Hoe kan ik mijn ouders overhalen ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Poppetjes_

Hoe kan ik mijn ouders overhalen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 13:22

hooi hooi...

ik heb een vraagje aan de kinderen die een paard of pony hebben:
Hoe hebben jullie je ouders overgehaald dat je een eigen pony/paard mocht?

deze vraag stel ik, omdat ik al heel me leven zowat zit te zeuren om een paard/pony, en het dus niet mag, maar we hebben er wel genoeg geld voor, en ik ook genoeg tijd. (!!) Steeds als ik erover begin krijg ik: ''begin je nou alweer ?? ik heb je toch gezegd dat je geen paard krijgt ??''

HELP alsjeblieft...ik wil ZO graag een eigen paard...

Supper_Amy

Re: Hoe kan ik mijn ouders overhalen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:41

Ik hoefde niet echt te zeuren, ik kreeg het zo maar mijn zusjes zijn dan ook paardengek.

Ik weet niet of je een verzorgpony hebt ? maar ga daar elke dag heen!
Laat merken dat je het aankunt en genoeg verantwoordelijkheid hebt.
Een eigenpaard vereist veel verantwoordelijk!
Bied evt. aan om zelf ook nog wat mee te betalen, ik denk niet dat je ouders blij zijn om alle kosten te betalen. Dus dat jijb v. nieuwe spullen betaalt

Ik weet precies hoe bokt hierop reageert, maar je mag mij toevoegen op MSN: supper_mij@hotmail.com

Overleg het goed met je ouders en beweis dingen!
Je ouders hebben een reden waarom het niet mag, probeer daar achter te komen en er wat aan te doen

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:43

Ik hoefde ook niet te zeuren, ik kreeg het zo!
We leasden een pony op de manege, en toen was er een pony te koop van de club....ik was altijd degene die twijfelde omdat ik bang was dat ik te weinig tijd had, maar die pony van de manege mocht ik ook maar 2x ofzo rijden...en toen zeiden mijn ouders dat het wel kon.
dat meisje van die pony (die we gekocht hadden toen) liet me er altijd op en zo, en toen klikte het prima mocht ik hem hebben...was helemaal gelukkig hij bleef bij die mensen staan enzo....
mijn ouders waren ervan overtuigd dat ik het wel kon, was echt heel erg fijn!!!
*misschien omdat ze zelf af en toe ook op een paard gezeten hebben*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:46

Ik heb er nooit een gekregen.
Zou ook niet weten waarom je ouders je een pony zouden moeten geven. Zoek eerst maar eens een verzorgpony en bewijs maar eens dat je het echt wilt. Als je blijft zeuren blijven ze waarschijnlijk volhouden, en wordt je kans steeds kleiner.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:52

Ik heb vroeger ook oeverloos gezeurd om een eigen pony, maar mijn ouders hadden niet eens geld om rijlessen te betalen... Dus met dat in je achterhoofd... hoe reeël is het om te zeuren???

Een pony kost je toch zo'n €200 per maand en dat is toch een heleboel geld.

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:06

200??? Ik krijg misschien/waarschijnlijk binnenkort een pony en wij gaan hier toch wel van het driedubbele uit hoor... Ik woon dan wel in de randstad maar met 200 kom je niet zo ver denk ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:07

Ik onderhoud mijn paard van ongeveer 200 euro per maand ja
Gelukkig maar, anders had ik het niet kunnen betalen.
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar 200 euro is toch wel een minimum bedrag wat je kwijt bent ja

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:09

De eerste keer dat ik het vroeg zeiden mijn ouders als je een verzorgpony zoekt en bewijst dat je het aankan praten we verder.
De 2de keer dat i het vroeg had ik verzorgpony's en wisten mijn ouders dat ik het aankon met school enzo, en toen zeiden ze blijf nog maar een jaartje op paardrijden om nog wat te leren.
De 3de keer dat ik het vroeg, heb ik een pony gekregen (nouja gekregen, de helft zelf betaald)

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:15

wendytjeG schreef:
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar 200 euro is toch wel een minimum bedrag wat je kwijt bent ja

