mijn instructrice irriteert me zo'n beetje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bubblicious

mijn instructrice irriteert me zo'n beetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 18:25

hoi ,
ik heb een beetje een probleem met mijn intructriese vind ik zelf,
1. in de zomer rijden we ALLEEN maar in het bos , behalve met slecht weer
2. Ze kletst veel onder de les met de mensen als we in de bak rijden
3. we hebben bijna NOOIT springles
4. Ik het bos doen we bijna niks anders dan stappen , af en toe een paar keer draven en 2 / 3 keer galoperen

ik wil nu ook op een andere dag gaan rijden met latere lesuren bijv;. van 5 uur tot 6 uur , dan is het wat donkerder .

mijn vraag is nu; zou ik naar een andere manege gaan ofniet ??
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-09-05 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo's in titel

Guuus

Re: mijn instructrise iriteert me zo'n beetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:28

uhm... Wat dacht je van het eens overleggen met de mensen met wie je les hebt en dan gezamelijk naar je instructrice stappen en haar daar op aanspreken? Dat lijkt me een betere/makkelijker oplossing dan meteen overstappen van les of manege

Nouja ik hoor/lees het wel

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:33

mag ik vragen welke manege dit is? komt me bekent voor namelijk (rij niet in een manege les maar op de manege zelf)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:59

Ik zou idd gewoon is op haar afstappen en je probleem voorleggen.
Dan denk ik dat ze daar wel wat aan kan veranderen, zeker als er meerdere zijn die dit hebben/vinden.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:02

MarrieLeen schreef:
Ik zou idd gewoon is op haar afstappen en je probleem voorleggen.
Dan denk ik dat ze daar wel wat aan kan veranderen, zeker als er meerdere zijn die dit hebben/vinden.

meen eens Praten open een hele wereld!

( Goh, wat kan ik toch wijze raad geven, nu moet ik zelf ook maar eens wat meer gaan praten )

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:39

Ik zou je probleem ook op de manege bespreken en kijken of er een oplossing voor is. Je bent op een manege voor de lol maar ook om wat te leren en als je niet echt vooruit gaat dan moet je daar wel wat van zeggen denk ik. Als de instructrice niet veel zinnigs zelg kan je naar de manegehouder gaan eventueel.

Succes ermee!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:46

Riant schreef:
Ik zou je probleem ook op de manege bespreken en kijken of er een oplossing voor is. Je bent op een manege voor de lol maar ook om wat te leren en als je niet echt vooruit gaat dan moet je daar wel wat van zeggen denk ik. Als de instructrice niet veel zinnigs zelg kan je naar de manegehouder gaan eventueel.

Succes ermee!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:30

Breitling schreef:
Riant schreef:

Succes ermee!

Amen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:33

Toch zie je het wel vaak hoor,

De lesgeef mensen geven dan naar mijn idee meer les voor het geld en niet om de lesklanten wat te leren. Ik bedoel wat is er nou makkelijker om geld te verdienen als op je gat op een paard lekker bosritjes maken?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:36

Is ook zo .. en op dagen dat ze wat minder zin hebben gaan ze rustig een uurtje het bos in ect.
Voor sommige mensen is dir ideaal zie zien paardrijden als een uurtje ontspanning en hoieven niet perse beter te worden. Echter ik vind dat voor de mensen die wel fanatiek zijn en echt wat willen leren er ook een goede les moet zijn en zo zou ik het ook brengen naar de manege.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:40

Ik vind dat je het moet cobineren. Ik geef zelf ook les alleen niet de groepslessen (ga ik binnen kort wel doen, kinderlesjes )

Af en toe is het best fijn om een bos ritje te maken, bij ons op de manege vinden ze het aan het begin van de zomer ook geweldig maar iederen week naar buiten gaan gaat vervelen en je leert geen zak dus vind dat je eigenlijk gewoon elke week moet trainen en dan niet rondjes laten rijden maar echt werken en dingen verbeteren (want dat zie je ook veel les geef mensen geven wel wat opdrachtjes en de ruiters rijden gewoon hun rondjes zonder dat er iets bij komt kijken)
En dan af en toe het bos in gaan zodat het rijden in het bos ook leuk blijft.

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 18:46

Ik rijnd op rijstal venhof

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:01

Ten eerste kan je natuurlijk altijd een keer een proefles nemen op een andere (of misschien wel meerdere) manege(s) om te kijken hoe het ergens anders is.

Betreft het alleen in het bos rijden; tja er zijn eenmaal maneges die zomers alleen het bos in gaan en daarom bekend staan. Je kan proberen er over te praten. Maar ik denk dat er ook weer mensen zijn die dit juist heerlijk vinden.
Overigens kan ik het goed begrijpen als je dressuurtechnisch iets verder wil komen, met alleen maar buitenritten lukt dat niet.

Dat kletsen met anderen is inderdaad heel irritant en daar zou ik ook wat van zeggen. Tenslotte betaal je om les (en dus aandacht ) te krijgen. Ze krijgt niet betaald om gezellig met anderen langs de kant te kleppen.

Bijna nooit springles komt wel vaker voor op maneges, want als de ene les gaat springen wil de volgende les (en die daarop en die daarop) ook springen. Daar komt bij dat het springen best wat meer vergt van de manegepaarden. Dus dit heb ik wel vaker gehoord.
Natuurlijk kan je hier wel over praten en misschien kunnen ze een speciale springles invoeren één keer in de zoveel tijd.

