Dus Ikke in de Disco op naar Alphen. De routebeschrijving was van het type blind-achterna-rijden dus dat was al geen probleem. Op het erf liep ik al gelijk Sonja tegen het lijf, mar die stond te bellen

Ondertussen was Sonja uitgebeld en konden we dus even kennis maken. Sonja's levensgezel, Dick (goed geschreven?) was er ook dus die kende ik ook meteen. Miran was aan het rijden op haar, lekker eigenwijze, maar mooie Haflinger. Leuk paard om te zien, kon netjes lopen, maar had een voorgeschiedenis waardoor ze zich gedroeg als een juist ingereden paard, terwijl ze al elf is, eigenlijk is ze ook nog maar net ingereden. Maar volgens mij gaat dat wel goedkomen.
Vervolgens bij Milena en Leonardo gaan kijken. Milena is een leuke Fjord zoals een Fjord moet zijn, vind ik. gezellig, nieuwsgierig beest en, uiteraard, dol op eten. Leo is een KWPN, maar toen ik hem zag vond ik hem nogal wat engels volbloed trekjes hebben, dat klopte ook wel, zat er nogal wat in. Maar toch KWPN dus. Maar wel een gezellige knufflkont die meteen utgebreid wilde weten waar ik zoal naar rook.
Ik vond het paarden die bij hun eigenaars passen. Soms zie je dat wel eens dat mensen een paard kopen en dan vraag ik me af waarom nou dat paard? Later blijkt dan vaak dat ze ook helemaal niet tevreden zijn met het paard. Ik geloof niet dat dit bij Sonja en Dick het geval is.
Daarna via de andere paarden naar de stalbaas gegaan voor een bakkie koffie en gezellige verhalen uit heden en verleden.
Sonja zou voor eten zorgen voor we naar de NVVR-avond zouden gaan. Nasi met sateh en foe yon hay (schrijf ik dus verkeerd), daar wil ik nog wel eens voor terug komen. En uiteraard kletsen over paarden.
Milan wist de weg naar Woubrugge, waar de NVVR-avond was, dus zij voorop. Nou, dat was doorijden om bij te houden. Disco's zijn nou eenmaal geen stoplichtracers, dus dat was gassen om erbij te blijven. Maar zonder kleerscheuren aangekomen en dat telt.
Het was zo gezellig, dat we pas om twee uur buiten stonden, en ik dus nog 1 1/2 uur te rijden had. Kortom ik lag om half vier in mijn bedje.
Sonja, als nog eens iets te rijden zoekt, hier in het bos kun je drie dagen wegblijven