Damn dan zou ik zo'n beetje een paard kunnen onderhouden van alleen al m'n zak- + kleedgeld... Ok kom nog wel een beetje te kort. Betaal je daar alles van? Ook lessen, wedstrijden enzo? Dan staat je paard zeker niet volpension neem ik aan?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:16

jaahaa.. 200, maar dan heb je nog geen wormkuur, hoefsmid, al die entingen etc. een paardrijbroek die sneller slijt, al die spullen die steeds op zijn enzo.. !!
uhm.. ik bleef zo lang zeuren (vanaf mn 6e.. ) dat ik een pony wilde, dat mn ouders zeiden "op de 11e krijg je een pony" , in de hoop dat ik zou stoppen.. toen we naar een tuinen- iets gingen voor mn moeder, stonden er 2 Fell- ponys in een stand. mn ouders (die elkaar zelfs op de manege hebben ontmoet vroeger ) waren meteen verliefd. de meneer bij de stand raadde ons een fell- pony dag aan ong. een maand later.. we gingen er heen en er hing een advertentie over een 8- jarige Fell; Oscar... wij gingen kijken en hebben hem uiteindelijk gekocht.. ik was toen 9 jaar!!

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:19

Mijn paardje kost dit per maand:
Stalling: 130,-
Voer: Zit bij stalling
Uitmesten + nieuw stal onderleg: Zit bij stalling
DA: ong. 6,- (komt in mijn extra potje )
Hoefsmid: Om de 8 weken: 30,-
Wormenkuur: 7,- tot 12,-
Verder koop ik nog wel is:
Nieuwe schabrakjes rond de 20,-
Halster: rond de 20,-
Zwepen Heel verschillend
Rijbroek: 20,- tot 30,-

Dus ik ben ongeveer 231,- per maand kwijt!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:20

Rachacha schreef:
wendytjeG schreef:

Damn dan zou ik zo'n beetje een paard kunnen onderhouden van alleen al m'n zak- + kleedgeld... Ok kom nog wel een beetje te kort. Betaal je daar alles van? Ook lessen, wedstrijden enzo? Dan staat je paard zeker niet volpension neem ik aan?

Ik rijd geen wedstrijden. Ik sta inderdaad niet volpension

Mijn stal kost 90 euro per maand. Daarbij komt strooisel, hooi, brok etc.
Te samen met wormenkuren en wat spulletjes die je toch wel koopt zit ik op ongeveer 200 euro per maand ja.

Lessen kun je heel duur maken (dure lesgever en priveles) maar ook clublessen zijn prima. Wedstrijden rijden is inderdaad een heel dure grap.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:21

Mijn paard kostte met lessen en concoursen erbij gemiddeld zo'n 500 Euro in de maand (de stal zit al rond de 300 Euro VP). Geen wonder dat mijn ouders er niet aan wilden beginnen toen ik nog thuis woonde

FriezuhLover wat is de reden dat je van je ouders geen paard krijgt? Als je dat weet kun je er misschien iets mee doen. Maar ik kan goed begrijpen dat ouders het geld er niet voor over hebben want het is toch en flinke smak geld waar maar een iemand uit het gezin iets aan heeft. Je hebt nu nog genoeg tijd maar straks is dat misschien niet meer (als je studeert of gaat werken).

Maar intussen kun je wel wat sparen en als je op jezelf woont een paard kopen en nu ondertussen voor andere mensen rijden. Het is best relaxed om het plezier van het paard te hebben en er niks aan kwijt te zijn

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:38

uhm HEEEEL LANG zeuren! En ik had een verzorgpaard voor ik een eigen paard kreeg.
En het scheelde dat we m toen op de manege konden zetten voor 1200 gulden per jaar voor de stal en ongeveer 125 gulden voor hooi/stro en voer. verder kwam er dan nog een nieuw zadel en hoofdstel bij, 1 sjabrak en peesbeschermers. Meer hadden we in t begin niet. Moet je nu eens zien wat er allemaal ligt. Nu hebben we de paarden thuis en dat scheelt wel iets in kosten maar niet heel erg veel.
Anders moet je echt gaan zoeken naar een bijrijdpaard ofzoiets, heb je zelf niet de lasten maar wel de lusten!!!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:44

