Tja, zoals bekend bij vele zit ik op dit moment midden in de verhuizing en krijg ik met de komende boktrit de sleutel van mijn nieuwe woning.
Afgelopen zaterdag ben ik samen met René (mijn vriend) en Dees (ook van bokt) naar de rommelmarkt in Eelde geweest om de overblijfselen van mijn uitgemeste zolder aan te bieden. Nou, ik kan jullie mededelen... er zijn veel spullen de deur uit gegaan. Ik had twee kamers van 2 x 3 meter helemaal VOL staan met spullen en vrijwel alles is weg. Een geslaagde maar vermoeiende dag dus.
Zoals het nu staat krijg ik volgende week waarschijnlijk de sleutel van mijn nieuwe huissie.

Tja, en dan heb ik de Friese merrie Maaike ook nog. Maaike wordt op dit moment beleerd onder het zadel en voor de kar. Onder het zadel gaat geloof ik wel aardig goed, al is ze nog wel zo groen als gras en kent ze nog helemaal niets, maar dat komt allemaal nog wel. Voor de kar is een ander verhaal. Waarschijnlijk wordt dit een groter probleem, aangezien ze steeds uitbreekt. En tja, dat kan je natuurlijk niet gebruiken.
Vandaar dat de eigenaresse van Maaike afgelopen weekend een Fell pony heeft gekocht die ze voor de kar wil gaan gebruiken. Het is een 13 jarige ruin, welke altijd gediend heeft als goedgekeurde dekhengst, maar doordat hij eens een trap in zijn ballen kreeg van een ander paard, moest hij worden gecastreerd.
En tot slot kreeg ik ook nog een 9 jarige KWPN merrie (M-dressuur) en een 3 jarige appaloosa hengst (beide van 1 eigenaar) aangeboden om te rijden voor ongeveer 3 dagen in de week + evt. wedstrijden, maar of dit wat wordt weet ik niet echt, aangezien ik aan Propala en Maaike al mijn handen vol heb...
Ik heb het nu dus al ontzettend druk en krijg het naar mijn idee nog veel drukker