij langs en duwde ze ze weer goed, mobiliseren. Toen ze er daarna weer met die antenne langsging zag ik m idd niet meer bewegen, heel apart dus. Ook reageerde Sydney op dat geduw, dus ze deed echt iets.

Daarna ging ze het voer doormeten met dat ding voor die darm. Nou ik voer alleen basisbrok en hij krijgt goed hooi en gras van eigen land, dus daar kon ze niks aan vinden. Vraag blijft dus nu nog hoe hij aan die toxische darm komt....

Ook heeft Sydney altijd hele droge mondhoeken en likt daar vaak met zijn tong op een rare manier aan langs (jeukt waarschijnlijk), ze dacht dat dit allemaal door die darm kwam.

Ook vond ze Sydney een echte bikkel, omdat ik ook vertelde dat hij zich best goed laat sluiten en nooit in verzet komt. Hier moest ik ook meteen voor oppassen, doordat hij altijd zo vreselijk zijn best voor je wil doen, kan je m makkelijk overvragen.

Ik kreeg een soort kruiden mee, Sydney is een metaal paard en dit waren dus metaalkruiden... Hij at ze bij thuiskomst meteen al niet, dus begint lekker
Ook had ik druppels voor zijn rug en nog een soort druppels die ik morgen moet ophalen. Ze hoopte dat door die druppels die darm over ging en daar zijn mondhoeken ook beter werden.

Nu mag ik 3 dagen niet rijden, wel stappen en longeren aan het halster. Komt mooi uit want morgen moet ik naar de zadelmaker, vrijdag komt de tandarts en maandag de hoefsmid (ooo wat gaat Sydney me haten na deze week )
Volgende week ga ik dus rustig aan weer rijden en zien we wel hoe het gaat. In zijn rug zou ik iig verschil moeten merken.

Ben zeeer benieuwd!!
Laatst bijgewerkt door Belker op 21-09-05 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel op verzoek TS gewijzigd.

Anoniem

Re: Vandaag met Sydney bij Mariette Kelfkens (hol.da) gewees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:20

Zit er nog is ff over na te denken, over die toxische darm die eruit kwam. Sydney eet erg veel eikels, voor de stal loopt ie er echt naar te zoeken... Zou dit ermee te maken kunnen hebben?? Heb de vraag al voorgelegd aan Mariette, maar ben benieuwd wat jullie denken...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:53

Goed verslag Yvonne, je hebt goed opgelet!

Heb je ook gevraagd hoe die antenne werkte?Dan wordt een en ander duidelijker

Hier http://home.hetnet.nl/~sdb1999/Equiral.htm voor de duidelijkheid nog een beschrijving van het metaalpaard, herken je daar iets in van Sydney?

En hoe vreemd het ook overkomt, er gebeurd wel degelijk iets, het is alleen voor velen een nog niet ontdekt gebied.
Blijf em goed observeren vanuit je gevoel en kijk wat er veranderd.

Over eikels is toch algemeen bekend dat paarden die wel lekker vinden..en helaas ook niet gezond bij regelmatige inname..

Maak zijn hapje maar extra lekker dan neemt ie de kruiden en druppels wel in.
Succes!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:58

Zij heeft ook een merrie van ons behandeld. Ik moet zeggen alleen maar lof. De da kon niets vinden toch vonden wij haar niet rad, maar onder de man was ze wel rad. Ook een bikkel dus.

Wat jij verteld komt me erg bekend voor. Hopelijk helpt het voor jou paard net zo goed als voor die van ons... Ben dan ook erg benieuwd of je dingen gaat merken, die veranderen de komende dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 06:24

Dat metaal kom ik echt wel tegen, maar ook het vuur. Bij metaal staat ongeintereseerd, maar dat is niet zo, de rest van het metaal klopt wel, het harde werken en doen wat je van m vraagt. Het vuur was zijn 2e zeg maar en daar komt het "speelse gezelligheidsdier" vandaan. Wat ze vertelde klopt dus wel, erg leuk dus!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:18

Leuk dat er ook een vuurelement in Sydney zit.. verklaard ook waarom ie is zoals ie is...

Een vuurpaard wil niets missen van wat er om haar heen gebeurt en heeft daardoor wel eens concentratiemoeilijkheden. Soms leidt dat tot schrikkerig of nerveus gedrag.

Tip:voor meer 'hits' titel aanpassen in bijv;Met Sydney naar Mariette geweest (collega Steffi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:44

Ja ik dacht dat hol. da snapt men wel...

Vandaag gestapt met Sydney, ff met de fiets, hij was wel heeel erg jolig! Daarna weer in het land gelaten en daar is ie 5 minuten helemaal uit zijn pan gegaan alsof ie al 100 jaar niet buiten was geweest!! Zelfs de buuf kwam kijken of alles goed was...

Gerrie

Re: Met Sydney bij Mariette Kelfkens geweest!! (collega Stef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:50

Wat heb je tegen de buurvrouw gezegd?

Euh... hij is gisteren door de DA behandeld

Met de fiets stappen met je paard hoe doe je dat

Hoe dan ook leuk dat ie zich zo 'los' voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 06:23

Ja heb dr gewoon verteld wat precies enzo. En fietsen, gewoon op de fiets ernaast aanhet touw, zo kan die wat harder doorstappen zonder dat ie voor mij uitwalst. Gaat heel goed, gewoon zorgen dat r een goeie rem op zit, op het paard

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:42

Mooi dat 't goedging!!

beter toch..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:33

Hoe is het nu met em na DA, zadelmaker en gebitsverzorger?

Is weer helemaal als 'nieuw' ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:36

Morgen ga ik er weer op.... Wou m vandaag longeren, maar de hoefsmid kwam eerder dus niet aan toe gekomen. En na het beslaan loopt ie altijd ff wat minder. Tandarts was ook geweest, zaten ook nog eens flinke haken op en het zadel haal ik morgen ook weer op, die was ook weer nodig, laatste x nie goed gedaan door van triest (nou ja, die jongen). Het moet dus vanaf nu allemaal weer goed gaan haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:40

Nou toe maar ook nog de hoefsmid erbij

Dit is wel een heftige week voor em geweest!

Veel plezier met je gerenoveerde paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 06:33

Jaa en voor mij! Me portomonee is leeg...