Eenmaal binnen ben ik begonnen met borstelen en heb ik haar het hoofdstel met haar nieuwe bit omgedaan. Ze accepteerde het direct, dus dat zat wel goed.

En toen moest het gebeuren.. de longe vast gemaakt en de stal uitgelopen met een zweepje bij de hand om haar evt. een tik te kunnen geven als ze vervelend zou zijn (zoals gebruikelijk). Maar nee hoor, het zweepje is niet nodig geweest.. Eenmaal in de bak liep ze meteen fatsoenlijke voltes... slechts één keer is het haar gelukt om haarzelf om te draaien en slechts één keer schrok ze van een idioot lang tuterende auto die voorbij kwam. Verder was ze echt lekker losjes.. ze gebruikt haar rug nog niet echt, maar het begint te komen.. de laatste tien minuten liep ze regelmatig met haar neus over de grond. Dus dat is een zeer goed teken. Stappen aan de longe wil ze niet echt.. als iemand tips en adviezen heeft.. ik hoor het graag. meestal begint ze na een half rondje weer te draven of te galopperen.
Tja, toen weer naar de stal, dus.. weer een zweepje in mijn andere hand... en nee hoor, ik heb het helemaal niet nodig gehad. Echt het was zo'n verschrikkelijke schat! Volgens mij deugt ze niet helemaal.. want dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt. Ze kon wel zijn bekeerd. Nou maar hopen dat dit zo blijft. Wel blijf ik op mijn hoede.. want tja... je weet maar nooit.
Ik ben in ieder geval weer helemaal happy... !