Wie ken wat manege's in Delft (delftse hout)?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ktje

Wie ken wat manege's in Delft (delftse hout)?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 18:49

Hallo, wie weet iets over de manege in de delftse hout?
Ik ben op zoek naar een nieuwe manege om te rijden. Misschien heeft iemand nog andere tips?

Twinklebel

Re: Wie ken wat manege's in Delft (delftse hout)?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:36

Ik heb zelf altijd met veel plezier bij Chardon in Den Hoorn gereden, maar ik zie dat je daar al gereden hebt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:04

Misschien Molenkamp in Nootdorp, dat ligt tegen Delftse hout aan

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:57

Je kan eens bij stal smit in Delfgauw gaan kijken. Ik ken ze ook alleen maar van naam hoor, geen idee of het daar leuk is. Moet het echt in Delft zijn. Manege lansbergen in bergschenhoek is ook erg gezellig

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 10:40

Ik heb niet heel erg zin om ver weg te gaan zitten met de manege. Ik wil namelijk misschien samen met een vriendin ergens gaan rijden en zij heeft geen auto, dus dan moet het wel een beetje te bereiken zijn.
Chardon heb ik inderdaad al gereden.....ik vond daar het niveau van de lessen erg laag, vooral die van Len, waar ik zelf jaren heb gereden tot ik beter wist. Teun geeft wel goed les.

Manege molenkamp vertel er eens wat meer over, qua niveau van lessen, kosten ed.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:47

hoi ktje
waarom wil je weg bij berenstein?

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:49

hoi laat maar heb net je berichtje gelezen

Laska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:34

Hoi!,

Er zit in delfgauw een mevrouw die les geeft op haar spaanse paarden, dus dan kan je bijv ook de spaanse pas in de les doen!! Lijkt je dat misschien wat?

groetjes Arlet

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:44

Manege Molenkamp is wel goed vind ik, maakt inderdaad ook buitenritten in de Delftse Hout volgens mij. Bij Manege Smit rij ik zelf, vind de lessen erg goed (privéles in ieder geval, de groepslessen zijn minder) maar daar kan je met manege paarden niet buitenrijden geloof ik. Tenzij je zelf je paard daar stalt, dan zit je erg in de buurt van de Delftse Hout. Je hebt ook nog de Ruiterclub in Pijnacker maar die raad ik zeeer af.

joline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:54

Er is geen manege die tegen het delftse hout aan ligt. De ruiterclub ligt vlakbij de dobbeplas en die raad ik zeer aan!! Soms gaan zij ook wel eens een buitenritje in het delftse hout maken..
Je hebt wel wat recreatie stallen rondom het delftse hout liggen maar daar worden geen lessen gegeven of buitenritten georganiseerd..

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:55

Rachacha schreef:
Manege Molenkamp is wel goed vind ik, maakt inderdaad ook buitenritten in de Delftse Hout volgens mij. Bij Manege Smit rij ik zelf, vind de lessen erg goed (privéles in ieder geval, de groepslessen zijn minder) maar daar kan je met manege paarden niet buitenrijden geloof ik. Tenzij je zelf je paard daar stalt, dan zit je erg in de buurt van de Delftse Hout. Je hebt ook nog de Ruiterclub in Pijnacker maar die raad ik zeeer af.

nou dan kom ik even, ben een flink aantal keer bij manege smit geweest en die paarden zien er werkelijk niet uit (sorry dat ik het zeg maar dat vind ik nou eenmaal.) geen weidegang en die hoeven...
maar dat is mijn mening. Ik heb wel een jaar of 5/6 bij ruiterclub pijnacker gereden en kom er nu nog zeer regelmatig... Ik raad het juist aan! het is de enige manege waar ik het ooit langer dan 2 jaar uitgehouden heb.... Ik zou daar als ik jou was zeker wel even langs gaan en lekker zelf je mening vormen

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:13

Ididit schreef:
Rachacha schreef:

nou dan kom ik even, ben een flink aantal keer bij manege smit geweest en die paarden zien er werkelijk niet uit (sorry dat ik het zeg maar dat vind ik nou eenmaal.) geen weidegang en die hoeven...
maar dat is mijn mening. Ik heb wel een jaar of 5/6 bij ruiterclub pijnacker gereden en kom er nu nog zeer regelmatig... Ik raad het juist aan! het is de enige manege waar ik het ooit langer dan 2 jaar uitgehouden heb.... Ik zou daar als ik jou was zeker wel even langs gaan en lekker zelf je mening vormen

Nee die bij RCP staan er lekker bij altijd even gezond ook... :kuch:nooitringwormofzoommaareenswattenoemen:kuch: Nou ja, ze staan tenminste wel lekker dicht op elkaar in die stands. Mooi uitzicht ook, zo'n betonnen muur. Zeker in de herfst/winter als ze de wei niet in kunnen. Smit heeft inderdaad geen weide nee maar wel boxen van 3x4 meter en ze gaan elke dag de stapmolen en paddocks in. Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik gewoon Snap ook echt niet wat jij mis vind met de paarden bij manege Smit (toegegeven, ben er net geweest en de hoefsmid mag wel weer eens komen, maar vergeleken bij veel maneges...)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:45