Ook bij het stappen, draven en galopperen in het bos zal er rekening met de paarden gehouden worden. Meestal lopen manegepaarden wel meer dan 1 of 2 uurtjes. Ik weet natuurlijk niet hoeveel uur die manegepaarden lopen en je zegt af en toe draven en 2/3 keer galopperen, hier kan ik geen mening over geven of dat veel/weinig is. Mede omdat je er niet bijzegt hoe lang dit dan is. Al is het altijd inschatten wat veel of weinig draven/galopperen is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 07:29

VMR -> MV

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:57

Breitling schreef:
Ik vind dat je het moet cobineren. Ik geef zelf ook les alleen niet de groepslessen (ga ik binnen kort wel doen, kinderlesjes )

Dat is echt zo retesaai die kinderlesjes! Dat zijn idd de lessen die je puur voor het geld geeft. De gevorderden en de oudere kinderen/volwassenen is wel leuk hoor, als ze een beetje willen maar die kleine kindjes en de beginners omg

MrICW

Re: mijn instructrice irriteert me zo'n beetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:11

het is een optie om met je instructrice te praten over dat je wat "serieuzer" wil rijden kan je misschien in overleg overgeplaatst worden naar een andere les.
als dit niet helpt of als je het moeilijk vind kan je de eigenaar nog altijd vragen of je in een andere les kan rijden.
mocht je hier nog geen voldoening aan hebben is het altijd nog mogelijk om naar een andere manege te gaan, maar het lijkt me onverstandig om overhaaste beslissingen te nemen.

sterkte ermee

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:35

Wij gingen in de zomer ook alleen maar naar buiten Op een gegeven moment waren we dat dus ook wel een keertje zat, dus de laatste les was eindelijk een dressuurles. Het kwam meer doordat we vaak dezelfde route reden dat we het een beetje zat waren. Helaas is er rond Raalte niet veel mooie omgeving om een uurtje in te kunnen rijden. Voor de paarden is het natuurlijk wel veel leuker om naar buiten te kunnen gaan als ze de rest van het jaar in de bak moeten lopen (al hebben we gelukkig ook een buitenbak, crosswei en een groot weiland)

xanjax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:50

Urielle schreef:
Breitling schreef:

Dat is echt zo retesaai die kinderlesjes! Dat zijn idd de lessen die je puur voor het geld geeft. De gevorderden en de oudere kinderen/volwassenen is wel leuk hoor, als ze een beetje willen maar die kleine kindjes en de beginners omg

Waarom is dat retesaai ? Je geeft toch les om een ander wat te leren en niet om jezelf ? Het is juist een uitdaging om anderen die nog niet kunnen rijden enthousiast te maken en goed te leren rijden. Bij lesgeven aan beginners ligt de basis voor goed leren paardrijden ! Als je het goed doet dan zie je beginners iedere week vooruit gaan en dat geeft toch net zo veel voldoening (misschien nog meer ) dan die goede ruiter die over 1.50 springt !!!

even on topic : Het lijkt mij idd het beste dat je eerst met je instructrice over je "probleem"praat. Wanneer je altijd maar wegloopt voor dit soort situaties, dan is het op andere maneges net zo ! Als je dan weer iets aan te merken hebt, dan blijf je veranderen van manege !! Als iedereen op een goede en nette manier mondiger wordt (dus niet achter ruggen om praat, maar het gewoon voorlegt aan de persoon) kan een manege groeien. Ze vinden het vast niet erg om opbouwende kritiek te krijgen, daar heeft de manege zelf juist heel veel aan !! Doen ze niets met jou mening, dan kun je altijd nog besluiten een andere manege te zoeken.

Kleiine_Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:03

op de manege waar ik rijdt doen we het altyd wel afwisselend in de zomer :
Bijv. dan gaan we de ene week buiten en de andere week lekker in de waterbak ( heb je die o0k op de manege waar je rijdt ? )
en dan gaan we soms gwo0n springen of dressuren maar dus niet echt elke week buiten dat zo ik dus o0k niet echt leuk vinden maja voor ieder anders en wat de meeste al hebben gezecht ga der over praten !!

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:59

Een zomer duurt hier niet zo lang , even overleggen dus.

Urielle, waarom retesaai? Als ik zie wat beginners en kinderen leren mag ik wel even een complimentje aan onze instructrice geven!
Zal geen namen noemen maar ze legt de basis goed uit, geeft opbouwende kritiek (en ja, ook aan de allerkleinsten) en dit alles op een leuke manier.
Ze laat de kinderen ook zelf meedenken.
Niks saais aan, kan mij voorstellen dat ze zo trots is op "haar" leskinderen en volwassenen.
Toch prachtig juist als het zo gaat.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:42

Nou ik kan je vertellen dat er niks saai aan is om kinderen en beginners les te geven! Super leuk juist, als je ziet hoe blij die kinderen zijn als ze weer een uurtje mogen rijden, en hoe leuk het is om te zien dat je kinderen vooruit gaan en echt dingen beginnen te leren! Tuurlijk je kan het saai maken maar dat is iets dat je zelf doet......

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:49

Urielle schreef:

Ah, een gemotiveerde instructrice. Tsja, op zo'n manier snap ik wel waar de maneges hun slechte naam vandaan krijgen.

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:24

hooii,
2 jaar geleden hadden wij ongeveer hetzelfde probleem, onze instructrice deed weinig en lette niet goed op, ook deden we bijna altijd hetzelfde.
we hebben dat tegen haar gezechd, maar (nou komt het ) ze had het zelf niet door! als je het tegen haar zecht weet ze dat enkan ze er iets aan doen! daarna gaf ze heel goed les een heeft ze ons heel veel geleerd!

AllejandroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:24

Gewoon overleggen, het zijn ook geen gevaarlijke mensen hoor die instructrices!