Ik heb eerst jaren zitten zeuren om een pony en natuurlijk kreeg ik die niet.
Toen ben ik er zelf voor gaan sparen en toen bleek dat mijn wedstrijd merrie(van de club) drachtig was van mij andere wedstrijd pony(ook v/d club toen nog hengst nu ruin) heb ik tegen m´n moeder gezegt dat ik ga sparen voor het veulen van die, want zeg nou zelf wat is er nou mooier dan een veulen van je 2 lievelings pony´s .

dus toen de tijd vorderde af en toe gezegt van nou ik meen het echt hoor ik ga hem kopen.
mijn ouders hebben toen altijd geroepen: prima meisje doe dat maar alle kosten zijn voor jouw.

dus nou was het veulentje geboren en ik was helemaal verliefd het is zo´n schatje en ik had het geld voor elkaar en toen hij 5 maanden werd heb ik hem gekocht en toen hebben m´n ouders besloten dat ik 25 per maand moet betale en de rest doen hun mooi geregeld dus hea en ik heb niet eens echt hoeven zeuren erom.

gewoon zorgen dat je hem zelf kan betalen en dan verder overleggen met je ouders.

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:45

Charlotted schreef:
uhm HEEEEL LANG zeuren!

JUist niet! Dan heb je kans dat het niet mag, en worden je ouders gek van je! Niet al te vaak vragen ong. 1 keer per 2 maand

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:59

Supper_Amy schreef:
Charlotted schreef:
uhm HEEEEL LANG zeuren!

JUist niet! Dan heb je kans dat het niet mag, en worden je ouders gek van je! Niet al te vaak vragen ong. 1 keer per 2 maand

vind ik ook nog best veel, probeer gewoon in overleg te gaan wat hun van je verwachten om een pony te krijgen/kopen.
hielp bij mij heel goed ik wist waar ik aantoe was en zolang je dat weet heeft het toch geen zin om te zeuren dus is het voor je ouders ook aangenamer.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:06

Ik heb ook altijd gezeurd om een pony bij mijn ouders... Heb hem nooit gekregen Ik had wel altijd verzorgpony's en was elk vrij minuutje dat ik had op de manege te vinden.

Toen ik 20 jaar was, heb ik mijn eerste eigen pony zelf gekocht (een fjordenveulentje). Dolgelukkig was ik. Ik betaalde hem van mijn studiefinanciering (en leefde verder heel erg zuinig).

Nu ben ik 34 (slik...) en pas nu zeggen mijn ouders me dat ze er best spijt van hebben dat ze vroeger nooit een pony voor mij gekocht hadden. Ze durfden het toen niet aan, omdat ik niet eens zelf voor mijn konijn kon zorgen (mijn moeder moest altijd het hok schoon maken). Daar hebben ze wel een beetje gelijk in...

Al met al ben ik best trots dat ik het later allemaal zelf heb moeten en kunnen bekostigen. Een pony krijgen van je ouders is niet zomaar iets.

Succes met het overtuigen van je ouders, maar als je echt een pony wil, dan komt dat zeker later wel, als je je eigen geld verdient!!!!

Groetjes,
Anke

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:15

ik kreeg een pony omdat: mijn moeder vroeger de kop van mijn opa en oma heeft afgezeurd om een paard, en er nooit 1 heeft gekregen ze wilde mij geven wat ze zelf nooit had gehad best handig eigenlijk (mijn vader is er minder blij mee hij vind dat we (ja mijn moeder rijd ook op dant ) te veel bij de paarden zijn )

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:27

Ik moet wel eerlijk zeggen: Ik heb vet geluk met Troy en me zusjes en me moeder + vader. Iedereen in ons gezin is zowat paardengek!

Ik rijd concour op Troy, voor me zusjes is dat nog niet echt geschikt, ze kunnen hem soms niet echt supper houden dus.

Het concour hangt ook een prijskaartje aan!

Schrijf alle kosten op en geef die aan je ouders.

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:41

Hallo,

Ik denk dat je even moet nadenken, misschien is de reden het geld?
Een paard kost veel geld, als je je paard niet bij huis kunt houden moet je waarschijnlijk maandelijks pensiongeld betalen en dat is niet goedkoop!

