Steffi van der laarse is vandaag bij mijn pony geweest!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rowy

Steffi van der laarse is vandaag bij mijn pony geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 18:25

Heej,

Zoals de titel al zegt is steffi v.d. Laarse vandaag bij Rowy geweest. Steffi is dierenarts/chiropracter/acupuncturist. Ik was al een tijdje met Rowy aan het modderen, ze was heel moeilijk naar beneden te rijden en te houden, was scheef, knarsetande, mond open linksom enz. Ze is 2 maanden gereden door een vriendin van mij die nu Z1 rijd met haar paard. Daar heb ik heel veel aan gehad, ze is nu veeeel losser, makkelijker nageeflijk te rijden, ontspannender enz. Maar ze was nog steeds scheef en ze deed nog steeds haar mond open bij het rijden. Via Renske20 ben ik bij Steffi terecht gekomen en die is vandaag geweest. Ze is heel aardig, legt alles goed uit en ik vond het ook nog eens superinteressant! Eerst heeft ze haar van top tot teen bekeken, buigproeven gedaan enzo. Daarna ging ze op een piepschuimen blok naast rowy staan. Rowy kreeg 2 acupunctuurnaaldjes naast haar ruggegraad en steffi heeft haar rug gekraakt/losgemaakt. Vond ik by the way maar eng om te zien/horen, dat gekraak haha. Daarna haar hals/nek losgemaakt en haar voorbenen. Ze heeft ook nog gekeken of mijn zadel goed lag. Het moest een stukje naar achter, maar verder lag het perfect. Al met al is ze zo'n uur bezig geweest. Echt heel fijn ze neemt echt de tijd. Ze was ook vol lof over rowy, die zich ook echt voorbeeldig gedroeg hihi. Ze mag nu 2 dagen alleen stappen en dan mag ik weer gaan rijden, ik ben benieuwt hoe ze voelt. Ze moet waarschijnlijk over een paar weken nog eens behandeld worden, en als het goed is zijn de problemen stukken minder al dan niet over.

Chrisssy

Re: Steffi van der laarse is vandaag bij mijn pony geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:05

Dat is goed nieuws zeg! Ik hoop dat dit de oplossing is geweest voor die problemen. Een vriendin van mij en haar paard hadden precies dezelfde problemen als die jij beschrijft en ook daar is steffi aan te pas gekomen!

Duimen dat het resultaat goed is!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:11

hey! super zeg dat Steffi wat voor Rowy kon doen ben ook heel benieuwd hoe het strax met rijden gaat!
en het is idd altijd super interessant om te zien hoe Steffi aan het werk is en nouja zonder haar had Q nu in de frikandellen gezeten dus ja je weet hoe ik over steffi denk;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:19

waar zit steffie??
En wat zijn de kosten ong??
Zou je ook eventueel om de kosten enigzins de onderdrukken naar haar kunnen gaan?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:32

Wij gaan dinsdag met ons paard naar haar toe. Ze zit in Soest en als je bij haar komt is het 100 euro. Wel heeft ze het erg druk. Ze kon niet bij ons op stal komen omdat ze het te druk heeft voor nieuwe klanten, maar we konden wel naar haar toe komen.

Fijn dat het bij jou paard heeft geholpen, ik ben heel benieuwd wat ze bij mijn paard allemaal gaat doen...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:58

Als ik denk aan de verhalen van Renske, dan moet Steffi wel top zijn! Nu hopen dat het bij Rowy ook goed heeft geholpen en het weer helemaal goed met haar komt!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:09

jaa vandaag wedstrijd gehad met Q, en t ging zooo supergoed!
en zonder steffi was dat echt niet gelukt!

ben benieuwd hoe rowy strax met het rijden is!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:19

Verplaatst, van MD naar VvdD

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:13

Heej, dankjewel voor de reacties! Ik ben ook superbenieuwt hoe ze het doet maandag als ik weer aan de gang mag. Steffi had trouwens tegen mij gezegt dat ik Rowy beter niet met slof kon bijzetten aan de longe, maar een pessoateugel moest gaan gebruiken. Die heb ik niet, dus als iemand die heeft liggen en er nix mee doet dan hoor ik het graag. @Renske: Hoe had je gereden vandaag? Had je hem in het Z gestart of M2? Keigoed dat het met Q zo goed gaat.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 12:00

ik heb wel een pessoa hier liggen, neem hem vd week wel een keer mee kan je kijken of je hem fijn vind, en misschien dat ik m wel verkoop, Q mag niet echt gelongeerd worden, maar wisje volgend jaar wel dus nouja k weet niet
ik mag nml nog niet werken deze week, ja 3x een avondje, pas als ik bij het zh ben geweest willen ze me meer inplannen dus di en wo heb ik tijd zat om langs te komen
had trouwens L1 en L2 gereden, moet rustig aan weer beginnen he want bij A afwenden hadden we al moeite mee, door al dat boscrossen viel dat tegen met zo'n lang groot paard haha
gaan nu opbouwen en iedere keer een klasse hoger proberen

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 20:10

Das helemaal super als je dat wil doen! Ik ben dinsdag de hele dag op de manege (misschien min een uurtje dak les heb maar da hoor ik nog) en woensdag morgen ben ik dr ook. Mja dat had je trouwens wel gezegt dat je eerst L ging starten, ik was iets te enthousiast hihi. Morgen moest je naar het ziekenhuis of niet? Hopen dat ze dr iets aan kunnen doen. Laat maar ff wat weten.