Citaat:
Nee die bij RCP staan er lekker bij altijd even gezond ook... :kuch:nooitringwormofzoommaareenswattenoemen:kuch: Nou ja, ze staan tenminste wel lekker dicht op elkaar in die stands. Mooi uitzicht ook, zo'n betonnen muur. Zeker in de herfst/winter als ze de wei niet in kunnen. Smit heeft inderdaad geen weide nee maar wel boxen van 3x4 meter en ze gaan elke dag de stapmolen en paddocks in. Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik gewoon Snap ook echt niet wat jij mis vind met de paarden bij manege Smit (toegegeven, ben er net geweest en de hoefsmid mag wel weer eens komen, maar vergeleken bij veel maneges...)

Sorry hoor maar mijn eigen paard staat al bijna 2 jaar op de RCP en loop er zelf nu al ongeveer 10 jaar rond en we hebben de afgelopen 2 jaar 1 keer ringworm gehad om precies te zijn! en toevallig ook een keertje schimmel maar dat komt op de beste manege's en stallen voor!
En die stands, hier zijn gewoon de meningen over verdeelt, de mijne staat ook in een stand, en tuurlijk heb ik haar liever op box, maar ik vind het niet zielig hoor....

En ik heb stage gelopen bij smit en de manier waarop ze daar met de paarden omgaan, sorry maar dat kan naar mijn idee echt niet hoor! Heb jij wel een bij Carolien in de stal gestaan? waarom denk je dat ze zo overdreven schrikkerig is? heus niet omdat ze alleen maar geaait wordt hoor....en auke? denk je dat die zo vals is omdattie altijd lief wordt benadert? kom nou toch... die paarden worden 1 keer per eeuw ontwormt anders kost het te veel....hebben zadels op die niet passen en gaan 1 keer per jaar geloof ik naar de smit....
Nou op de rcp is dat wel anders!
hebben allemaal een goed passend zadeltje op en gaan netjes iedere 6 tot 8 weken naar de smit...

sorry voor mijn extreme reactie maar moest het gewoon even kwijt!

gr. Crista

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 15:20

Zouden jullie mij het adres van RCP en stal Smit kunnen geven, dan kan ik zelf mijn mening vormen.
De manege waar ik zelf 3,5 jaar gewerkt heb staan de manege paarden ook in stands. Dit hoeft geen probleem te zijn. Het belangrijkste is dat de paarden er genoeg uitkomen.
Ik heb enige ervaring met paarden, dus ik denk zelf wel een prima mening te kunnen vormen. Het belangrijkste vind ik dat de paarden goed verzorgd worden en dat de lessen een beetje niveau hebben, en dat er dus paarden zijn die dat ook hebben.
En ringworm en schimmel dat kan je inderdaad niet altijd voorkomen. Als er een nieuw paard op stal komt die er zelf niet vatbaar voor is, maar het wel bij zich heeft dan is het al gauw gebeurt. Dat soort dingen komen inderdaad op de beste stallen voor.
Owja en wat ik ook graag wil weten zijn de kosten van de lessen.

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:53

Crista schreef:
Sorry hoor maar mijn eigen paard staat al bijna 2 jaar op de RCP en loop er zelf nu al ongeveer 10 jaar rond en we hebben de afgelopen 2 jaar 1 keer ringworm gehad om precies te zijn! en toevallig ook een keertje schimmel maar dat komt op de beste manege's en stallen voor!
En die stands, hier zijn gewoon de meningen over verdeelt, de mijne staat ook in een stand, en tuurlijk heb ik haar liever op box, maar ik vind het niet zielig hoor....

En ik heb stage gelopen bij smit en de manier waarop ze daar met de paarden omgaan, sorry maar dat kan naar mijn idee echt niet hoor! Heb jij wel een bij Carolien in de stal gestaan? waarom denk je dat ze zo overdreven schrikkerig is? heus niet omdat ze alleen maar geaait wordt hoor....en auke? denk je dat die zo vals is omdattie altijd lief wordt benadert? kom nou toch... die paarden worden 1 keer per eeuw ontwormt anders kost het te veel....hebben zadels op die niet passen en gaan 1 keer per jaar geloof ik naar de smit....
Nou op de rcp is dat wel anders!
hebben allemaal een goed passend zadeltje op en gaan netjes iedere 6 tot 8 weken naar de smit...

sorry voor mijn extreme reactie maar moest het gewoon even kwijt!

