-Ik rijd Pjelk haast alleen zonder zadel nu waardoor ik al een stuk handiger geworden ben met het op zijn rug klimmen

-ook zonder zadel en met alleen een halster (en touwtje) rijden hebben we gedaan en zo het sturen en halsthouden op gewicht geoefend waarmee Pjelk erg vooruit gaat.
-voetballen hebben we ook geprobeerd maar da was niet zo`n succes; de skipybal waarmee we het deden was nl. te klein en Pjelk zette steeds zijn been erop/erover in plaats van ertegenaan

-voltigekunstjes zijn ook nog altijd leuk en ik kan een rondje om de wereld, achterstevoren op zijn kont liggen en in dameszit terwijl hij geen stap verzet (in stap moet het ook wel kunnen, heb ik nog niet geoefend).
-Vandaag wil ik weer met hoofdstel te rijden om het maken van kleine ophoudingkjes te oefenen en zo zijn mond zacht te maken en hem misschien zelfs aan de teugel te rijden.
-we oefenen ook wat dingen uit het boekje van Nathalie Penquets (Paardenschool) zoals het paard stil laten staan midden in de bak ook als je wegloopt en het dan te roepen met iets lekkers (Het stilstaan snapt Pjelk al, het komen nog niet zo).
-we zouden bovendien nog aan de lange leidsels kunnen proberen of dubbellongeren in stap.
We kunnen helass niet langs de weg rijden omdat hij geen ijzers heeft maar er blijken toch een hop alternatieven.
Hebben jullie ook wel eens een tijd alleen mogen stappen met je paard en wat deed je toen? Heeft iemand nog andere suggesties voor het rijden in stap (aan de hand mag ook)?