Ik heb mijn eigen paard gekregen doordat ik ook heel vaak naar de verzorgpaarden ging (die ik toen nog had) en op een gegeven mocht ik zelf een paard ) Mistralle dusss...haha

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:55

Nou, 3 jaar geleden had ik ook nooooit van mijn leven gedacht dat ik ooit een eigen paard zou krijgen!
Ik ging vaak mee naar pony's van vriendinnen, maar iedere keer als er zo een schatje verkocht moest worden, en wij mijn ouders de oren van het hoofd zeurden, mochten we geen paard...
ze hadden ook wel een beeeetje gelijk, want we waren ook iets te klein en onervaren, maar daarna (toen ik 14 was) werd er een haflinger gratis aangeboden aan ons, die we al langer kenden.
hij had een gebrek, maar niets ergs, je kon er nog goed recreatief mee rijden. toch zeiden mijn ouders nee....
nog geen jaar later bood iemand anders me ook een paard aan (welliswaar weer met een gebrek, maar dit betekent wel dat ze ons als goede baasjes zagen), maar nog steeds mocht het niet..
vanaf toen heb ik de hoop echt voorgoed opgegeven en ben me alleen op mijn verzorgwelsh en -fries gaan richten.
tot ze allebei te koop zouden worden gezet...
ik heb overal in huis briefjes neer gelegd met Aise zijn naam erop en foto's (zodat ze er echt niet omheen konden, maar ik toch niet zat te zeuren) en aan kennissen verteld, die weer enthousiast tegen mijn ouders zaten: dat is toch leeeeuk een eigen paard.
nou en toen zijn ze toch na gaan denken.
we waren nu wel oud genoeg... we zijn met 3 zusjes thuis, dus als er iemand niet kan zijn er altijd nog wel 2 die wel kunnen.. het gaat allemaal heel goed op school.. we doen overal erg ons best voor.. we zijn heel serieus... konden goed genoeg rijden.. kenden Aise vanaf dat hij klein was.. en bovendien: we konden het betalen.
probleem was nog: wat doen we met hem in de weekeinden (want wij zijn ieder weekeind in Zeeland) maar toen we ook nog eens een pensionstal bij ons aan de overkant hadden gevonden waar ze overal voor zorgen, dus waar je bij wijze van spreken een aantal weken niet hoeft te komen en je paard staat er nog keurig bij.
dus ideaal
en toen, na overleg met de eigenaren werd hij echt van ons!

dus wat ik hier mee wil zeggen, geef nooit op!
ik had ook geen hoop meer, en had me daar bij neergelegd, maar als de gelegenheid zich voordoet, en puntje bij paaltje komt, kan alles nog eens anders lopen dan je dacht...

succes!

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:59

Ik heb me ook helemaal te pletter gezeur maar nooit gekregen. Het ergste is nog dat het een paar keer echt bijijijna lukte maar op stomme dingen stuk liep.

De achtergrond bij ons was natuurlijk ook de centen, laten we eerlijk wezen.
Afijn, vele verzorgponies en paarden verder kan ik het zelf betalen.

Wij, mijn zusje (Zucchero) en ik zijn natuurlijk enrom gefrustreerd geraakt in die tijd , dus nu overdrijven we het een beetje: We hebben er samen 8 in alle leeftijden. Welsh ponies en KWPNers. Tja, dan weet je waar je voor werkt heh.

Ik kan het je ouders in ieder geval niet kwalijk nemen dat je niet maarzo een paard of pony krijgt.
Ach, je tijd komt nog wel...

Wat ik grappig/opvallend vind is dat wij vroeger moesten vechten (bijna) om verzorgponies en paarden en nu zijn er geen bijrijders te vinden. Zitten zeker met een zak chips op de dikke kont voor de tv of achter de computer de hele dag....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:00

VMR -> JVMR

Ellen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:04

Ik heb ook nooit een pony/paard gekregen, heb ook flink zitten zeuren maar het heeft nooit geholpen. Dan maar opzoek naar een verzorgpony, en na 10 jaar heb ik die verzorgpony maar eens gekocht.....kan het nu gelukkig zelf betalen..