gr. Crista

Geeft niet hoor, moest het zelf ook even kwijt Ik respecteer andermans mening Bwah ik kan RCP gewoon echt niet uitstaan... En wat was er ookalweer met surprise gebeurd? (niet cynisch bedoeld, ik weet het echt niet precies) *Ik heb dus gehoord* dat ie in prikkeldraad vast was komen te zitten, niet meer bereden kon worden en verkocht werd. Laat staan dat ze wisten dat Gipsy drachtig was. Maar meen je dit nou echt allemaal? Vind je serieus dat Smit meer op geld uit is dan RCP? Ik kan het echt niet geloven... En Auke is inderdaad niet de liefste van stal, maar vals zeker niet. Bij ons mag je tenminste de stal in, en hangen er geen bordjes met "Pas op, niet deze stand in komen!" of zoiets (heb ik een keer bij een manegepony van RCP zien hangen, weet niet meer bij wie). En ik heb een pony verzorgd die daar vandaan kwam, als ex-manegepony. Sonja, weet niet of je die nog kent. Benen zaten vol met mok. Enz, enz, enz.

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:57

Ktje schreef:
Zouden jullie mij het adres van RCP en stal Smit kunnen geven, dan kan ik zelf mijn mening vormen.
De manege waar ik zelf 3,5 jaar gewerkt heb staan de manege paarden ook in stands. Dit hoeft geen probleem te zijn. Het belangrijkste is dat de paarden er genoeg uitkomen.
Ik heb enige ervaring met paarden, dus ik denk zelf wel een prima mening te kunnen vormen. Het belangrijkste vind ik dat de paarden goed verzorgd worden en dat de lessen een beetje niveau hebben, en dat er dus paarden zijn die dat ook hebben.
En ringworm en schimmel dat kan je inderdaad niet altijd voorkomen. Als er een nieuw paard op stal komt die er zelf niet vatbaar voor is, maar het wel bij zich heeft dan is het al gauw gebeurt. Dat soort dingen komen inderdaad op de beste stallen voor.
Owja en wat ik ook graag wil weten zijn de kosten van de lessen.

Smit is zuideindseweg 25 in Delfgauw, site is www.stalsmit.nl . Ruiterclub Pijnacker weet ik het adres zo niet van, is ook een beetje lastig te bereiken met de auto (via de sportvelden in pijnacker als je die kent) maar de site is www.ruiterclub.nl . Op de site's staan ook de tarieven.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 16:50

Ik heb in ieder geval beide sites bekeken, maar ik had stiekem gehoopt dat de lessen bij stal smit wat goedkoper zouden zijn. Dat zijn ze in ieder geval wel bij RCP, maar ik weet echt nog niet wat ik ga doen.

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:18

Ga gewoon een keertje kijken bij beide en bepaal zelf wat je vind. Van alleen onze verhalen moet je niet afgaan, dan zou ik zelf bij geen van beiden gaan rijden als ik het zo gehoord had De Ruiterclub is ook geen onmenselijke manege ofzo, maar ik vind (ik herhaal: ik vind) dat je toch wel erg merkt dat het een 2 sterren manege is. Nu niet aannemen dat ik alle 2 sterren maneges bagger vind, maar ik weet niet hoe ik duidelijk kan uitleggen wat ik precies bedoel en heb daar nu ook even geen zin in

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:37

Ga bij allebei anders eens een proefles nemen. Weet niet of dat bij stal Smit kan, maar bij RCP in ieder geval wel (volgens mij ).

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:39

Ik heb je topic verplaatst naar MV.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:43

Vreemd dat niemand met manege Prinsenstad over de brug komt, zal wel niet goedkoop zijn, maar ligt toch ook bij Delft?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:04

Ligt inderdaad ook in Delft. Ik ben er een aantal jaar terug is geweest, sloeg stijl achterover van de tarieven en ben snel weer weggegaan. Was toen in guldens 32,50 voor een uur groepsles. Er wordt daar trouwens ook niet buiten gereden, alleen in de bak dus. De lessen schijnen wel goed te zijn

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:05

Ga zelf even kijken, je woont toch in Delft?

Maneges waar paarden in stands staan zouden ze direct moeten sluiten,we weten tegenwoordig toch beter?

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:29

Ik heb zelf op Prinsenstad gereden, een jaar of 3 terug. 's Zomers bij mooi weer wordt er in de megagrote buitenbak (met springtuin) gereden. Ik vond alleen de lesgroep soms te groot en altijd in een rijtje achter elkaar aan niet fijn, wel vond ik het sfeertje in de lessen altijd goed, bij alle instructeurs.
De manegepaarden en ponies staan echter allemaal in stands, en dat vind ik idd niet meer van deze tijd. De schuimrubber zadeldekjes staan een beetje armoedig maar zijn wel praktisch.
Ik heb er (angsthaas die ik ben) best aardig leren rijden, ze hebben ook altijd rekening gehouden met mijn angst, de prijzen liggen echter behoorlijk hoog, ga je wekelijks lessen kun je je bijna beter een eigen paard aanschaffen
Ik ben dan ook errug blij met mijn verzorghaf

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 11:32

Owja nog een vraagje, wordt er zowel bij stal smit als bij RCP in rijtjes gereden of vrij?